{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.791 visninger | Oprettet:

Lidt Mitsubishi colt 1.3 91 problemer {{forumTopicSubject}}

Hey.

Har købt en Mitsubishi colt 1.3 fra 1991 fra en bruger her på BG.

Den fejler så en del mere ind der blev nævnt hvilket jo snart er en normal ting efter hånden, men Hey det er et privat køb.

Nogle fejl jeg håber i kan hjælpe mig med at løse:

1. motoren bliver ikke varm
2. den blæser kun koldt luft ind og kun ned til føderne.
3. motoren køre ikke når man prøver at sprinkle.
4. dens tomgang er ved 3000 omdr.
5. døren hænger lidt (larm når man køre på motorvejen pga blæst)
6. Motoren efter tænder bilen vil ikke slukke selv om man slukker med nøgle.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt Mitsubishi colt 1.3 91 problemer
  • #1   10. feb 2012 Det lyder til at der er MANGE ting galt med den bil.
    Hvis du ikke har givet alt for mange penge for den så skrot den, det vil koste for meget at lave på sådan en.

1) Umiddelbart er termostaten død, har du tjekket den?
    2) Kablerne fra varmeapparatet kan muligvis være hoppet af tandhjulene under rattet. Motioner dem og sæt dem på igen. Tror de er der, ved det ikke smiley
    3)Det er enormt koldt og motoren kan være frosset til, hvis der har været en dårlig blanding sprinkler på eller kun vand.
    4)Muligvis en tomgangsregulator der ikke har det alt for godt, men tjek alle vakum slanger først.
    5) Er splitten skæv eller hænger dørhængslet underligt?
    6) Lyder som om den spytter formeget benzin ud i udstødningen, den er sikkert også uøkonomisk at køre i. Ved ikke om sådan en har lambda sonde, men det kunne være sådan en

• #2   10. feb 2012 Mht varmeproblemet - så ved jeg at der til den nyere model colt findes 2 varianter af thermostaten, altså hvilken temperatur de åbner ved - på min egen gav det en hel del, da den også havde svært ved at varme i vinterhalvåret

• #3   10. feb 2012 Vi gav kun 4500 kr der er til min brors knægt. Han vil hjælpe med at lave den, men havde ikke regnet med så mange ting var galt.

De kørte i bilen fra lolland til Ringsted og de sagde deres tær var ved fryse af fordi det var så koldt luft.

Tror godt vi kan regne med vand i motoren, da min bror nu fotæller man det ligner den er kalket til i beholderen..

vi køber en ny termostat i dag og prøver, så er den ny.

Det med kablerne vil jeg undersøge...

vi prøver at give de spribkler noget varmt vand så de kan tø på og se om det virker. Motoren køre, men der kommer ikke noget ud.

Tror også sådan tomgangs regulator skal skiftes.

Kan løfte døren op og ned så det er nok hængsel som skal spændes efter.

Ja alt for meget benzin i udstødningen er også mit gæt, men det kommer sig vel af man slukker den ved høje omdr?

Motoren går lidt ujevt i tomgang. Vil lige kontrollere om der er lambda sonde i sådan en..

Tak for begge jeres svar. vil lige under søge det nærmere smiley

Kommentér på:
Lidt Mitsubishi colt 1.3 91 problemer

Annonce