{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af E63 AMG
  • #1   27. mar 2012 hvis du betaler dansk afgift må du køre alt det du vil, ellers siger det jo lidt sig selv man ikke må

• #2   27. mar 2012 men så skal jeg vel køre på prøveplader indtil afgiften er bestemt og betalt ikk?

• #3   27. mar 2012 Prøveplader er jo ikke til at køre rundt på....det er til at transportere bilen....

• #4   27. mar 2012 Du betaler 100kr pr døgn og skal dertil lægge et depositum, til at dække lidt forsikring, på 1000kr

Der er 8 anvendelsesmetoder:

1. Afprøvning og indstilling af nyt køretøj eller køreprøve i anledning af reparation (ikke tilkørsel)
    2. Demonstration for køber ifølge dennes anmodning
    3. Demonstration for forhandler
    4. Afhentning/udbringning af køretøjet i anledning af reparation eller salg
    5. Nødvendig kørsel i forbindelse med registrering eller godkendelse af køretøjet
    6. Overførsel af køretøjet til anden forhandler, andet udsalgssted, udstillingssted eller lager
    7. Kørsel med importeret køretøj fra grænse/havn, til stedet hvor det skal registreres, eller til importørens bopæl (virksomhed)
    8. Andre formål - Arten angives

• #5   27. mar 2012 får jeg så nogle plader fra forhandleren i sverige eller skal jeg ta prøveplader med fra skat?

• #6   27. mar 2012 Ved ikke hvordan det foregår i Sverige desværre.

Men det logiske må vel være at du skal ha fat i nogle svenske prøveplader også...

Vent dog hellere på svar fra én som rent faktisk ved det:-)

• #7   27. mar 2012 hehe takker alligevel for svarene smiley

• #8   27. mar 2012 Indtil afgiften er betalt må du ikke køre i bilen, heller ikke med prøveplader

• #9   27. mar 2012 han må slet ikke kører i den...

• #10   27. mar 2012 Der er et hav af muligheder for at køre ikke dansk bil i Danmark. Den dummeste er nok prøveplader da det tiltrækker meget opmærksomhed, primært hos skat. Politiet er faktisk ligeglad.

Fx. må man godt føre en udenlandsk bil fra bopæl til udlandet. Dvs. hvis AMG bilen står på din hjemadresse og skal til sverige, så ringer du til Politiet og oplyser at du dag xx, kl xx:xx kører bilen fra xxx til sverige/tyskland/norge. Det skal du gøre på den hurtigste vej. Så er det helt lovligt.

Du kan også oprette Firma i udlandet og køre deres firmabiler (el. Motorcykler) i Danmark. Kræver lidt mere arbejde, men muligheden er der.

Det nemmeste, og mest lovlige, er nok at flytte til udlandet. Du får fint befordringsfradrag (som alle os andre betaler) og du kan køre så meget bil som du ved... Desværre bliver man stoppet af Politi og skat jævnligt, især (sjovt nok!) når man krydser grænsen. Blev selv stoppet adskillige gange i sidste år, og det er mega nederen at stå i kø med polaker, romæner, tysker, svensker, englænder osv før SKAT har tjekket dig :-S

• #11   27. mar 2012 hva hvis JEG køre i den , og politiet stopper mig, kan jeg så si at jeg skal til sverige med den ?

• #12   27. mar 2012 Du kan følge reglerne istedet for alt det der. Du ender med at de snupper bilen og du får den først igen når du har betalt afgiften + en bøde af samme størelse som afgiften.

• #13   27. mar 2012 Følg loven og betalt afgiften din jøde

• #14   27. mar 2012 Du skal ringe til politiet FØR du sætter dig i bilen. Det nummer med, oh det vidste jeg ikke blabla, trækker ikke rigtig.

Men hvis bilen er indreg i din kammerats navn, så slipper du med en bøde når politiet tager dig.

Hvis du skulle få en bøde kan du tage den foran EU domstolen og få medhold. Det ville dog tage dig ca 2 år og koste en del knaster. Men det er ikke forenlig med EU tanken at du ikke må låne en vens bil. For det meste slipper du dog med en mundtlig advarsel hvis politiet stopper dig... Hvis SKAT stopper dig, så er det af med bilen. De er lidt hidsige i ny og næ.

Konklusion:
    Enten sætter du dig ind i reglerne hvis du vil omgå dem, eller også tager du konsekvensen af dine handlinger. Så det bedste råd vil nok være at du kun kører bilen mens din kammerat sidder ved siden af!

• #15   28. mar 2012 Perker svin betalt afgiften og kør lovlogt eller skrid tilbage til dit hjemland

• #16   28. mar 2012 Du er da lang ude at skide Zeus. Vi er alle enige om at han skal betale den afgift før han kære i bilen i Danmark, men skriv da ordenligt herinde.

Kommentér på:
Import af E63 AMG

Annonce