{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.168 visninger | Oprettet:

mazda 626 gf {{forumTopicSubject}}

hej jeg skal ud og kigge på en mazdmazda 626 gf 1,8 fra 98 og en 2,0 fra 2000 men hvad skal man være obs på ved de modeller har læst meget om at de bruger olie og at motoren generalt ikk er den bedste men er der nogen der er bedre end andre osv... og så bare hvad man ellers skal være opmærksom på ved sådan en bil rust osv... på forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mazda 626 gf
  • #1   11. feb 2012 Det er 2.0´eren der kan bruge olie som den bruger benzin.. Det kan man ofte se hvis den ryger meget når den er kold..
    Men så længe der er olie på den, så kører den længe..
    Rust i paneler, skærme og bunden generalt.. Det er vigtigt at den er undervognsbehandlet af ny..

    Har selv en GF´er nemlig smiley
    Ellers en udemærket køremaskine, ihvertfald til den pris jeg gav.


  • #2   11. feb 2012 hvor mange km må de ha kørt før man skal være lidt ekstra opmærsom på motoren bla.

  • #3   11. feb 2012 De kan sagtnens have kørt 300.000km og stadig kører som nye, bare de er passet med service osv smiley

  • #4   11. feb 2012 De "plejer" at begynde at bruge olie efter 200.000km siges det, trods overholdte service.
    Men det er 115 hk modellen. 136 hk har ikke de problemer.. hvorfor ved jeg ikke.
    Min har kørt 360.000km nu her, og kører udemærket.. Bruger bare olie..
    Men det er ikke så voldsomt igen efter jeg skiftede motor.
    Det var 1 liter pr. 200km inden. Nu kører den ca. 1500km på 1 liter olie..


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #5   11. feb 2012 @ Stefan. Sikke noget vrøvl... Hverken 1,8 eller 2,0 bruger olie..

    Konen køre en 2.0 fra 98, vi har haft den i 8 år, har kørt 270000 ( 130 hos os)

    Og de km har nærmest været uproblematiske. Har aldrig strækket, køre upåklageligt om der er + 35 grader eller - 20, alt el virker og har altid gjort det.

    Jeg fik skiftet de bagerste skærmkanter for et par år siden ( nok dens svageste punkt) og til syn her i januar måtte jeg svejse et hul på 5 x 5 cm i venstre tårn ( let at komme til indefra ) der har Mazda en uheldig samling af 2 plader og en vibrationsdæmper.

    Min er rustfri, men jeg er også meget hysterisk med undervognsbehandlingen.

    Har de sidste 60000 skiftet bremser og en trækassen og en bærearm ( som jeg selv var så dygtig at ødelægge da jeg skulle have trækassen af smiley

    Nååå ja så køre jeg stadig med original udstødningen.... Fatter ikke at den ikke snart går sig en tur..

    Det er ikke en racervogn med sine beskedne 115 hk. Men det er ubetinget det billigste transportmiddel jeg har været inærheden af, 13 km/l og nærmest ingen udgifter udover benzin. Værditabet er jo nærmest latterligt ;-))

    Go jagt.

    // Brian


  • #6   11. feb 2012 man burde da ku "nøjes" med at skifte stempelringene pakninger osv... altså gi motoren en mini renovering uden honing og boring osv...

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #7   11. feb 2012 Steffen. Du kender måske en som har et mandags eksemplar.. De bruger ikke olie!
    Og motor konstruktionen på 115 og highpower modellerne er nøjagtig ens.

    Det er noget udokumenteret bavl...


  • #8   11. feb 2012 arrr jeg læser nu om rigtig rigtig mange der har problemer med deres 626 bruger olie så det må være dig der er heldig brian smiley

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #9   11. feb 2012 Det er på Ge motorerne 92-97 at olieforbruget kan være lidt højt ( uden at være skræmmende ) på gf og gg er dette problem elimineret..

  • #10   11. feb 2012 Tja, så kender jeg til 6 mandags eksempler..
    Har en 2.0 liggende som er adskilt i atomer, pga. olieforbrug.

    Og dette er en GF motor..
    Taler derfor om erfaring..
    Stempelringene kokser fast..

    Ved godt at 115hk motor og 136 hk er af samme konstruktion. Men kender til 2 136hk som ikke bruger unormalt meget olie, hvor imod de 6 "mandags" eksempler jeg kender til bruger olie.. Samt en del andre jeg har haft kigget på..
    Samt har fået det bekræftet af Mazda i Rødding - men de har nok ikke forstand på det som dig Brian S.

    Dette er min vogn. http://www.mazda-style.dk/forums/index.php?showtopic=11533
    Planen var at skifte stempelringe, lejer og ordne topstykket. Har hentet priser hjem på 3500kr i reservedele. Så må jeg se om jeg gider lave den.. Prisen er gennem cylinderservice, originalt koster det det dobbelte.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #11   11. feb 2012 Æv Stefan ....

    Har en kamerat som har eget værksted. Han servicere en del gf ere ( en enkelt 2,0 har lige rundet 1/2 mil km smiley

    Og han døjer ikke med problemet du nævner i på gf og frem.

    // Brian


  • #12   11. feb 2012 Så er det jo nogle heldige biler. For sådan er det ikke generalt.. Du har jo så heller ikke nogen erfaringer, kun fortællinger om det..

    Det er ellers en god bil, hvor man får meget komfort for pengene..

    Ville ikke være bange for at købe en igen.

    Over and out.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #13   11. feb 2012 Det er den anden jeg har, den første tæller ikke i denne sammenhæng da jeg solgte den da den havde gået 45k.

    Har en kamerat der har 2 en 1,8 fra 97 og en 2,0 fra 99 som rundede 300 k sidste år. Og så har min nabo en 2,0 stc som han har haft fra ny, uden at undervognsbehandlet den overhovedet, hvis den bliver synet igen så er der ingen retfærdighed til. Hold k den er rød....

    Og ingen af os har problemer med motoren. Hvis vi bare er heldige så håber vi det vare ved smiley


  • #14   5. jun 2012 Hårde ventilhætter, samt stempelringe,,
    Og jo det er en svaghed på dem,,også lidt på 1,8 motoren,,


Kommentér på:
mazda 626 gf

Annonce