{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.484 visninger | Oprettet:

Afgift retur ved eksport {{forumTopicSubject}}

Vi har en ford transit 9 personers minibus som vi er meget glade for. Vi skal henover sommeren flytte til Holland, og vil gerne have den med. Har snakket med dem i Holland, og da biler er så gammel som den er, kan den uden de store problemer, og udgifter, få hollandske plader på. MEN,,, når jeg vil beregne hvor meget jeg vil kunne få retur i afgift i Danmark når jeg eksportere den skal jeg taste ibd hvad nyprisen var... HVor kan man finde det?
På mange biler kan man finde det inde på bilmodel,dk, men ikke på en transit bus fra 1990..

Nogen der ved hvor man kan finde det, eller som måske ved hvad sådan en bil kostede som ny i 1990?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift retur ved eksport
  • #1   22. mar 2012 www.bilmodel.dk måske

  • #2   22. mar 2012 skal man ikke sælge den til en i et andet land for og kan få afgift tilbage,
    eller kan man også hvis man selv flytter til udlandt


  • #3   22. mar 2012 Gm-Gangster

    Læs teksten igen så. Så kan du læse at han selv skal flytte til Holland smiley


  • #4   22. mar 2012 Du får intet..den er for gammel..alt for gammel..der er en bagatelgrænse der ikke udbetales unde..og trust me,de er laaaaaaangt under den.

  • #5   22. mar 2012 staten skal have 15% eller mindst 7500kr ..

  • #6   22. mar 2012 Tror nu ikke den er under.. For når jeg feks taster ind at den har en nyværdi på 200000 som en forhandler siger han mener de midst kostede dengang får jeg 8500 kr retur i afgift. Kostede den 250000 er det 11000.. Og det skulle ikke have noget som helst med alderen at gøre


  • #7   22. mar 2012 hvis der var så mange penge i at eksportere dem så var der nok ikke mange af dem længere smiley

    Men ja vær realistisk du bor i danmark du får nok nærmest et girokort du skal betale for deres tid på smiley


  • #8   22. mar 2012 Ifølge en beregning jeg lige har lavet på skat.dk er det altså rentabelt at tage den med.. Men spørgsmålet er jo stadig hvad det kostede som ny i 1990....




    Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter



    200000




    Handelspris i Danmark



    20000




    Værditab (%)

    90 %

    (180000)












    Ny

    Brugt



    Fradrag/tillæg i afgiften




    Brændstof-tillæg - benzin (forbrug under 16 Km/l grænse med 6 km/l)

    6

    6000

    + 600













    Fradrag/tillæg i værdi




    Manglende airbags

    0

    + 7450

    + 745









    Listepris



    20145








    Beregning af registreringsafgift før fradrag/tillæg









    Skalaknæk



    7900




    Lav afgiftsprocent af værdi under knæk

    105 %

    af 7900 kr.

    8295




    Høj afgiftsprocent af værdi over knæk

    180 %

    af 1411 kr.

    2539



    Idag 105 % af værdien under 7900 og 180,00 % af resten




    Afgift



    11434




    Eksport-fradrag 15 % (min 7500 kr.)


    15 %

    -7500




    Godtgørelse (dog maks. oprindelig betalt afgift - 15 pct.)



    3934








    Samlet registreringsafgift

    kr 11.434



    Afgiftspligtig værdi (teknisk beregnet): kr 8.566


  • #9   22. mar 2012 John A.. du får 18000 tilbage for en Mercedes E300 TD fra 1996-1997.. tror du selv din transit giver 7500?

    Mercedesen koster 4 gange så meget som en transit...

    For det andet skal den synes,inden du kan trække afgift hvis den er mere end 12 år gammel..

    du får nada,trust me...


  • #10   22. mar 2012 Morten... Ja ifølge skats hjemmeside gør jeg, og ifølge flere forhandlere.. Men spørgsmåler er stadig hvad den kostede som ny i 1990.. Det er sådan set det der har været spørgsmålet hele vejen igennem.. Ikke om jeg kunne få noget retur eller ej


    Og at den skal synes er ikke noget problem. Er nysynet uden bemærkninger idag


  • #11   22. mar 2012 Og en mercedes E300 td fra 96-97 koster ca 650000 kr. Så 4 gange så meget er vist så meget sagt. Måske det dobbelte eller lidt mere. Og så passer det vel egentligt meget godt med 6500-7500 retur i afgift. Men som skrevet var det slet ikke hvor meget jeg kunne få retur, blot om hvad det kostede fra ny.. Men må vist hellere kontakte skat imorgen.. De burde jo vide det.


