{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.915 visninger | Oprettet:

Bil byt... {{forumTopicSubject}}

Hej..
jeg har for ca. 1½ time siden byttet min bil til en anden.
Vi byttede i nyborg og da jeg kommer hjem ringer han så og siger bilen er gået i stykker på broen, og han ikke ved hvad han skal gøre..
jeg siger så jeg heller ikke ved hvad jeg skal gøre, fordi inden jeg byttede bilen kørte den perfekt, og det har den også gjort op til?

vi har skrevet købs seddel og det hele..

Han siger så han vil bytte tilbage, og jeg siger at det jo ikke er fair fordi jeg skal ikke ha en bil tilbage der ikke kan køre eller noget, da den kørte fint da vi byttede og kørte fint inden også?

hvordan fungere det og hva sir i til det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil byt...
  • #1   23. mar 2012 Det er surrøv.

Men få den hentet, og måske efterset på værksted?

• #2   23. mar 2012 Bare trist for ham

• #3   23. mar 2012 Hans problem....

• #4   23. mar 2012 Det må han selv finde ud af.....når der byttet,så er der byttet.....sådan er det. smiley

• Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #5   23. mar 2012 Der er ingen garanti eller reklamationsret på privathandler. Den er købt som beset og du har ingen anelse om hvordan han har behandlet bilen, efter i kørte hvert til sit.

• #6   23. mar 2012 haha, flot han ka jo lagt og fyret fuldstændig sindsygt rundt i bilen og smadret gearkassen osv. det der jo ingen som ved.

Sig til ham som det er at hanlen er sket, færdig arbejde smiley

• #7   23. mar 2012 Ja okay, men fik det da lidt dårligt med det.. smiley
    han bor på sjælland, og sagde at bilen skulle køres hjem til mig også handel tilbage..
    og jeg sagde nej..
    Så gik hans telefon ud og har intet hørt fra ham siden...

i tror da vel ikke han får den trukket hjem til mig alligevel? smiley i så fald får vi da noget af et skænderi ude foran min hoveddør smiley

• #8   23. mar 2012 altså ifølge købeloven osse selvom det er privatsalg. så har man 3 måneders fuld returret. især i sådan en situation.

• Tommy B
    VIP

#9   23. mar 2012 Det har intet på sig. Hvis han vil bytte tilbage og du selv føler for det, må han stå for omkostningerne så bilen er i samme stand, som før i byttede. Altså kørende. smiley

• Tommy B
    VIP

#10   23. mar 2012 Kasper, du er helt forkert på den. Hvor har du det vås fra? Har du rent faktisk læst, eller er det en ammestue historie du har hørt fra din 3. grandfætter? smiley

• #11   23. mar 2012 Det kan være han ikke vil betale for at Falck/DAH skal køre over broen med bilen. Nu skal du jo passe lidt på, for hvis han ringer efter vejhjælp så kan du nemt risikerer at regningen ryger til dig. Bilen er vel stadig registreret i dit navn.

• #12   23. mar 2012 et byt er et byt. det han han jo selv skrevet under på. det jo bad ass jeg måtte også selv spise den på min. da ham jeg købte bilen i havde skruet træk akslen godt nok på så der røg en gearkasse.

• #13   23. mar 2012 du har ikk så meget som 1 minuts garanti eller retur ret privet .. så glem alt om det. han ka jo ha kørt råddent hele vejen fra dig og bare tæsket det osv .. aldrig i livet.. han må sku selv bøvle med det . du har byttet en bil der kørte da han overtog den og også før han gjorde. . så den hænger han sku selv på.

• #14   23. mar 2012 jep bilen er stadig i mit navn.. meeen har købs papire på den er solgt idag til ham og med hans underskrift smiley

• #15   23. mar 2012 Kasper.

Hvor kan man læse det som du påstår

• #16   23. mar 2012 og hvis der bliver mere havde jeg bare ringen til en advokat. så kan han hurtig finde ud af hvem der har rat smiley også som sagt ikk gøre noget. men i kan jo slå halv skade på han får den hjem til sig selv med falck. så har du da gjord lidt smiley

• Tommy B
    VIP

#17   23. mar 2012 Ingen steder, Jt. Sådan er det typisk med hjemmebryggede regler smiley

Klippe klister fra forbrugerstyrelsens hjemmeside:
    "Når to privatpersoner handler med hinanden, kan de aftale, hvad de vil.
    Du har derfor kun fortrydelsesret i en privat handel, hvis du og sælger har aftalt det, eller hvis sælger efterfølgende vil acceptere, at du returnerer varen.
    Hvis I aftaler en fortrydelsesret, kan I også selv aftale vilkårene. Det kan fx være, hvor længe du kan fortryde, og om du får alle dine penge retur, eller om sælger beholder en del af beløbet for at få dækket sine udgifter til det fejlslagne salg.
    Når du handler med en privatperson, har du heller ikke krav på at modtage særlige oplysninger om sælgerens adresse, klagemuligheder m.v."

