{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

erfaringer med Seat Leon/ altea {{forumTopicSubject}}

Jeg har luret lidt på firma bil som os skal bruges privat og der har jeg luret på seat, ik fordi jeg synes om dem i den forstand men det ser umiddelbart ud til at være en bil hvor man får et ok design og meget udstyr for pengene..... er der nogen bestemte varianter man skal gå efter af dem og hvad er faldgrubberne på dem??? har luret lidt på Leon 2.0 tfsi cupra og althea 2.0 tdi fr 170

kom glad med jeres erfaringer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  erfaringer med Seat Leon/ altea
  • #1   15. feb 2012 Skal du kører langt? For så er Cupra ikke en mulighed , har haft 2 cupraer og de kører kanon! Men ikke langt på literen. Har pt en altea 2.0 tfsi og de kører super super!
    Men du skal vudere om du skal kører langt smiley


  • #2   15. feb 2012 Tja langt det kommer jo nok an på hvor jeg skal hen i landet og udføre en arbejdsopgave.... hvad går sådan en cupra ved normal kørsel??? en 10 km/l eller???

  • #3   15. feb 2012 Cupra bremser suck, altså big time.. enten så bremser du ikke, eller så bremser du bare igennem.. det kan sikkert være belastende til hverdag, og så er det generelt en sejlende balje, en gevindundervogn ville hjælpe gevaldigt..

  • #4   15. feb 2012 en sejlende balje ligefrem, lyder da bestemt ik betryggende kan du uddybe det lidt, hvordan er en TDI FR så??..... altså en gevind undervogn vil jeg gerne undgå da jeg er sikker på den vil blive for hård.. man må vel kunne "nøjes" med nogle hårdere fjedre evt....Hvad er problemet med bremserne på en cupra??? . nu skal den jo primært bruges som firma bil, så den skal jo heller ikke blive alt for "smart" at se på.....

  • #5   15. feb 2012 Altså en Cupra er i min bog en sportsvogn og med 240hk.. så SKAL bilen føles stram, den føles underdimensioneret og for blød til den type bil.. Jeg har kørt mange km i en Altea og der virker det helt fint, den har jo heller ikke de samme kræfter..

    bremserne er agressive frem for progressive, det er svært at dosere bremsetrykket, den går fra 0 til fuld bremsekræft på ingen tid.. ikke særlig lækkert at køre med.. men bremserne er gode og stopper bilen hurtigt..


  • #6   15. feb 2012 Mirza: Det lyder godt nok spøjst det du siger. Det har jeg sgu aldrig oplevet. Ikke dosere bremsekraften? Cupra har samme bremserespons som både Altea og Leon. Den er mere følsom ja, men det er jo slet ikke så alvorligt som du siger.

    Og en sejlende balje? Har du overhovedet prøvet en Cupra?

    Hvis du køber en FR så vil jeg kn gå efter en fra 3 kvartal 2008, da det var der Pumpedyse blev udskiftet med commenrail.

    Hvor kommer du fra Kim. For jeg kan da godt hjælpe dig med at blive overbevist om, at bilen absolut ikke er en "sejlende balje" smiley


  • #8   15. feb 2012 Støjen skal også lige nævnes. Alteaen støjer altså en hel del i forhold til en Leon på gule plader.

  • #10   15. feb 2012 Ellers så smider du bare en gevindundervogn på. Jeg er i hvert fald spændt på om jeg skal ha' en tid hos en kiroprakter når jeg har været i Italien her til sommer :-b

  • #11   15. feb 2012 "Og en sejlende balje? Har du overhovedet prøvet en Cupra?"

    Øh ja ellers ville jeg ikke udtale mig omkring det, en Civic type R som den er i klasse med er MEGET bedre styrende, den er måske for hardcore for nogle men det er for pokker en GTI... gad vide hvordan den er ifht en Golf gti, for den har jeg ikke prøvet..

    mht bremser, jeg har kørt mange biler, også racerbiler med +300mm wilwood bremser osv, og der er bare et eller andet med de cupra bremser der ikke er tænt ordentlig igennem..


  • #12   15. feb 2012 Du finder ikke en bedre bil til prisen, uden tvivl.

  • #13   15. feb 2012 Mht til bremser på en Cupra, så er det slet ikke så slemt som Mirza siger. Ja de er kontante, men vi snakker også 345 mm skiver til 1300 kg, det bremser altså!

  • #14   15. feb 2012 den bremser skidegodt ingen tvivl om det.. ville bare fortrække at de var mere progressive..

  • #15   15. feb 2012 Det kan du ikke forvente med bremser i den størrelse.. det kommer også MEGET an på hvor godt de er udluftet. Mine bremser meget blødt med mindre du træder mere end blødt til. Men det er en vanesag. Hver gang jeg har kørt en anden bil, bremser man også meget kontant de første 3-5 gange og så vender man sig til det..

  • #16   15. feb 2012 godt at få lidt erfaringer.... indtil nu så hælder jeg nok mest til en 2.0 tdi med 170hk gerne i FR modellen... for mig lyder det til at Cupra bliver for hård i det daglige og det er lige nøjagtig der den skal bruges....

    Kasper O >> Jeg er fra Ikast....


  • #17   15. feb 2012 Så er der lidt langt til Randers smiley

  • #18   15. feb 2012 Prøv den, du bliver ikke skuffet..

  • #19   15. feb 2012 hvor mange km skal du køre dagligt?

    Du skal bare sørge for virkelig at være OBS på den TDI motor.

    Men du kan jo også ta en mellemting. En FR 200 hk TFSI. Den er ikke sat så hård som en Cupra, og den kan du få med DSG. Og det er virkelig guld!


  • #21   15. feb 2012 jamen det er svært at sige, det afhænger af hvor mange kunder der er i butikken jo smiley det kan være 50km en dag og 250km en anden dag og så videre... men det ville jo os være rart hvis det var en man kunne køre en lang tur i på ferie f.eks...

    Jeg skal ik bruge en bil til sjov kørsel i den forstand der har jeg allerede rigeligt med legetøj smiley

    hvordan er pladsen i sådan en altea, er der nogen andre modeller man kan sammeligne med....


  • #23   15. feb 2012 ok.. rart at vide..... dog vil jeg ikke ha en touran, de er ikke lige efter min smag smiley spørg mig ikke hvorfor smiley

  • #24   15. feb 2012 Standard undervognen på en Cupra er en anelse til den hårde side, men jeg vil næsten påstå at vælger du en kvalitets undervogn fra f.eks Eibach eller KW får du en lidt blødere daglig kørsel, men en meget mere fast og sportslig kørsel når der skal leges

    Jeg har haft min Altea i snart 5 år og kørt 140000 i den og er stadig glad for kombinationen af DSG og TFSI...


Kommentér på:
erfaringer med Seat Leon/ altea

Annonce