{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

plasma vs lcd {{forumTopicSubject}}

ja,,, det har været oppe og jeg har læst nogle tråde men jo mere jeg undersøger hvilke tv jeg skal have jo mere forvirret bliver jeg...

har besluttet mig for at købe et tv for max 5000 kr..

har kigget 2

http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/42/Samsung-51-Plasma-PS51D535--01157000140(Purchase_Other_DS)

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/47PFL4606H/philips-47-lcd-tv-47pfl4606h

skal bruges til parabol kanaler og filv via bærbar.

det eneste der bekymrer mig om plasma er det der burn in som andre klager over..

hvilke vil i vælge og hvorfor ?
evt nogen der har erfaringer fra disse tv ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  plasma vs lcd
  • #1   8. feb 2012 Burn IN er da et gammelt problem, det kan da ikke passe folk stadig ser det som et problem..

Vi købte Plasma sidste år, og det har jeg aldrig fortrudt, jeg synes farver er meget mere virkelighedstro kontra LED/ LCD

Men kigger du på TV, så udeluk da LCD med det samme, du kan nemt få et fint Samsung tv til under 5000 kr i LED..

Karsten

• #2   8. feb 2012 vil også sige LED frem for LCD.

synes at billedet er meget bedre på LED fremfor LCD

plasma har jeg ingen mening om, da jeg ikke har prøvet et sådanne tv.

• #3   8. feb 2012 Jeg ville kigge efter noget LED fra samsung,

• #4   8. feb 2012 LED 200hz så er du rigtig godt kørende, der er en utrolig forskel på 100hz kontra 200hz

• #5   8. feb 2012 Jeg har set på nogle led i samme prisklasse..

elgigang har 2 stk,, panasonic og samsung 46 i led.. til ca 5000 kr

problemet er at de fleste led i den pris klasse er 100hz og så nogen med true motion eller perfekt motion,,, det svare til halve af 100hz,,

syntes et tv skal mindst være 100 hz clear !

men tak for jeres svar,,

• #6   8. feb 2012 Jeg har lg plasma, det er jeg super glad for.

• #8   8. feb 2012 Har en plasma Panasonic VT30 50" og det fortryder jeg aldrig, har hørt flere sige at kommer man over 47" vil det mest optimale være plasma

• #10   8. feb 2012 Personligt synes jeg der er bedst billede på plasma og burn in høre fortiden til.

• #11   8. feb 2012 den samsung plasma ligger op til 6000 kr hos andre på price runner så det er da ok at handle i bilka ( en gang i mellem ) ^^

men jeg syntes bare man får meget mere for plasma i den prisklasse.
    den har også alt det dvb og det man skal bruge..

syntes det er det bedste plasma til prisen på marked lige nu.

• #13   8. feb 2012 dem som siger LED frem for LCD skal stoppe lige nu..... det er det samme.

• #14   8. feb 2012 Bob O
    det er jo så din, vel begrundede, mening...

• #15   9. feb 2012 ok... der er stoooor forskel så... kloge mennesker. Det er det samme som bliver oplyst forskelligt.

Det er en LCD uanset hvordan i vender og drejer den.

• #16   9. feb 2012 Synes klart billedet er meget mere skarp på et LED tv kontra LCD, men det kan jo så være fordi de LCD tv jeg har set er nogle år gamle :d ..

Noget andet er at det er meget mere klodset med LCD da de er tykkere end LED/Plasma.

• #17   9. feb 2012 grunden til en "LCD" er tykkere end en LED er pga lyskildens størrelse. Det er det samme.

LED er en LCD som er oplyst af LED'er. la nu vær med at skelne som om det er 2 forskellige teknologier. = )

• #18   9. feb 2012 Bob O

Det er jeg da godt klar over det er grunden til tykkelsen, men synes stadig LED er langt klarer i billedet..

Har selv Plasma i stuen,da jeg ikke synes LED/LCD giver et virkeligligheds tro billede.. alt for skarpe farver.