Og så er den vidst heller ikke længere, hva? smiley

• #18   23. mar 2012 tommy b: det er en situation jeg selv har været udsat for med en af mine biler. det var så ik motoren der brændte sammen men servopumpen. og fik at vide af politiet ifølge købeloven har jeg ret til at retunere varen. færdig punktum

• #20   23. mar 2012 og lige en anden ting når politiet kan hjælpe mig. så mon ik de osse kan hjælpe ham smiley

• Tommy B
    VIP

#21   23. mar 2012 Kasper, og alt hvad vores kære betjente påstår er korrekt?
    Lad nu vær. Nu ved jeg tilfældigvis hvad jeg taler om, og ellers havde jeg heller ikke udtalt mig om det, i modsætning til visse andre.

.. Læs på ting, før du rådgiver andre om det. Det er så trist at se folk sidde og påstå ting og sager, som ikke har det mindste hold på sig.

• #22   23. mar 2012 Fik du så en ny servopumpe Kasper?

• #24   23. mar 2012 ­Bøgelund
    Det passer ikke at din gamle bil er gået i stykker efter 1 timer. Du skal bytte tilbage eller hjælpe ham med at reparere.

Jeg ville helt sikkert hjælpe ham.

• #25   23. mar 2012 Chris B:
    Sikkert... Jeg spiller bare BG-klog. smiley
    Men jeg tænker bare, at han har jo Bøgelunds navn og adresse på slutsedlen og bilen er registreret i Bøgelunds navn. Så kunne han vel egentlig få sendt den hjem til ham, hoppe af i Nyborg og selv tage toget hjem. Tosser er der jo nok af... Jeg aner det faktisk ikke?

• #26   23. mar 2012 Jeg har fået svar på mine spørgsmål, jeg siger mange tak for alle der deltog i dette emne smiley
    beslutning: Jeg vil gå med til at dele falck regningen, men ikke bytte bilen tilbage eller noget...

så må vi se om han ringer senere eller imorgen smiley
    godnat folkens..

• #27   23. mar 2012 P.S. regeringen skal lave lovpligtig ejerskiftforsikring ved bilhandlen. fx 5000,- om året ekstra..
    ansvar+ejerskift skal være oblegatorisk!!!

• #29   23. mar 2012 Chris B det kommer helt an på hvad der står på slutseddelen.. jeg har haft om købsloven på hg.. og jeg hørte rigtig godt efter lige på det punkt..

• #30   23. mar 2012 Han har skudt den af på vej hjem sikkert smiley der er intet at gøre i har byttet og sådan er det. Købte min gamle Saxo kontant og 4 timer efter satte koblingen sig. Sur røv for mig sådan er livet. Tog dog kontakt til sælger og han var da ked af at høre det og ville gerne dække halvdelen af udgifterne så det tog jeg imod.

• #31   23. mar 2012 men der er garanti bare spørg kasper og politiet,ironi kan forekomme

• #32   23. mar 2012 Det kommer an på hvad de har skrevet i slutseddelen.... på om der er garanti og sådan noget..

• #33   23. mar 2012 Købs som beset uden reklamationsret smiley

• #34   23. mar 2012 så er der ingen ting for ham at komme efter med at bytte tilbage eller noget

• #35   23. mar 2012 Dennis S

har du nogen sinde solgt en brugt bil med garanti på

• #37   23. mar 2012 ja det har jeg faktisk og fik brug for den fordi toppakningen gik på bilen... da vi havde om købeloven fulgte jeg ekstra med i det.. fordi det har min intra at vide hvordan man står

• #39   23. mar 2012 http://www.familieadvokaten.dk/breve-600/b600-340.html der står der den normale købslov med sælger og køber kan lave om på det.. kan ikke lige helt huske hvordan og hvorledes fordi mine notater til det er pakket ned lige pt

• #40   23. mar 2012 fat det nu der er ingen garnti lyt nu til tommy

• #41   23. mar 2012 Chris B
    Det tager også cirka lige så lang tid at bestå en HG, som det tager at læse Forbrugerstyrelsens hjemmeside igennem.. smiley
    Sorry to say... smiley

• #42   24. mar 2012 Håber da ikk en motor står af bare fordi den har fået fuld gas på vej hjem smiley men du behøver ikk stå til ansvar!

• Tommy B
    VIP

#43   24. mar 2012 Slap nu af.

Manden er vel nervøs, fordi han ikke ved hvordan købeloven er strikket sammen.
    Hvis bilen har kørt og lydt ordentligt, er det dét. Jeg tør vædde en årsløn på, at man aldrig ville tabe en sag i civilretten, hvis ens situation er som denne. Du har ingen chance for at vide om noget er galt, hvis det er inde i motoren og den ellers lyder sund nok. Hvis den havde lydt helt forkert, havde køberen også lagt mærke til det.

... Der er absolut ingen grund til at gøre tråd opretter mere nervøs end hvad han -måske- har været.

• Tommy B
    VIP

#44   24. mar 2012 Hehe, det lyder som om at du snakker som du har forstand. Og hvordan en person reagerer, når han pludselig står med en tanke om at han kan få sin bil tilbage, defekt, uden at have gjort noget forkert, afhænger typisk af om de ved hvad den korrekte fremgangsmåde er med den slags, hvilket tråd opretter tydeligvis ikke vidste, før nu.

Men lad nu det ligge.. Faktum er, at han ikke står med noget ansvar i sagen, ud fra de facts han har fremlagt. Om han stiller spørgsmål til det juridiske aspekt herinde, eller sine forældre, har ingen indflydelse på det. Badabing, badabum.

Kommentér på:
Bil byt...

Annonce