3.465 visninger
|
Oprettet:
Volkswagen Passat vs. Skoda Superb {{forumTopicSubject}}
Vil lige lave en lille undersøgelse af hvad i her på bilgalleri er til.
VW PASSAT 2.0TSI 211hk - årgang 2012
SKODA SUPERB 3,6 4x4 260hk årgang 2012
Hvad for en af disse ville i vælge hvis i skulle det?.
apr 2006
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.448
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
Med mindre man interesserer sig for tuning så er motoren i skodaen klart fedest og 4x4... Det vil man ikke undvære når man først har det
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Kunne superb'en fås med 2.0 TDi, DSG og 4x4 var der slet ingen tvivl...
jun 2005
Følger: 49 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 236
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 1.832
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 608
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
jun 2010
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 875
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 668
apr 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Emner: 40 Svar: 673
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 2.394
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
4-motion er med Haldex kobling som er en vådkobling der styres elektrisk via en pumpe... Det slår først baghjulene til når forhjulene begynder at spinne... Er man lidt kvik kan man godt nok at lave en halv meters hjulspin inden den får koblet bagenden til
Nogle ser en fordel i at Haldex koblingen kan styre hvor meget kraft der bliver sendt til baghjulene.
Det er fattigmands 4x4 og det er en del billigere end Torsen, men også væsentligt mere brændstof besparende
http://www.youtube.com/watch?v=dSP87ET596M
Torsen er 4x4 som Audi's gamle (og nye dyrer) Quattro system...
Der sidder et ekstra Torsen Differentiale i bilens gearkasse som deler kraften mellem for og baghjul... det fungerer groft sagt som et alm differetiale. Og som sådan fuldt mekanisk 4x4.
Med Torson kan du teoretisk (hvis man ser bort fra de elektriske hjælpemidler som ESP) køre fast hvis bare ét hjul holder på is... fordi det sender kraften til det hjul med mindst friktion... (som enhver anden bil uden spær) Men sådan fungerer det ikke i praksis da der skal meget til før at den tvinger forskel i Torsen diffet.
Lykkedes det alligevel at få den til at spinne på en aksel kan det afhjælpes med at bruge hånd eller fodbremse til at den anden aksel trækker...
Med Torson har du konstant 4x4 på bilen...
http://www.youtube.com/watch?v=F_13tmjoHjE
Det er vist kun Audi A4 og op der har Torsen i dag... Men du kan som hovedregel kende det ved at motoren vender på langs når den har Torsen.
Torsen er überklasse i mine øjne i forhold til 4-Motion
Jeg ved ikke om du blev klogere eller kan se fordele og ulember ud fra det... Men prøv at søge på Youtube... der er en masse forklaringsvideoer
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
Har politiet prøvet andet?
Til gengæld hører du en del klager fra Læge ambulance chaufførene der har kørt Audi S6 og nu kører Mercedes
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
jeg siger mange tak :))
Men - jeg opfordre alle der beklager sig over komforten i deres nye automat-gear til at køre en tur i min astra.. så får de alt køreglæde tilbage i deres egen bil, haha
Volkswagen Passat vs. Skoda Superb