  • #12   22. mar 2012 Der står jo så også at du får 3934 kr. retur

  • #13   22. mar 2012 jep ... lige omkring de 4 jern ... lige ned i foret du

  • #14   22. mar 2012 Afgiftspligtig værdi = prisen på en tilsvarende bil i f.eks. tyskland, alt uden afgift = 8.566 kr.
    Ved import/eksport ville afgift være: 11.434 kr.
    Men fordi det er eksport, trækker de 7.500 kr. ( lidt ekstra) fra det beløb, og du ender med at få de 3.934 kr. tilbage i afgift


  • #15   22. mar 2012 John A:
    Glem den der attitude, du får ikke en krone ud af det. Glem det makker......


  • #16   22. mar 2012 4.000 kr. er jo så betinget af at bilen vurderes til en værdi på 20.000 kr. af skat.. De er nogle lede sataner at slåse med om værdi fastsættelse.. Jeg solgte en bil for 3 år siden til en gut i Sverige, fik bilen vurderet til en værdi på 20.000 kr., hvilket var helt hen i vejret.. Brokkede mig, og han kiggede på det igen og ville så gi sig til 22.000 kr. Der var de så ca. 2.000 kr. jeg ville f refunderet efter alle deres fradrag.. Og de gav sig IKKE, uanset hvad jeg gjorde..
    SÅ jeg måtte anke afgørelsen til motor ankenævnet.. Efter 1 ÅR (hvem sagde langsom sagsbehandling) skulle jeg møde op med bilen til en ny vurdering = ja oprindelig køber var selvfølgelig sprunget fra, så måtte vente på ny afgørelse, og så finde en ny køber såfremt at jeg kunne acceptere det nye afgifts forslag.. Godt nok tog det et helt år, men de vurderede så også bilen til en værdi på 40.000 kr. så jeg endte med at få 22.000 kr. tilbage i afgift.. Så betalingen for ventetiden var ok, men mega irriterende..


  • #17   22. mar 2012 Jeg kan godt li den del med at de skal vide nyprisen på bilen, for de bruger den ikke til noget som helst, andet end at der kommer til at stå bilens værditab i kroner og %..

    Det eneste de går efter, er hvad en tilsvarende bil ville koste i udsalg ved en forhandler.. Ud fra det beløb, beregner de afgiften..


  • #18   23. mar 2012 Har lige snakket med skat, og ud fra syn, alder, km, andre handelspriser vil han anslå værdi til 27500 kr. Og en nyværdi på 250000 kr. Så der vil bliver en tilbagebetaling af afgift på ca 8600 kr hvis vi vælger at tage den med til Holland...

    Så til dem der ikke mener at det ville give noget... tja. fakta er bedre end gæt.


  • #19   23. mar 2012 er det 7500 kr /15% så medregnet, eller kommer de bagefter.

    For kommer de bagefter, så er der ikke meget tilbage.


  • #20   23. mar 2012 det=de

  • #21   23. mar 2012 bagermesteren.

    Det er efter de 7500 er fratrukket. Den totale retur afgift ville være på ca 16100, og som han sagde skulle de jo trække de 7500 så der ville være ca 8600 til mig


  • #22   23. mar 2012 john .. ja men tilløkke med det da .....

    men det er jo kun hvad vi kan læse ud fra udregningen ! ... kunne du ikke have startet med at ringe til skat hvis du er så høj i hatten .. EFTER du har sat og gættet


  • #23   23. mar 2012 Flink medarbejder du har snakket med, for normalt vil de dælme ikke lave cirka vureringer.. De vil kun udregne den med det samme hvis man agter at køre dankortet igennem når afgiften er regnet ud og dermed betale afgiften, eller som i dette tilfælde ved eksport, at alle papirer er 100 % udfyldt..
    Men vær stadig forberedt på at en cirka pris jo også kan ende med at de kun vurderer den til 20.000 når det nu endelig er..
    Men kun fedt hvis du kan få over 8.000 kr. tilbage.. Alt er værd at tage med


Kommentér på:
Afgift retur ved eksport

Annonce