{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

DHB Drift Challenge {{forumTopicSubject}}

Weeee! Efter et par måneder uden net er jeg endelig "koblet på verden" verden igen og det første man jo gør, når man er kommet på nettet igen, er at melde sig til DHB! smiley
Nøøøøøj hvor jeg glæder mig og tror nok der sidder mange derude i forårs-DK og har det li´som jeg! smiley Har bar´sygt mange sommerfugle i sækken allerede -det er første gang jeg skal til DHB ever og har så meldt mig til Drift Challenge og selvfølgelig i "kravlegården" (Rookieklassen) så jeg ikke ligger i vejen for nogle af de hårde negle der har rimelig godt styr på at ligge bredside:-D
Så mangler jeg "bare" at skrue lidt på min Bimse der gerne vil have nye krængere, Powerflex bøsninger og ny kobling (ups, den døde jo i Sverige sidste år:-P) samt noget motorjustering + at Bimse nok skal opdateres hist og her så den passer ind i DHB reglementet der li´må nærlæses -alt sammen "mindre detaljer" (NOT! Behøver jeg sige jeg har lidt stress på over det;-P)

Er der mon andre herinde der også skal drifte til DHB i år? Kender stort set ikke en kæft der ska´derover da jeg jo stadig er helt ny og grøn indenfor driftsporten -så kom da frit frem hvis du også ska´derover!
(Eller hvis du også har totalt press i hjernen over at skulle have bilprojekt færdigt inden DHB og gerne vil "dele det med andre i gruppen" for at komme af med spændingerne *LOL! Tsk tsk)!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DHB Drift Challenge
  • #1   14. mar 2012 Godt at se der kommer flere og flere ind i sporten! men tror ikke du skal stresse, hvis du så hvordan statussen på vores andre biler er lige nu så kunne du begynde at få stres smiley

Jeg skal selv køre til blandt andet DHB også..

• #2   14. mar 2012 Tjae ville gerne kaste cabrioleten lidt rundt . Men kender ikke reglerne omkring det. Har hørt man kan køre i en helt standart bil hvis man ville ?

• #3   14. mar 2012 http://www.facebook.com/groups/301001486592385/

join denne gruppe. der er næsten alle der køre drift i danmark medlem

• #4   14. mar 2012 Don`t worry, there coming two newbies from here also smiley one fully stock e30 with m50 and one e30 turbo...so you will not be alone who blames smiley

See you there smiley

• #5   14. mar 2012 Nikolaj - Ved du om bilen SKAL være udstyret med bur osv for at lege lidt dernede ?

Har kørt en del sidelæns i mine S13, S14, Skyline osv Så er da ny indenfor det.

Men cabrioleten har på ingen måde noget sikkerheds udstyr udover en brandslukker og min hjelm smiley

• #6   14. mar 2012 Så er da ikke ny indenfor det *

• #7   14. mar 2012 Så længe det er rookie, så skal der ikke være bur eller noget andet i udover brandslukker smiley

• #8   14. mar 2012 Så kan jeg jo godt tilmelde mig smiley Mente nok det var sådan reglerne var! smiley

• #9   14. mar 2012 overvejer også og melde min ps13 til, men ved det ikke helt.

• #10   14. mar 2012 Bonn, ellers så meld den til så skal jeg nok være pilot deroppe i den... smiley

Men der kommer smæk på det er helt sikkert...

• #11   14. mar 2012 Bonn den skal med! smiley så kunne vi da lege lidt! smiley

Den er jo nærmest også forberedt til pro! smiley

• #12   14. mar 2012 Nikolaj: Ha ha ja, der står sikkert masser af projekter rundt omkring der står værre til end min bette Bimse;-P Men da jeg ikke har sindsygt meget erfaring i at stå med disse ting alene (mere eller mindre), så kan det godt give lidt stress. Men tror det er lige indtil jeg får det i hænderne og kommer igang med at skille de forskellige ting ad. Vmax havde jo li´haft nogle gode gør-det-selv artikler med skift af krængningstabilisatorer og bøsninger og så må jeg alliere mig med nettet og rep.bøger for at klare opgaven -fnis!. Man må jo bare kaste sig ud i det og så er disse ting jo ikke "rocket-science" at skifte;-P Og så tykpandet og viljestærk som jeg plejer at være, tror jeg nok at jeg skal få klaret opgaven;-)
    Jeg har ikke været på "fjæsbogen" i 1000 år men kan da godt se at nok li´må poppe derind og melde mig ind i gruppen! Takker for linket! ;-D

