{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Har brug for nogen viden/ info omkring hvad man kan forvente at der sker, i tilfælde af at en bil bliver totalskadet.. Sagen er den, at min kæreste kørte galt i sin bil i weekenden. Bilen er 2 1/2 år gammel, og nyprisen var ca 115.000 . Desværre er bilens værdi faldet en del, og forsikringen mener at vi skal være heldige, hvis vi får75.000 for den. Han skylder stadig 70.000 i den, men hvis forsikringen på de 75000 bliver udbetalt, vil det betyde at de 70.000 går direkte ind på lånet, og resultere i at man så står med 5000 i hånden. Men det får man jo ikke meget ny bil for? Er hele ens udbetaling så gået til grunde, eller er det i bund og grund egentlig ikke forsikringens ansvar at skaffe en ny bil tilsvarende til den gamle? Vi har fået og vide at gælden følger bilen på stelnummeret, Jeg forstår det ikke helt, og håber nogen herinde ved noget om dette smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   10. apr 2012 Det skal også lige siges at det 100 % var modpartens skyld.

• #2   10. apr 2012 Nu ved jeg ikke hvilken bil det drejer sig om men jeg vil da forsøge at få mere ud af forsikringsselskabet.
    Prøv evt at find en tilsvarende model på bilbasen og se hvad de står til.

Jeg kan desværre ikke hjælpe så meget, men håber i finder ud af det.

• #3   10. apr 2012 Prøv som Anders siger, at find nogle tilsvarende på nettet hos en forhandler og se, hvad de står til. Det kan godt være i kan presse citronen lidt mere.

Men hvis han stadig skylder 70.000 kr. i bilen, så skal de jo selvfølgelig betales ud inden han kan købe en ny bil. Bare fordi man totalskader en bil, så slipper man jo ikke for gælden - det er i hvert fald en dårlig forretning for finansieringsselskaberne. Det er jo i realiteten ikke 100% hans bil, før den er betalt.

• #4   10. apr 2012 jamen de betaler dig således så du kan finde en tilsvarende bil.. du får jo ikke en ny bil OG slettet lånet..

om du skylder 70k på bilen, eller skal købe en anden bil som du skal købe for 70k er det samme.. men derfor er lån til biler ikke særlig fornuftige, bilen er ofte mindre værd end det man skylder lol..

• #5   10. apr 2012 du siger i ikke er tilfredse med beløbet, og find et par stykker i tilsvarende stand på nettet.....og sig at i mindst vil have det beløb, og at jeres var i bedre stand en disse....måske fælge og anlæg i har købt, skal i også have for.....så i skal starte højt måske 100000...så tænker de som regel over det og kommer med et modspil, feks 80000..så siger i bare nej igen...indtil de siger at nu er det simpelthen det beløb som i får....så kan i altid sige at i vil bruge forsikrings ankenævnet, hvis det er et urealistisk beløb i forhold til dem på nettet....det kan de ikke lide, og så får i normalt det de står til..håber du/i kan bruge det til noget..:D

• #6   10. apr 2012 de skal ikke have noget som helst for fælge og anlæg medmindre der er tegnet en forsikring for ekstraudstyr..

de må derimod godt tage fælge af den hvis de sætter nogle andre på..

• #7   10. apr 2012 Din udbetaling mister du altid no matter what.

• #8   10. apr 2012 jan v

nogle selskaber kræver særskilt forsikring for anlæg og fælge.
    men har taksatoren overhovedet set bilen endnu?

• #9   10. apr 2012 Det er en Toyota Aygo . Jo, jeg er selvfølgelig godt klar over at man ikke båede kan få en ny bil, og betalt sin gæld. Men det der kommer til at ske, er vel at Toyota tager de 70.000, og i tilfælde af at der så er en rest, så er det det beløb man har til køb af ny bil , Men synes bare ikke rigtig det hænger sammen i mit hovede, for så skal man jo oprette et nyt lån med nye omkostninger, samt ny udbetaling på 20 kilo, før man har noget der minder om det man havde før??

• #10   10. apr 2012 Taksatoren skal se bilen i morgen, Men hele fronten er smadret, og den er ramt i begge sider, så tror ikke de kan sige andet end at den er totalskadet. Men man kan jo have lov at håbe på den kan reddes, så man slipper for alt bøvlet.. smiley

• #11   10. apr 2012 ja nu er jeg i topdk...og da jeg smadrede min volvo 850 R..hvor der var special udstødning og AP racing bremser bilstein undervogn på....ville de betale mig 100000..men jeg sagde nej tak og forklarede dem om udstyr kontra en anden...og endte med at jeg fik 137000, og jeg forlangte 150000...og der er ikke særskilt forsikring....så jo det kan hun selfølgelig...det er bare at holde på sit..:D

• #12   10. apr 2012 ja cristina er beløbet ikke højt nok, har du også den mulighed at bede om bilen bliver bygget op igen..:D

• #13   10. apr 2012 hmm, kan man nægte at den er totalskadet, og bede dem bygge den op? smiley

• #14   10. apr 2012 nej mener det er 60-65 procent af handelsværdien, så total skader de den...men hvis i ikke er enige i pris, forlanger du at den skal genop bygges....så plejer de at gå lidt højere op...men man skal også være realistisk med sin egen pris...derfor kig bilbasen igennem i aften så du har et par biler at smide i hovedet på ham...at hvis de ikke vil give dig et vis beløb, så vil du gerne have de finder en bil til dig, magen til den du havde, hvis de kan det for de penge de vil give....det kan de som regel ikke og gå så tit med til at give lidt mere..men hold på dit...min far har været assurandør i top i 30 år så jeg ved derfra hvordan tingene kører..:D

• #15   10. apr 2012 okay, krydser fingre.. For har simpelthen ikke råd til udbetalingen på en ny :((

Kommentér på:
Forsikring

Annonce