{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.858 visninger | Oprettet:

udbetaling vedr 2tal skadet bil {{forumTopicSubject}}

Hey BG---

min bil skal til taksator på mandag pga lak skade fra noget cement som et bygge firma har smidt på.

dem på Honda værksted sagde at den muligvis skal omlakeres helt.
Men jeg mener det bliver en dyr fornøjelse og bilen bliver nok erklæret total skadet.

spørgsmålet er at hvis taksator siger et unfair pris. Kan man så sige absolut nej så de laver hele bilen eller hvordan forgår det ?
tænker på hvis vi ikke bliver enig om prisen hvad vil der så ske ?

tak for hjælpen
hold venligst tråden ren..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udbetaling vedr 2tal skadet bil
  • #1   24. mar 2012 hvis den er under mener det er 65% skadet bliver den lavet .... 65-75% må du bestemme over 75% er den helt død og du kan ikke få den lavet

• #2   24. mar 2012 hov lidt for meget ;D

Er skaden under 25.000 må værkstedet udbedre skaden, med mindre skadens størrelse overstiger køretøjets værdi. Oversiger skaden køretøjets værdi udbetales en kontanterstatning.
    Er skaden vurderet til mellem 55 og 65 procent af køretøjets værdi, vil du blive tilbudt en kontanterstatning. Du kan også vælge at få køretøjet repareret.
    Er skaden over 65 procent, er køretøjet totalskadet. Du vil få en kontanterstatning.

• #3   24. mar 2012 Sorry for OT men jeg sys mega godt om at du lige har sparet dig selv 0,1 sekund ved at skrive "2tal" i overskriften smiley

• #4   24. mar 2012 Martin C: lolz

HARTMANN : hvis min bil skal omlakeres så tror jeg den får døds attest..
    tænkte mere på om hvis skaden er over 65%, og taksator vælger at give f.eks 10.000 kr, kan jeg så nægte det og få bilen repereret eller hvem får den sidste beslutning ?

har hørt en del gang hvor folk får unfair kontanter for deres biler og nogle får disketeret prisen op...

• #5   24. mar 2012 hvis taksatoren siger en pris for bilen i erstatning så siger du bare at du mener at den er XXXXXX værd istedet og henviser til nogle du har set på nettet, så kommer de nok med et modspil, og så kan du sige nej igen og sådan kan det gå et par gange til taksatoren slet ikke vil give sig mere, så kan du klage over afgørelsen, og så kommer der en anden taksator på, så kommer han med sin bedømmelse, er du stadig utilfreds kan du klage til et ankenævn så vidt jeg husker..

det er ihvertfald sådan jeg husker sagen.

bare husk koster der under 65% af den pris du vil have så kan de lave bilen istedet.

• #6   24. mar 2012 arrr okay ... ja har slev diskuteret med taksator da min audi 80 cab var 250% total skadet ... han ville give 100,000kr .. vilket var fint .. men efter som den var lige som ny at se på og ny anelin læderkabine vil jeg snakket ham op i 130,000kr og jeg måtte beholde fælgene .. og duskuterede bare med ham første gang han ringede efter han havde takseret den ... de giver som regl altid for lidt ... men i mit tilfælde var den så død og han ville med 100% garenti ikke kunne finde en til mig i så fin stand ... så det var meg der havde overtaget i den situation

Kommentér på:
udbetaling vedr 2tal skadet bil

Annonce