{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

Drift&Drag bane på sjælland!! {{forumTopicSubject}}

Hey BG, nu har jeg og en kammerat gået og leget lidt med tanken om der kunne være noget i at åbne et anlæg, med både en dragrace bane der "mere eller mindre" opfylder kravende for sådan en. Med tilhørende bane til drifting.

Dragrace banen ville selfølgelig være 1/4 mile (402m.) og ihvertfald i nogenlunde stand. Men ikke FIA godkendt eller officielt godkendt.

Drift banen ville primært være til øvelse, altså ikke nogen større bane, men noget der ville minde om denne bane: http://www.youtube.com/watch?v=JbDop8PrrXg&feature=BFa&list=LLjkv1tqqe8Fe0E3becyy11A&lf=mh_lolz Altså lidt større, bredere og mere "driftvenlig" end en udendørs go-kartbane

Skulle selfølgelig været omgivet af jordvolde eller lign. for sikkerhedens skyld, både for kørere og evt. tilskuere.

Vi tænker det kunne være et lovligt supplement til striben, og give mulighed for at drifting kunne brede sig lidt mere på sjælland, samt samle det hele i et for også at gøre det til en federe oplevelse for alle.. smiley <- Dog ville vi gå meget op i sikkerhed/opførsel, både på vores område, og iforhold til hvordan man forlader stedet. smiley Vi har ikke tænkt os at det skal skabe "nye" problemer for en kommune, men derimod fjerne en del af problemet som både vi der kan li' biler på den.. Aktive måde? Og for dem der helst så man kørte pænt på gaden. smiley

Det jeg er nysgerrig på er ikke hvor stor sandsynlighed i tror der er for det ville være muligt iforhold til lovgivning osv. osv. Men mere hvor meget interesse der ville være i det.

Priserne for at deltage på banen ville være mere eller mindre så billige som mulige. Det skal jo stadig kunne køre rundt, men vi snakker ikke 2500kr for et par timer. Men nærmere en simpel betaling per run. (Dragrace 50-100kr fx. Drifting 100-200kr. Evt. med en form for "klippekorts" ordning, heldags ordning. Og mulighed for at benytte både dæksskifter og alt andet nødvendigt til en rimelig pris på stedet. Selfølgelig også alt efter hvor meget interesse det ville have.)

At se på som tilskuer ville umiddelbart være gratis, eller til en MEGET, MEGET lav pris.

Stedet skulle ligge omkring midtsjælland af / lidt ude for københavnsområdet. (Tænker højst en times kørsel fra indre kbh.)

Så hvis i gad komme med jeres input om hvor stor en succes i tror det ville blive, og evt. Hvad i synes ville være fair priser. Så ville jeg være en lykkelig lille bg bruger. smiley På forhånd tak. Mvh. Søren V.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drift&Drag bane på sjælland!!
  • #1   14. mar 2012 Dit STØRSTE problem er sgut sikkerheden.

    Det er STØJ forureningen OG den alm. Forurening det forsager.

    Det er der ikek ret mange steder du kan få tilladesle til hvis bare 1 borger sætter sig i mod det.

    Et dejligt eksempel er jo sjllands ringen hvor man har bygget Jordvolde i 10 meters højde, ikke for sikkerheden men for støjens skyld.

    Og ikke nok med det så har Lufthavnen ved siden af en godkendelse ti lat må larme og støje langt mere end det sjællansringen går og denne godkendelse går enda ind over HELE deres område.

    Så der er en meget underligt ting at nogle kan have en tilladelse til at støje ind på dit område, men du ikek selv kan få en godkendelse til at støje lige så meget på dit eget område smiley

    Så glem alt om sikkerheden, det er jeres mindste problem i forhold til at få godkendt en bane til motorsport som det heder sig.
    Det er støj støj støj og atter støj man går op i.


