{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.704 visninger | Oprettet:

Problemer med BMW 530d Vs. 535d ? {{forumTopicSubject}}

Heej

Er de nogle af jer derude der har nogle dårlige erfaringer med 535d i forhold til 530d?

Jeg syntes jeg hører skrækhistorier om at 35'eren brænder turboer af hele tiden, og at 30'eren skulle bedre kunne holde til det...?

Og hva med de der spjæld i indsugningen? falder de af en gang om året eller er det også pisket op til noget det ikke er?

Til sidst har jeg også hørt at panorama glastaget står af og blir utæt når den runder 150.000km
Hva mener I om det?

Håber I ka hjælpe
mvh Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med BMW 530d Vs. 535d ?
  • #1   10. apr 2012 Det skulle mig bekendt være omvendt.. Der er jo 2 om arbejdet på en 335d..

    Desuden er der væsentlig mere riv og bundtræk i 335d'ern og der er heller ikke turbolag.

    De spjæld mener jeg ikke er på 335d fra 2006 og frem, men ser lige efter når jeg kommer hjem.

    Jeg har selv en 335d og har lige fået den målt til 315hk/600nm, uden at der er ændret på turbo tryk eller railtryk/duration



  • #2   10. apr 2012 Nu var det en 535d jeg tænkte på, men det er vel den samme motor.
    Jeg har bare hørt at det sku være 35'eren der sku stå af...

    Hva med panorama glastaget...Kender du/ I noget til det?


  • #3   10. apr 2012 335/535 døjer med at den nederste knastkæde vil springe. Jeg har dog ikke hørt eller oplevetat de skulle døje med turboerne.

  • #4   10. apr 2012 syntes ikke de har nogen store problemer, det er sjælden vi har store rep på dem, medmindre de er helt udkneppet og chippet, .. har dog set et par stykker med defekt tagkasette, hvor vandet piskede ind i bilen når det regnede 25k + moms for rep. (ny kasette i løs dele) 14k

  • #5   10. apr 2012 og det med spjæld er jo mere eller mindre rettet på de fleste af modellerne... efterhånden

  • #6   10. apr 2012 Min 530´er har jeg ikke haft motorproblemer med. Men jeg fik problemer med glastaget, hvilket er en kendt fejl og en MEGET dyr rep. (ca 10-15.000,-) da de skal udskifte hele kassetten i taget.

    De har også lidt problemer med kompressoren til luftundervognen....

    Men begge er lækre biler med suveræn køredynamik smiley


  • #7   10. apr 2012
    Sinan- Det lyder da lidt betrykkende at der i hvertfald er 1 535'er her i DK der ikke har fået skiftet glastag ved 150.000km ;o)

    Som jeg hører det nogle steder ska man da næsten holde sig langt væk fra de modeller.

    Eller er det bare min mekaniker der har et meget dårligt indtryk af dem?


  • #8   10. apr 2012 Anders > må være din mekaniker, er selv værkføre i et bilhus med bmw, syntes altså ikke der er flere rep på dem end andre.. og man skal tænke på ½ delen af dem har kørt 2-300.000 når de kommer ind, så har de jo sådan set klaret det helt fint, ... der kan være nogen vaccum slanger til ladetryk osv der går til mørner, lidt med olie udskiller, en remskive der er løs i vulkaniseringen, ledningsnet i bagklap, antenne forstærker i bagklap.. syntes sku snart det værste er bøsninger og ophæng i undervognen det koster kassen selv for en der får det Billigt smiley

  • #9   10. apr 2012 Dennis T
    Det med knastkæden, er det et udpræget problem? er der nogle faresignaler? Bør man få den skiftet? og i så fald ved hvor mange km? / alder?


  • #10   10. apr 2012 Jesper S > vi har ikke skiftet nogen af dem endnu....

  • #11   10. apr 2012 Nej ok, der er dog en gut her på bg der har haft en smadret motor pga. knastkæden smiley

  • #12   29. apr 2012 Jeg har 2 motorer til at stå der har sprunget kæden, så jo det sker:)

  • #13   29. apr 2012 Dennis T
    Det med knastkæden, er det et udpræget problem? er der nogle faresignaler? Bør man få den skiftet? og i så fald ved hvor mange km? / alder?


  • John d
    John d Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   16. feb 2017 Jeg har netop sprunget knastkæden på min BMW X5 3.0SD fra 08.2008. som er den samme motor som sidder i 535D. Det kostede en ny motor.

  • #16   20. maj 2017 Jeg syntes at opleve på min e60 530d at den fløjter helt vildt fra turboen og spilder olie bilen har kørt 246.xxx

  • Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   3. aug 2017 Har selv 535d med 350 HK og 700 NM, ingen motor problemer ej heller med panorama taget , har skiftet ledninger i bagklap (gratis) det er pære let, se evt youtube vidio, vakumslanger til turboer er skiftet kr 5000.- , antenneforstærketen kommer måske ? Men man kan selv tætne den kasse den ligger i (gratis) største problem er at man ikke rigtigt opdager hvor hurtigt man køre ??

  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 7 Svar: 1
    #18   27. nov 2021 Hej. Jeg har en 530D F11 fra 2010. Kører perfekt. Ingen problemer med glastaget.
    Men den aflader mit batteri på den måde, at efter 1 døgn uden kørsel fortæller displayet at der er sket en afladning. Hvis jeg sidder i bilen og låser den - kan jeg hører en lidt underlig summen i nogle sekunder og stopper det og kommer igen. En lille grøn lampe på panelet på venstre dør tændes og slukkes. Gode råd efterlyses


Kommentér på:
Problemer med BMW 530d Vs. 535d ?

Annonce