Kendte fejl på Suzuki Alto fra 2009!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg kører imorgen min suzuki alto til tjek hos suzuki, efter at jeg havde fået en anden mekaniker til at kigge den igennem og underskrive en seddel med de fejl han kunne finde:
V. bag bøsning slap bærearm/stræberarm
Højre motorophæng slapt
Kobiling/gearkasse udtrykkerleje/hovedleje larmer?
Bilen er fra 2009 maj og har 1 mdr tilbage af garantien. Den har kørt 50900km.
Mit spørgsmål går på om der er nogle af disse ting jeg skal være særlig opmærksom på. Og hvilke andre fejl i er stødt på , og mener jeg skal være obs på.
Det skal siges at mekanikeren kiggede den hurtigt igennem, så der kan ligge mange flere ting.
Den knirker og rasler en del ved igangsætning.
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
jun 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 249
Vi har biler som både har kørt fra 0 - 90000km uden noget ud over almindelig service, altså bremser, filter osv..
Motorophæng på en alto er meget blød i det! det er de også fra ny af! Men igen alt med måde.
Udrykkerleje, ja den kan snore lidt lige når man træder lidt på koblingen. Det gør de alle sammen.
Ved i gangsættelse er der er ophæng mener jeg at der godt kan drille lidt. Prøv og sæt dig ind i bilen og lad den lytte på det imens og mærk efter i motorrummet. Det er bare en bøjle eller lignede som skal bøjes tilbage. Beklager kan dælme ikke huske det. Har lavet en med det. Kan tjekke op på det i morgen.
En anden ting du skal være opmærksom på, det er 3 eller 4 gear den kan være svær at komme ud af eller springe ud af. Det er der en kampance på. Hvis bilen er overholdt med suzuki stempler så er det nok fikset.
Husk på, det er en bil til 85000 kr. Den er altså ikke bygget til at kan rulle så sindsyg mange km som fx en audi, mercedes, saab eller ligende.
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 14
Det var lige dig jeg søgte herinde.
Jeg skal nemlig aflevere den imorgen, og ser gerne at de værste ting bliver ordnet inden garantiudløb.
De nævnte fejl er ikke verdens største, men ting mekanikeren mente skulle kigges efter og strammes hvis nødvendigt.
Den larmer godt nok, når jeg trykker og slipper koblingen i stilstand.
Jeg er nr 2 ejer på den, så ved ikke med kampeancen. Synes den glider godt i gearne, men nu du skrev det, er jeg ikke helt sikker på den er den bedste i 3 og 4 gear hele tiden.Det kan de kigge på imorgen.
Er der ellers andet , du synes man kunne tjekke efter ?
Når først garantien er udløbet, vil de rende mig et stykke.
jun 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 249
jan 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Kendte fejl på Suzuki Alto fra 2009!!