  • #2   14. mar 2012 syntes bestemt det lyder som en fed ide så er vi sjællendere også fri for at betale den dyrer pris det koster for broen eller færgen

  • #3   14. mar 2012 Flyt til jylland !! smiley hvis i kunne få det op at kører og jeg boede på sjælland ville jeg helt klart være en fast bruger af banen smiley

  • #4   14. mar 2012 Og jeg vil da lige tilføje at det koster kassen så med mindre i er født med en guldske et vist sted skal der jo lige skrabes et par millioner sammen:-)

  • #5   14. mar 2012 Ja en streg asfalt af den gode, koster satme knapper.

    Ser vi en indsamling starte snart ???
    Hvor er facebook gruppen til støtning af økonomien i at få en bane op, kom så ...


  • #6   14. mar 2012 Lyder helt kanon. Jeg vil personlig var fast inventar på drag banen :O)

  • #7   14. mar 2012 Brabus det ved jeg udemærket godt. smiley jeg har snakket sammen med sjællandsringen. Og som ovennævnt, dette var ikke for at få afvide HVORFOR det nok ikke kunne lade sig gøre, men mere hvor meget interesse der ville være i det, hvis det kunne. smiley

    Og taget i betragtning af at Esbjerg kommune ER gået med til at bygge en bane til dragrace istedet for striben. Så kunne det jo være man kunne bruge dette som eksempel, til at starte det op helt privat. (eller med lidt tilskud fra staten.) og ride med på den bølge. Hvilket måske kunne få en kommune til at gå med på den, iforhold til det ville give lidt kultur status, støtte, "turisme" whatever. Jeg skal nok finde på en masse gode argumenter hvis det er det, og stædigheden fejler heller ikke noget til at opsøge samtlige kommuner på sjælland og irretere dem nok til de går med til det. smiley <- Ellers må vi vel bare lave lidt lovlig demonstration i form af at køre med en minimal hastighed ned igennem motorvejene i myldretiden til vi får hvad vi vil have. (Ser dette som et bedre alternativ end ulovlig ræs foran rådhuspladsen fx. Eller hvad man kunne finde på. smiley )

    Og ang. asfalten, det ville langt fra være tip top nylagt asfalt, eftersom det ikke skulle være et millionprojekt, men nu ligger der jo nogle gamle flyvestationer og kaserner der har en god mængde asfalt, eller nedlagt fabriksområde/stort asfalt areal der har hørt til en virksomhed. Eller hvad man nu ville kunne finde ud af. smiley

    Men jeg vil helt sikkert prøve at kæmpe for det på hobbyplan, indtil jeg realistisk ser der kunne være mulighed i at starte noget op et sted. Og så kommer der da nok også gang i en facebook gruppe til indsamling / underskrift indsamling. Men gider ikke starte sådan noget før jeg ihvertfald har en idé om hvor det mere præcist skulle ligge. smiley

    Tak for jeres henvendelser! Fortsæt endelig! Og gerne nogle input på hvad i synes ville være fair priser osv. !


  • #8   14. mar 2012 et af de problemer der havde været i esbjerg er da også hvem der skal betale skidtet. hvis der er nogen der vil starte privat som søren, så tror ´jeg helt sikkert at det ville gå en del nemmere da staten ikke skal smide penge på det.

  • #9   14. mar 2012 Dog har jeg også overvejet om man skulle prøve at starte noget op i et nedlagt lager/leje et stort lager. ( +2000-3000 m2) Ville det evt. have ligeså stor interesse? <- Ville dog nok ikke have ligeså stor interesse til drag, men så til drift ihvertfald. ( Dette ville jo helt klart reducere støjforureningen. )

  • #10   14. mar 2012 Mikkel bestemt, men som jeg husker det HAVDE de sagt god for at bruge et par millioner på det. smiley

  • #11   14. mar 2012 Oh, og hvad tænker i iforhold til striben? Tror i at hvis der var et lovligt alternativ relativt kort ude for kbh. At det ville kunne overtage stribens plads? Det ville jo helt sikkert være et godt argument at kunne hive op. Men mere om i tror på folk ville begynde at bruge et lovligt sted for billige penge, istedet for striben?

