Dezent RE vs Falcon Silver på min Aygo - meninger? {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
Håber der er nogle som lige vil bruge 5 min på at hjælpe mig. Er en ung gut som snart skal ud og investere i mine første alufælge, da solen så småt har sneget sig frem.
Jeg har kigget på to styks og ville elske at få jeres besyv med, da i trods alt har erfaringen.
Lad os lige få lidt informationer om bilen først. Sort Toyota Aygo fra 2009, 3 dørs. Helt standard undtaget at jeg har byttet mig til et par af de gamle baglygter, da jeg synes de er pænere end de nye. Jeg vil gerne nøjes med en 14", da jeg vil spare så mange benzin udgifter som muligt, da indkomsten er lav grundet studie. Det betyder også, at bredde dæk er er no go. Vi bliver i 155/65/14
Quickpot har et super tilbud på 5,5 14" Dezent RE fælge til 2300,-
http://www.quickpot.dk/faelge/alufaelge.aspx
Jeg går udfra at det er ligetil at købe og montere min standard sommerdæk på? Et andet spørgsmål. Så tilfældigvis lige en bil i dag med en fælg magen til. Det var ikke særlig pænt! Det ligner en fælg som er let tilbøjelig til ridser grundet en rimelig skinnende overflade og det ser rigtig skidt ud i sollys efter min vurdering. Er det tilfældet med denne fælg?
AFL fælge fra afl.dk 6x14" til 2200,-
http://www.afl.dk/_dk/Shop/Lists;AFL%20Line%20Falcon%20S%C3%B8lv%205-huls/Aluf%C3%A6lge/AFL-Line/AFL-Line-Falcon-S%C3%B8lv-
Disse minder meget om et par OZ fælge som jeg er vilde med. Men bredden er 6 vil det kunne gå an med dæk som kun er 155 bredde? Kan de strækkes uden det skader noget??
Hvad siger I? Hvilke fælge tror I vil passe bedst til bilen og hvilke vil jeg blive "gladest" for
Jeg har planer om at købe fælge uden dæk og bruge mine almindelige std. sommerdæk i 155/65/14
tak på forhånd
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
1. De er i god kvalitet. De ridses kun, hvis du ridser dem på en kansten.
2. De passer til dine dæk.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 24 Svar: 53
Håber på lidt flere svar og meninger.
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Dezent RE vs Falcon Silver på min Aygo - meninger?