{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Startproblemer på Polo 6N {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en Polo , som pludselig i morges ikke ville starte. Den giver fejlen 17978 / Engine start blocked by immobilizer : P1570 -- static - no define.

Ingen andre fejl er gemt.

Efter ca. 30-40 sekunder kunne den pludselig starte, og jeg mistænker at det har været galt i et stykke tid før dette også. Det er dog først nu, at jeg har kunnet udlæse en fejl - den har ikke haft nogle fejlkoder gemt, før nu.

Nogle som har en ide om, hvad det kan være??? Jeg mistænker selv stikforbindelser...

Desuden er venstre forreste blinklys faldet af (jeps, FALDET AF), da alle tappene som holder det er knækket. Det gør også at jeg ikke kan se hvordan det nye skal sidde... skal jeg have forlygten af, for at sætte det nye i, eller kan det blot skubbes ind forfra???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startproblemer på Polo 6N
  • #1   1. mar 2012 Det er en startspærre fejl!

  • #2   1. mar 2012 Ja, men spørgsmålet gik mest på om hvor de typiske fejl ligger henne på sådan en gammel 6N, når den giver startspærrefejl. Jeg tror nemlig ikke at der er noget galt med nøglen eller transponderen, fordi ellers ville jeg vel have fået fejlen 01176: key signal to low.

    Så jeg mistænker et dårligt stik eller lignende... er der ikke også noget med et relæ som føder ECU'en, som jeg kan checke.

    Den virker nemlig lige pludselig påfaldende langsom til at læse nøglen, selvom den kan starte til sidst, men det er jo ikke sikkert at den bliver ved med at kunne det... smiley

    Sjovt nok laver naboens 3 golf 3'ere (1 stk. VR6 og 2 stk. 1,8'ere) nøjagtig samme nummer, så vi er et par stykker som har det her problem...


  • M
    M Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 2 Svar: 26
    #3   27. mar 2015 hej fandt i problemet?

Kommentér på:
Startproblemer på Polo 6N

Annonce