  • #12   14. mar 2012 alle muligheder er åbne jo så længe man har pladsen og tilladelserne til det. men en donations side hvor folk kan støtte op om det vil vel ikke være en helt dårlig idé

  • #13   14. mar 2012 Helt sikkert Mikkel. smiley Men vil som sagt ikke begynde på nogen donations side så længe det kun er på "ønske stadie". Ligeså snart jeg ser en realistisk mulighed for at gennemføre det, så vil jeg helt sikkert. smiley

  • #14   14. mar 2012 okay smiley men flyt til jylland med det !!! kan ikke bruge noget over på øen uden det koster smiley men hvis det er kan man jo lave priser efter dags forbrug. alså 1 dag med fuld afbenyttelse af driftbane, feks, 800 kr ligesom i vandel eller billigere hvis det kan lade sig gøre smiley

  • #15   14. mar 2012 Er selv på opgaven på Sjælland.

    Asfalt kan du nok gøre for omkring 8 millioner og ja jeg har undersøgt det inden jeg fyrer et tal af. Det er for billig asfalt der dog har lidt tykkelse så man ikke river det op.

    Det er KUN for asfalt. Så skal du have grus eller en anden form for mulighed for at stoppe en vildfaren bilen. Dernæst skal du have mulighed for brændslukning og førsthjælp PÅ stedet. Igen det er undersøgt.

    Hvor langt er i i jeres planlægning? Har i givet den mindste tanke på sikkerhed? Det er ikke nok at stikke folk et stykke papir hvor de skriver under at det er på eget ansvar som man gør til f.eks gokart.

    Finde en lagerhal og start en bane der bliver nok endnu sværere. Hvordan vil du stoppe en bil fra at brage igennem en væg/stolpe eller andet?

    Så er der det med kommunen kunne sponsorere en bane/sted. Long shot. Har været der. Hos samtlige kommuner.

    Men har da fundet stedet, nu mangler jeg accept fra borgerne der bor i området. Dernæst skal jeg til kommunen med deres accept. Derefter skal der skaffes sponsorere for jeg har ikke lige 10 millioner smiley men en meget lang process for at få tilladelse til en bane.



  • #16   14. mar 2012 Kanger .

    Det lyder da rimlig seriøst :O)


  • #17   14. mar 2012 Har også arbejdet meget på det

  • #18   14. mar 2012 Mikkel L, desværre Korn-Danmark siger mig ikke det store. ;P haha joke! Ej, er nu meget glad for at være på sjælland så.

    Og Kanger: tak for info ellers, og indtil videre kan det vel kun betegnes som en strø-tanke. smiley Hvor meget inkludere "første hjælp"? Jeg har personligt førstehjælps kursus, dog ikke ALLE punkter. Men det kunne jo tages "relativt let" (gælder selfølgelig for alle der evt. skulle være med på det.)

    Og angående asfalt, jeg ville finde et sted hvor der iforvejen var asfalt. smiley Det kræver jo ikke 100% pæn asfalt til drifting, så længe der ikke er direkte huller i lortet.

    Ud over det, så var det sjællandsringen der anbefalede mig at prøve lagerhal eftersom det ÉR blevet gjort i jylland til drift events. Og jeg tænker en skrå jordvold må vel være fint til afkørsel for ikke at tale om, at hvis man nu var heldig kunne man jo lave direkte afkørsler rundt på banen. (Tag Nisseringen fx. Der er jo heller ikke meget andet end jordvolde man kan placere bilen skråt op af.) Selv Jyllandsringen har jo "farligt" sving hvor du hamre direkte ind i en solid vandret jord-mur. ( Som vi så i DTC sidste år.)

    Og er alt det du skriver iforhold til officiel bane? Eller er den drejet imod en form for anlæg hvor der "bare bliver kørt"? (If that make sense..)

    Jeg kunne forestille mig det var nemmere at få åbnet en form for køreteknisk anlæg, end en officiel bane? smiley


  • #19   14. mar 2012 Oh, og kanger. Hvor omkring på sjælland har du opsøgt kommuner? smiley

  • #20   14. mar 2012 Bump? smiley

  • #21   14. mar 2012 Har selv haft kigget på lagerhal en gang. Men kom fra det igen pga. sikkerheden, men også fordi de lagerhuse som jeg kunne finde koste 6 millioner og op for noget der var stort nok. Det var kommunen ikke med på at give væk bare lige sådan.

