{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.069 visninger | Oprettet:

Hvad tjener forhandleren? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg var ude hos VW og kigge på den nye Up i dag. Vi snakkede frem og tilbage, og på et tidspunkt siger sælgeren: "Vi tjener kun ca. 1500kr på sådan en Up".

Så tænker jeg, om det virkelig kan passe? Eller er det bare et salgs trick for at give mig indtrykket af, at prisen ikke kan presses?

For det kan jo slet ikke betale sig for dem, at sælge dem så, hvis de ikke tjener mere? smiley

Nogen der ved noget? smiley

Vh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad tjener forhandleren?
  • #1   23. feb 2012 I tidernes morgen kunne vi tjene 2200 på en clio , de 500 skulle klargøringsmanden have, de 800 blev lagt på værkstedet og så lidt til forskelsmomsen .. og min bonus .. Det var ikke nogen fed forretning. Så hvis han siger det , så skal det nok passe.

• #2   23. feb 2012 PS: Det de taber i salgsafdelingen hiver de hjem gange 100 på værkstedet og i reservedele smiley

• #3   23. feb 2012 Kan ikke huske avancen på UP lige præcis.. Men nogle biler tjener de ikke ret meget på.. Men når du skal have lavet service tjener de..

Sidder som revisor for et par bilforhandlere, og resultat på nyebiler (omsætning - varforbrug - lønninger mv.) giver oftest underskud..

• #4   23. feb 2012 Den oplyste fortjeneste på VW up er ikke helt ved siden af. Det er utroligt hvor lidt vi tjener på en bil i dagen danmark.. :S

• #5   23. feb 2012 Okay, så det er simpelthen på service osv de tjener pengene hjem?

Jeg har ikke meget erfaring i at handle biler, og det er heller ikke fordi det er super aktuelt lige nu. Hvis jeg kommer ind på studiet, skal Passat'en skiftes ud med en lille sparegris i form af en Up.

Men er det ikke meget normalt, at man f.eks. får forhandlet nogle stålfælge+vinterdæk med i prisen, når man køber ny bil? Og når det er en bil i den prisklasse, så kan man vel nærmest ikke regne med mere?

• #6   23. feb 2012 Hvis det lykkedes dig at krejle dig til et sæt hjul i en handel på en ny UP uden merpris så bestiller du bare en til mig også.

Du skal prise dig lykkelig hvis du får et sæt måtter med. og bare være glad for at du ikke skal vente i flere måneder på din nye bil , som det ellers er vanen for VW-biler.
    Held og lykke med det.
    Dennis

• #7   23. feb 2012 Vi tjener 26 øre på en i10 Base. smiley

• #8   23. feb 2012 Det er da vel forhåbentlig efter udgifter er betalt, ellers er jeg sikker på at i sælger andre langt mere profitable mærker i jeres biks smiley

• #9   23. feb 2012 Som sagt, har ikke meget erfaring smiley Men så ved jeg da det.

Han sagde derude, at de gik i produktion fra uge 22, og så tog det ca. tre uger at få den leveret. Så vi er lige lidt henne på året endnu. Så hvis man bestiller nu, så er der nogle måneders ventetid.

Men som sagt, skal først vide om jeg kommer ind på studiet.

Men tak for jeres input smiley

• #10   23. feb 2012 Chevrolet tjener intet ved salg af chevrolet Spark.

Det er udelukket for at komme ud med nogle biler på markedet.

• #11   23. feb 2012 Dennis. Selvfølgelig gør vi det. Blot et eksempel på mini biler. Vi har jo 5.000.- i rabat på alle Hyundai i10 pt. Inden da tjente vi ca 250.- (På Base modelen )efter hvad jeg husker. Men nedtur man end ikke kan give kunden et sæt måtter smiley
    Det er lidt sjovere at sælge en i40 smiley

• #12   23. feb 2012 snakkede med en fra klassen der er sælger ved smc han sagde at de kunne give mellem 7-8 kr i rabat

• #13   23. feb 2012 Spirit of Jesus.

Hvor meget har i da på en i40?

• #14   23. feb 2012 Forhandlede på en Hyandai I40 1,6 GDI Comfort, bilen stod til 300000kr, smed en lille bemærkning om jeg ville have rabat, så gik han ned til 280000kr,
    så de tjener da på dem, særligt på de kunder der bare betaler uden forhandling

• #15   23. feb 2012 michael J

Hvis det var en udstillingsmodel han havde kan jeg godt forstå han vil give dig rabat inden den bliver for gammel smiley

men hvis du har bestilt den specielt hjem til dig, så giver de sku ik meget rabat, så hvis du har fået 20.000 i rabat på en bil bestilt specielt til dig, så er det en god handel :)!

• #16   24. feb 2012 hvordan kan det hænge sammen så det virker da lidt mærkeligt?

• #17   24. feb 2012 hvis den bliver financeret gennem forhandleren, så er der også mere rabat at hente, da der så tjenes renter og stiftelse osv.

da jeg købte min transit for 4 år siden, fik jeg den ca 45.000 billigere da jeg valgte at ford skulle financere den, fremfor mit daværende financeringsselskab. (der er tale om en varebil til 490.000 inkl moms og afgifter)

Kommentér på:
Hvad tjener forhandleren?

Annonce