{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Flot klaret af politiet - ikke vores problem {{forumTopicSubject}}

Igår i det stormvejr vi havde, flækkede et træ, og da det står ret udsat for trafikanter, mente jeg det var på sin plads at lige give en melding til 114, blot for der kunne tages hånd om der ikke kom nogle til skade hvis/når træet vælter...

Meldingen var at det kunne de ikke tage sig af - ihvertfald ikke før det lå og spærrede kørebanen

Syntes sku snart hver gang man forsøger at bruge dem til noget fornuftigt så kommer de med alle mulige krumspring for at slippe - havde træet nu stået i København var halvdelen af byen jo blevet afspærret.

Se foto album:
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=90148


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flot klaret af politiet - ikke vores problem
  • #1   26. feb 2012 Hehe, det var ligesom at jeg engang fik et opkald fra en der åbenbart følte sig snydt af mig (havde aldrig snakekt med personen før, men okay) over et eller andet.
    Han ville så komme og smadre mig osv osv, jamen fair nok, ringer så 114 og melder ham (man kunne slå ham op på Krak) hvorefter jeg får beskeden "jamen det kan vi intet gøre ved på dette tidspunkt, du må ringe igen imorgen"

    Sagde så at jeg måtte ty til selvtægt, når de ikke gad hjælpe mig, hvilket åbenbart ikke passede bent betjent smiley


  • #3   26. feb 2012 de har jo andet at se til.... skulle alle landets betjent patruljere ved de danske skove, hver gang det blæser så???

    jeg forstår dem godt.


  • #4   26. feb 2012 Det er jo ikke sådan det skal patruljere - de får en konkret hendvendelse - det kunne i det mindste kontakte skovens ejer. Vælter det træ mens der er forbipasserende er det vist det sidste de oplever...


  • #5   26. feb 2012 du skal kontaket skovfogden

  • #6   26. feb 2012 Normalt ringer man også til Falck eller de der vejtjenester. Men derfor kunne går da i det mindste have henvist dig til dem

  • #7   26. feb 2012 Vi har skam forsøgt at kontakte skovens ejer, da det skulle tilhøre det lokale gods, dog uden held

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #8   26. feb 2012 jeg havde lagt lortet ned med en økse

  • #9   26. feb 2012 vis det var mig var jeg bare kørt hjem efter motorsaven og havde lagt det ned med det samme i stedet for det andet bøvl og slev ikke gidet ringe til politiet efter som når de ikke vil rykke ud til et igang værende indbrud så vil de nok heller ikke komme og kigge på et træ.

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #10   26. feb 2012 boede jeg tættere på var jeg kørt, jeg mangler lige lidt brænde smiley


  • #11   26. feb 2012 Det er jo ikke fordi - kan da sagtens tage motorsaven og ligge det ned, men vi kan jo også alle se hvilken vej det ligger sig - og eftersom jeg er kørende i en bette Mitsubishi Colt, så er der nok ikke de store chancer for jeg trækker det væk fra kørebanen smiley

    Snakkede forresten lige med skovridderen her fra østjylland, men der var heller ikke noget at komme efter da det ikke var statens skov...


  • #12   26. feb 2012 så skære du det op i meter stykker og tager det med hjem eller skubber det ind til siden

  • #14   26. feb 2012 Nej man er sku snart nødt til at sige man har skudt vedkommende hvis man tager nogle i indbrud eller lign for at få dem til at rykke ud...



  • #15   26. feb 2012 synes det er ved at være skræmmende hvad politiet ikke vil mere...

    nu f.eks den unge knægt som kørte i en af silkeborg søerne i nat, der ankom politiet kort tid efter og kunne se lysene på bilen nede i vandet, hoppede de i for at hjælpe ham... nej nej de ventede da på at der kom nogen dykkere der kunne gøre det.... føj siger jeg bare.


  • #16   26. feb 2012 Det der er en klassiker ved politiet ..

    og når man har noget konkret til dem skal man famde udfylde en formular over telefonen bare for at komme videre i systemet de skal kraftdeme vide hvad størrelse sko man bruger for at anmelde et eller andet.


  • #17   26. feb 2012 Meget letter at grave indbrudstyven ned i stedet for alt det bøvl med politiet.

  • #18   26. feb 2012 Min far blev kørt ned på scooter. Et vidne ringer til politiet og siger hun lugter af alcohol. Der stod også en øl åben i bilen. Det havde de heller ikke tid til. :S

  • #19   26. feb 2012 En tidlig søndag morgen lå der en ung mand på 20-21 år helt livløs ude foran mit hus, han var helt væk og reagerede værken på smærte eller noget, så jeg ringede til politiet og fortalte det som det var, svaret var........det har vi altså ikke resourcer til, hvorefter jeg sagde jamen så må jeg jo selv få liv i manden med mine begrænsede lægekundskaber, så ku det nok være der kom en patruljevogn.

  • #20   26. feb 2012 Det er da ikke så mærkelig at politiet ikke har tid. Med alle dem der ringer ind og forstyrer med problemer som det ikke er politiets opgave at løse!!!

  • #22   26. feb 2012 Det tænkte jeg også Benny, men mente ikke det var livstrunde og derfor nok mere var en opgave for politiet end et redningskorps.