    Det mest optimale sted ville være et industrikvarter eller meget øde sted. I industrikvarterende vil der alligevel kun blive kørt når firmaerne er lukket.

    Med hensyn til førstehjælp på stedet mener jeg det var nok med nogle frivillige der har taget førstehjælps kurser. (Det er nok det mindste at få førstehjælpen på plads.)

    Hvis jeg ikke finder et egnet sted med allerede anlagt asfalt smider jeg ud til bilgalleri at komme med nogle forslag til et design af en bane.

    Men jo flere der er på sagen om at lave en bane jo bedre. Så kan det jo være det rent faktisk bliver til noget en dag smiley

    Og jeg har snakket med alle kommuner på hele øen. Har også taget mig halvandet år bare at finde de kommuner der er åbne for ideen.


  • #22   14. mar 2012 Nu tjekker jeg lige lotto. Vinder jeg den store så starter vi i morgen smiley

  • #23   14. mar 2012 Ja okay Kanger. smiley Fordi et "standard" førstehjælps kursus som kræves til fx. Kørekort tager 7 timer, og koster vidst nok lidt over en tusse mener jeg. Det er jo lige til at overkomme. smiley

    Og jeg så et lager på omkring 2000 m2, som kunne lejes for hvad jeg regnede ud var 16.000kr om ugen. smiley Hvis man så laver go-kart priser minus leje af go-kart, så burde det kunne løbe rundt som jeg ser det..

    Og jeg forstå bare ikke hvorfor lagere ikke kunne være en mulighed, snakkede med en fra Sjællandsringen som påstod det havde ladet sig gøre i Jylland, og endda foreslog mig det?

    Og jeg er helt sikkert frisk på at gå sammen om at få det til at lykkedes. smiley Du siger bare til hvis du har brug for hjælp til at ringe rundt eller whatever. smiley Skriv en PM så kan jeg evt. Sende dig mit Nr.


  • #24   14. mar 2012 Oh, og det lager jeg nævnte var i SKOVLUNDE. hvilket jo er yderkanten af storkøbenhavn, der må kunne findes noget endu billigere hvis man tager lidt længere ud forestiller jeg mig... (Og det var med lys, varme osv osv. Ved dog ikke hvordan det var bygget op. Men m2/praktiske ting kan vel ikke koste meget mere om det er opdelt, eller en stor hal tænker jeg. Måske varme men det vil der jo ikke være brug for rigtig.)

    og jeg krydser fingre angående din lottokupon ^^


  • #26   14. mar 2012 PM sendt til dig Søren så kan vi tage den derfra.

    Et lille problem med de lagerhaller er. Hvad sker der når lejekontrakten ophører? Hvem betaler for diverse skader. Både på bygning men også på gulv/asfalt/beton?


  • #29   14. mar 2012 Kanger, synes det er relevant til topic i sig selv. Det skulle der selfølgelig tages højde for, og ligges til side til at udbedre. Men de fleste racerbaner har det jo sådan at hvis du ødelægger asfalten DIREKTE, betaler du os selv for den. Samme med jordvolde osv. osv.

    Men generel slitage skulle der selfølgelig være en pulje til. smiley


  • #30   14. mar 2012 Og tak for links Mike! smiley

  • #31   14. mar 2012 på mikes link nummer to kunne jeg godt se udendørs arealet som en mulighed

  • #32   14. mar 2012 jaa det var vidst os det jeg fandt. Men så er vi igen udendørs hvilket jo ikke er helt optimalt alligevel. Så kunne man ligeså godt finde en nedlagt kaserne med stor parkeringsplads eller lignende...

    Selvom det er ret attraktivt. Men støjfoureningen ville være et problem. smiley


  • #33   15. mar 2012 Bump. =)

  • #34   15. mar 2012 Bump.. Flere input søges. smiley

Kommentér på:
Drift&Drag bane på sjælland!!

Annonce