{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

sæt prisen rigtigt {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der synes det er pisse træls når jeg laver en søgning på marked hvor jeg sætter en max pris på, lad os sige 15.000, og så kommer der masser af MEGA dyre biler op hvor der stå 1234 eller 1 eller 50 (hvor de mener 50.000) f.eks. ind i mellem resultaterne?

Det samme sker på ex. bilbasen, hvor der er tonsvis af leasingudbetalinger der er gemt under de alm. biler.

Det er belastende af røvenfeldt til.

Sorry, måtte bare ud med dampen. Forstår ikke hvorfor det er svært at skrive sin egentlige pris.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sæt prisen rigtigt
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.606
    #1   16. mar 2012 Bare sæt mindsteprisen på 2000kr ;D
    Men gir dig helt ret, og da de indførte VIP sagde de da vidst noget om, at 1234 priser ik længere skulle være tilladt, men der er sq ik sket en skid ved det! smiley

• #2   16. mar 2012 Fatter det heller ikk hvor svært kan det være at skive 0 hvis man ikk ved prisen man skulle tro halvdelen her var mongoler

• #3   16. mar 2012 BG kunne da bare lave en lækker lille funktion, der måske tager en programmør 10 min at lave.

Hvis folk opretter en bil, og prisen er under 1750 (skrotpris)
    så skal der komme en popup der spørger "Er du sikker på det er prisen du vil have for din bil? husk på at prisen faktisk er juridisk bindende"

for reelt er en pris på 1234 kroner eller 1 krone bindende!!

• #4   16. mar 2012 Carsten fra Randers >> Find lige sort på hvidt at hvor der står at en pris på 1234 kr er gældende, hvis du skriver det i en annonce?
    Det er private der handler, og det kan være tastefejl. Så den holder ikke i retten ...

Men jeg er fuldstændig enig i at det er belastende.
    Og ja, det samme gælder på bilbasen med leasingbiler mv.

• #5   16. mar 2012 Carsten fra Randers : Hvis det virkelig var gældende ville jeg sgu gerne købe alle de biler som står til 1234kr smiley

• #6   16. mar 2012 Carsten fra Randers

jeg kender godt den lov, men det er prøvet ved retten at en mand kom og ville give det for en bil og sagsøgte manden for det.
    Men rettem dømte at der ikke var tale om en bindene pris i og med det var op til sælger til hver en tid som privat mand at vilel sælge eller ej.
    Det er noget andet med firmaer.

• #7   16. mar 2012 well snak med min jura lører hun siger det er

• #8   16. mar 2012 Ja, det er sjovt nok ikke juraen der bestemmer udfaldet af en given lov.
    Det er dommeren alene og har der en gang været en sag for retten der er taget op med henblik på at denne presedens for retspraksis, så er der ikke så meget at gøre, der.

• #9   16. mar 2012 drøm bare videre, Sælger bestemmer selv om han vil sælge til dig eller ej .

• #10   17. mar 2012 Lidt lige som dba hvor idioterne så sætter leasing biler ind med indskud på 15-20k, men hvor bilen koster 500k

• #11   17. mar 2012 Synes i skulle læse aftaleloven igennem.
    Brabus, find mig den afgørelse.

Der hvor man ikke får den igennem er når man bruger bonus pater, fordi man kan sige sig selv den koster mere end 1 krone.
    Men en gammel skrotbil uden afgift kan godt, rent juridisk, skulle sælges for f.eks 1234,-

Og som sælger skal man stå ved sit tilbud, den er fast.

• #12   17. mar 2012 Carsten fra Randers >> Der kan stadig tages forbehold for trykfejl, og jeg vil gerne se den lov der siger at man absolut skal sælge, hvis man har haft en annonce i avisen, på nettet eller andet. Så vidt jeg ved kan du ikke tvinge nogen til at sælge noget.

• #13   17. mar 2012 Og i de fleste tilfælde, kan du også nemt sige dig selv at bilen ikke koster 1234, slet ikke når skrotpræmien er højere...

• #14   17. mar 2012 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=82218

Værsgo der er loven - du kan selv læse den igennem.

Skrotpræmien er for biler med dansk afgift, læs hvad jeg skrev.

• #15   17. mar 2012 Jeg kan ikke se at det gælder en vare solgt af en privat... ?

• #16   17. mar 2012 Brian, alle sælgere er private sælgere.

• #17   18. mar 2012 Er alle sælgere private ? Hvad med virksomheder der sælger noget ?

• #18   18. mar 2012 Stk. 2. Ved en forbrugeraftale forstås i denne lov en aftale, som en erhvervsdrivende indgår som led i sit erhverv, når den anden part (forbrugeren) hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Den erhvervsdrivende har bevisbyrden for, at en aftale ikke er en forbrugeraftale.

Stk. 3. Som forbrugeraftale anses under i øvrigt samme betingelser som nævnt i stk. 2 endvidere en aftale, som er indgået eller formidlet for den ene part af en erhvervsdrivende.

• #19   18. mar 2012 Bager: Forbrugerafltale ja, privatsalg er ikke en forbrugeraftale.

Brian: Hvem ejer en virksomhed? Det kan du læse om via fuldmagt. Hvis jeg har en sælger i en butik har han fuldmagt til at sælge for mig.

• #20   18. mar 2012 Uanset hvad, så husk lige at jeg ikke siger man KAN få det igennem retten

jeg citerer lige mig selv inden i går i flame-war-mode

"Der hvor man ikke får den igennem er når man bruger bonus pater, fordi man kan sige sig selv den koster mere end 1 krone.
    Men en gammel skrotbil uden afgift kan godt, rent juridisk, skulle sælges for f.eks 1234,-"

Bonus pater, betyder groft set, at man skal medberegne sund fornuft.
    Hvilket vil sige at hvis et søgsmål er åndsvagt så taber man sagen.

Hvilket en bil til 1 krone ville være.

Det ændrer dog ikke i at når folk ikke skriver den reelle pris de vil have, så fucker det en søgning op, og det er hele søgefunktionen man fucker op i princippet.

Kommentér på:
sæt prisen rigtigt

Annonce