Jay: Som skrevet længere oppe, så er "Rookie" for alle dem der er nye og vil prøve kræfter med drift;-) Det er meget få ting der evt. skal laves for at måtte deltage i "børnehaven" smiley

Arturs H: Nice! Always a pleasure to meet other BMW-enthausiasts -especially those who drive e30 and I maybe can "get a sniff" in their engine compartments and see what their choice of engine-tuning is and other set-ups. Hope to bump into you and your e30 mate at DHB and we get a oppurtunity to "blah blah blah" about our precious toys;-D

Bonn: Nøj den er fin, din Sivia! Kan godt forstå du måske kunne være lidt øm over den men for pokker da! Den skriger jo "RIV MIG RUNDT"!!;-D

• #13   14. mar 2012 lyder som om jeg heller må tømme vognen og få justret den håndbremse for at havde en chance smiley glæder mig til at side og få solstik . drikke en kølig og se jeg lege

• #14   14. mar 2012 Ketil: Tsk tsk! Da jeg kørte til mit første træningsevent manglede jeg HK da kompressor-systemet ikke var tilpasset og kørt ordentligt ind -håndbremsekablet var så slapt at håndtaget skulle helt omme i varerummet på "stationwagonen" før den var tilnærmelsesvis virksom. Så i tilfælde af "system failure" som ovennævnte, så er solstik, en kølig og masser af ræs en god måde at få dagene til at gå på, istedet for febrilsk at opnå en bette udskridning eller to i løbet af en hel weekend pga div. fejl og mangler på slæden (eller driveren;-P LOL!) ;-D

• #15   14. mar 2012 Ja bare meld jer til i rookie så er der ingen vilde regler, og så behøver man ikk og bruge så mange penge på ombygning i første omgang.

Du skal overhovedet ikke have stresse. Du er lysår foran os andre.. smiley

• #16   15. mar 2012 Dennis L: Nøøøj lysår? Jamen så kan jeg bare chille kan jeg høre! xD LOL! Ska´li´ha´gjort plads i æ´ lade her i weekenden og så er det frem med det topproffesionelle udstyr såsom bukke og rullebræt! Så blir´jeg da færdig in no time nu hvor jeg har Vmax-artiklerne ved min side at støtte mig til og jer flinke gutter til at berolige mig ;-P LOL!

• #17   18. mar 2012 Sådan !! jeg har satme ledt efter denne slags tråd i noget tid da jeg selv skal deltage og jeg aner intet om reglerne smiley men det er da afklaret nu. Forsatan jeg glæder mig som et lille barn. Men da jeg ingen erfaringer har med at ligge sidelæns endnu så glæder jeg mig til at prøve det på en ordentlig bane smiley

ved i hvordan man skaffer benzin ude i vandel hvis man nu løber tør ? smiley

Mvh Mikkel

• #18   18. mar 2012 Mikkel L: Hi hi! Ja det er li´før der blir´krydset dage af i kalenderen;-) Der er jo ikk´mange træningsmuligheder i DK men her er der en kalender over de events der kommer i løbet af året hvis det skulle have interesse:
    http://devilisland.dk/drift_kalender.php?year=2012

Og så er der jo nikolai povlsens link til facebook gruppen længere oppe, som jeg også holder øje med nu;-)

Mht benzinen havde jeg selvfølgelig planer om at tage nogle dunke med hjemmefra men det kan jo selvfølgelig være svært at bedømme hvor meget der ryger på en weekend. Men ellers må der da være en mulighed for at køre ud af pladsen på et tidspunkt? Ellers må man måske kunne alliere sig med én der har en bil holdende udenfor pladsen som kan hente "provianter";-)

• #19   18. mar 2012 tjaa et eller andet skal vel nok kunne lade sig gøre smiley

men tak for link. Ved i om man må have campingvogn med ind i pitten også eller noget om hvor stor pladsen er per pit område ?

Kommentér på:
DHB Drift Challenge

Annonce