{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.468 visninger | Oprettet:

Manuela H
Manuela H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

bil larmer når den bliver varm {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg køre i en gl MazdMazda 626

min bil er begyndt at lyde mærkeligt, den gør det først når den er varm, altså når den har kørt 3-5 min. så larmer den som om udstødningen sidder løs sådan en vibrerende lyd . Min mand har tjekket udstødninen og syntes ik at den virker løs nogen steder.

Vi snakket om om der kunne være noget galt med katalysatoren? netop fordi den først gør det når den er varm??? udvendig set fra, ser den fint ud men som sagt aner det ik nogen som kan have et bud på hvad det kan være??? mellem udstødning blev skiftet for et lille års tid siden og den forreste i den her måned, der ksal siges at den lyd lavet den inden manden skiftet den forreste del, så det sku ikke ha noget med sagen at gøre smiley

Håber i har et bud

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil larmer når den bliver varm
  • #1   21. mar 2012 hvis den rasler så kan det være katten der er faldet sammen ja.... men der ikke et bolt hul i udstødningen der er rustet over? Det har jeg nemlig selv været ude for!

• #2   21. mar 2012 Hvid den ellers kører som den skal,så vil jeg mene det højs sandsynligt er fordi udstødningen går imod bunden et sted.
    Den udvider sig som alt andet metal når den bliver varm,og sidder det tæt på bunden kan det sagtens være grunden.

• #3   21. mar 2012 Ja selve cellerne inde i katalysatoren der er brast sammen så de ligger og rasler..

• Manuela H
    Manuela H Tilmeldt:
    jan 2005

#4   21. mar 2012 ja den køre fint, hvis det ville være katalysatoren ville den ellers skabe problemer???

• Manuela H
    Manuela H Tilmeldt:
    jan 2005

#5   21. mar 2012 ok tak for INFO Andreas, det håber jeg så ikke smiley sådan en er vel dyr til sådan en Mazda, den er fra 96 og vi har i forvejen snakket om at skifte den ud men på den anden side køre den jo skide godt

• Manuela H
    Manuela H Tilmeldt:
    jan 2005

#6   21. mar 2012 til dig " Myggen " også tak, håber det er det, syntes jo bare det lidt underligt den først gør det næsten et år efter, men jeg får ham til at tjekke bedre efter

• #7   21. mar 2012 et råd er at køre til en hugger det nok billigst smiley HVIS det er den smiley

• #8   21. mar 2012 Katalysatorer indeholder platin, så de er lidt pebret..

Men ellers ud til huggeren, blink lidt med øjnene og leg lidt blondinedum, så er der en chance for at få den til en billigere penge smiley ..

Ellers, hvis i bor nær grænsen, så tag en tur over grænsen og hent en.. Købte en til en Corsa B for 50kr..

• #9   21. mar 2012 prøv at skubbe til udstødningen når den er varm,så er det hurtigt at høre om det stopper:)
    Jeg har aldrig oplevet en sammenklappet kat uden det gav problemer.
    Ingen trækkraft og en hvæsende lyd når man gir gas er typiske symptomer.

• #10   21. mar 2012 hvæsene lyd kommer der jo ligemeget hvad på en std udstødning ved høje nok omdr:) og det med trækkraft ved jeg ik om passer... men tjek nu lige resten af udstødningen eller varmeskjoldene før i drager til nogle hastige beslutninger smiley

• Manuela H
    Manuela H Tilmeldt:
    jan 2005

#11   21. mar 2012 hm ja det svært for mig at sige men den larmer nok mest indtil jeg kommer op på de 80-90 så forsvinder den vibrerende metalagtige lyd. Den trækker som sagt fint men kan ikke li den rungende lyd

• Manuela H
    Manuela H Tilmeldt:
    jan 2005

#12   21. mar 2012 det der med en hvæsende lyd når jeg gir gas ved jeg ik om jeg skal sige det er hvlsende jeg vil nærmere sige vibrerende. Manden prøvet om han kunne lokalisere det når jeg holdt i garagen og bare trykket på peederen der kommer det jo os når bare den er varm

• #13   21. mar 2012 er det katten så hvæser den fordi den ikke kan komme af med udstødningsgassen. Er det helt slemt så ryger gassen tilbage i motoren og den kører dårligt,somme tider slet ikke.
    Og derfor osse den manglende trækkraft.

• Manuela H
    Manuela H Tilmeldt:
    jan 2005

#14   21. mar 2012 ok er det noget man selv kan finde ud af om det er katalysatoren eller ........... er det noget de skal måle igennem på et værksted?

• Manuela H
    Manuela H Tilmeldt:
    jan 2005

#15   21. mar 2012 manden fortalte os lige at så snart den når de 2000 omdrejninger så er det den begynder på det vibreren

• #16   21. mar 2012 Du kan afmontere katalysatoren og se om den er hel inden i,det kan ikke måles så vidt jeg ved. Det er af og kigge:)

Men vær nu lige 100% sikker på det ikke bare er vibrationer fordi udstødningen rører bunden et sted. Det nedern at skulle skille det hele af og så det noget så simpelt.

• #17   21. mar 2012 en kat vil da osse skralrer når den er kold, osse når man slår på den. det kan bare være et skjold over kat-en der skralrer. er det ved bestemte omdr. og lugter udstødningen som den plejer?

• Manuela H
    Manuela H Tilmeldt:
    jan 2005

#18   21. mar 2012 ja usstødningen lugter som den plejer, vi må ha tjekket jeres råd i morgen, jeg håber det bare er en bagatel smiley
    Tusind tak indtil videre for jeres div. meninger og råd

Kommentér på:
bil larmer når den bliver varm

Annonce