Har et Panasonic VT30 som nævnt længere oppe

Karsten

• #19   9. feb 2012 plasma bliver bare knap så fede i lys. ingen tvivl plasma er bedst men hvis du kun ser tv i dags timerne og der er lyst hvor det hænger så er farverne ret øv (har jeg ladet mig fortælle)

• #20   9. feb 2012 Med LED skal man lige se sig for omkring clouding.

Har selv et 50" plasma fra Panasonic. Synes det har overlegent billede i forhold til flere andre mærker, både plasma og LCD/LED.

Det bliver først rigtig LED når vi får OLED.

Læs evt. test på den danske side flatpanels.dk

• #21   9. feb 2012 OLED er det ik det man bruger på nogle mobiler idag? skulle være super men pisse dyrt.

• #22   9. feb 2012 Bob O

Jeg kan nemt se tv selv om solen er lige på tvét, ingen problemer overhovedet..

Har 2 store vinduer i vores stue som går helt til jorden, derudover har jeg 3 store normale vinduer, og stuen er 37 kvm, så jeg får meget sol ind.. Ingen problemer..Så den holder hvis heller ikke længere..hehe

Karsten

• #23   9. feb 2012 mente ikke at man ikke kan se billedet men at det ændre sig. farverne bliver underlige.

• #25   9. feb 2012 jeg købte et samsung model ue46d5005 for ca 3 mdr siden.... gav kun 5300 for det... og er absolut glad for den... ang plasma sy jeg selv at illedet tit er groft/grumset... måske jeg har kigget på de forkerte... men kan i hvertfald anbefale samsungs modeller... men jeg er så heller ikk den hi-fi agtige über nørd hvor det næsten ikk kan blive godt nok...

• #26   9. feb 2012 bob O : Jo OLED er ret dyrt da det har været svært at producere i store tv størrelser. Det går fint nok til små enheder så som mobiler.

Men på CES i år har både Samsung og LG presenteret hver deres OLED skærm bygget på 2 forskellige metoder og billede og tykkelsen er der ikke nogen anden kendt teknologi der kan matche.

LG's OLED :
    http://www.youtube.com/watch?v=fal65FHolU8&feature=related

Samsungs OLED :
    http://www.youtube.com/watch?v=q8xn5MF2W2Y

Det er første gang OLED bliver rullet ud i sådan nogle størrelser til forbruger markede. De udkommer senere i år.

Men ja LED og LCD er helt den samme ting og hvis folk mener de kan se forskel på billedekvaliteten af et LCD eller LED tv så er det kvaliteten i selve panelet. Har intet med om det er belyst af LED eller katoderør at gøre.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #27   9. feb 2012 har selv et samsung 43" plasma (den til 3000kr i bilka) hvor elgiganten så tager 4500 for den (men altid skriver "spar 1500kr)
    Jeg syntes det har et meget bedre billede end tilsvarende lcd skærme i samme størrelse og prisklasse. For at få et lcd tv over 40" med samme billede, skulle vi op og betale over 5000kr for det i bilka og elgiganten.

En god test, syntes jeg, er at slå tv'et over på tv2 news i butikken, og så se om man kan læse rulleteksten i bunden af skærmen på den afstand man normalt ser tv. På de helt billige skærme (Både lcd, led og plasma) bliver det næsten til en stor sort bjælke, fordi teksten flyder sammen når den ruller over skærmen.

• #28   9. feb 2012 tak for de gode råd.

Jeg har besluttet mig for at tage ned til bilka og se på den plasma.

Jeg har dog set mange plasma tv rundt omkring og er meget tilfreds med billed kvalitet specielt på samsung.

jeg ved ikke om andre har det men hvis jeg ser for meget på LED så får jeg hovdet pine.
    Bror har et sony led nyeste model. men bare en time foran hans tv gøre mig sindsyg træt i øjne.

Kommentér på:
plasma vs lcd

Annonce