  • #23   26. feb 2012 Hvornår skal man ringe hvad (112/114):

    http://www.politi.dk/da/ompolitiet/112_114/


  • #24   26. feb 2012 Hvad vil du ha politiet skulle ha gjort ved det væltende træ, hvis du selv er i besiddelse af en motorsav, kan du vel forfanden selv vælte det.

  • #25   26. feb 2012 Er da muligt det ikke er politiets problem - men hvor om alt er har de da væsentlig bedre muligheder for at kontakte de korrekte instanser, da de har adgang til væsentlig flere oplysninger end jeg har, det er jo ikke for der sidder en fin lille messingplade på træet hvorpå der står hvem det tilhører. Samt hvis det var en opgave for falck's pioneere tror jeg ikke de kom uden at være tilkaldt af f.eks. politiet. At fælde en træ der ikke er ens eget vil jo nok grænse til selvtægt - og sidst men ikke mindst - kan de sidde på deres flade og være bedøvende, kan jeg også sagtens, er ikke mit træ så hvorfor bruge flere timer på at fælde det og få det fjernet - der er folk der bliver betalt for den slags, har da nok at se til på egen matrikkel...

  • #26   26. feb 2012 Nu er politiet heller ikke en hjælpe central... hvor de skal oplyse dig nummer til alverdens steder for at du kan komme af med din anmeldelse. af et træ som står skævt eller lign.

  • #27   26. feb 2012 Der er jo lige den finte at fælder man selv træet så får man både en bøde for ulovlig skovning og et erstatningskrav på træet. Nu har jeg ikke set det pågældende træ men alt efter størrelsen er der faldet nogle ret så hæftige domme i erstatning for ulovligt fældede træer... gerne oppe i 100.000 kr klassen....

  • #28   26. feb 2012 Som Asger siger (og Asger - der er billeder i fotoalbum som der linkes til) - og hvis ikke de skulle kunne hjælpe en hvis man ringer 114 - hvem kan så ? kunne self bare have sagt da hende dåsen mente jeg kunne ringe når træet lå ned, før var det jo ikke rigtigt noget de gjorde i da det istedet for blot at være til fare for trafikken - helt spærrede traffikken - jamen fint henter lige saven, så sker der jo hurtigt noget uden folk udsættes for potentielt fare - så havde de jo nok reageret når man ligefrem står og trækker selvtægts kortet op af hatten

  • #29   26. feb 2012 KIM S
    Det var lige præcist det jeg tænkte da jeg læste om det, de var der vist kun 4min efter ulykken, men de har ikke sprunget i efter drengen, hvad fanden er det for noget smiley
    De ville jo nok bare ikke have vådt tøj!


  • #30   26. feb 2012 Selvfølgelig hopper politiet sgu da ikke i vandet uden en redningsdragt for helvede da. Nu må I sgu da begynde at bruge den indvendige! Vandet er 2-4 grader varmt, man skal ikke være i vandet i mere end 2-3 min før man begynder at blive lammet. Så har vi 2-3 druknede i stedet for 1...

  • #31   26. feb 2012 Rene Ø >>>> Jo gu fanden skal de da så... de er sgu da trænet i at hjælpe folk i nød istedetfor at stå og glo og vente på dykkerne kommer.... ud over det så skal de ihvertfald ik ha en redningsdragt på for den kan de da slet ik dykke med... og tænkt 2min kunne måske ha været nok hvem ved.... det vil jo svare til at det var en selv der så en sådan ulykke og bare stod og ventede på der kom hjælp, det bliver man sku knaldet for enten i form af bøde eller fængselsstraf.... men selvfølgelig det afspejler fint hvad det danske samfund er blevet til... Jeg passer mit og fuck jer andre..... føj siger jeg bare.

  • #32   26. feb 2012 syntes sku heller ikke politiet er meget værd... man skal jo være fyldt minst 35 og havde børn før de gider lytte til en.
    kan godt forstå du ringer 114 for at informere om at et træ er flækket og det nemt kunne vælte ud på vejen. er det så falck´s opgave at ordne det ja så må de jo enten sende beskeden vidre eller hjælpe dig med hvor du så skal henvende dig... men de har sku nok fortravlt med at lune sig på kontoret..


  • #33   26. feb 2012 Jeg ringede engang til politiet da der lå et træ fra en have udover fortorvet på en større vej i Aalborg.

    Der kunne de heller ikke gøre noget MEN MEN de stillede mig videre til FALCK hvor en person der lovede at sætte det ind i opgaver som blev ordnet når tiden var til det smiley


  • #34   26. feb 2012 Kim S, så du ser hellere, at der er betydelig risiko for at 3 mand drukner i stedet for 1? Det er sgu da sadistisk!

  • #36   26. feb 2012 Kim. Nej man bliver ikke straffet for ikke at hoppe i vandet. Man skal sikre sit egen sikkerhed før man begynder at redde dem der er i nød.

    Så selvfølig skal politiet ikke hoppe i så koldt vand. Det vil være meget dumt.

    Du havde helt sikkert heller ikke selv gjort det. Hvis du nu var så dum at hoppe i så er jeg ret sikker på du var på vej ind imod land igen inden du overhovedet når at gør noget nytte.


Kommentér på:
Flot klaret af politiet - ikke vores problem

Annonce