{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny lov! phyyyy
  • #1   1. maj 2012 jeg flytter!

• #2   1. maj 2012 jeg fatter det ikke.... en diesel bil med chip, går jo f.eks. længere på literen end std. og de fleste biler med chip overholder fint forurenings krav. men der skal bare være lukket for ALT. snart må man vel ikke engang køre på andre fælge, end bilen er født med...

• #3   1. maj 2012 Fuck it, hvis man chipper og så følger loven ang hastighed osv, så blir man heller ikke stoppet, det er jo netop dem der tuner og så køre hjernedødt som blir nakket, samt de forbandede knallerter der blir tunet,

• #4   2. maj 2012 så er det godt man snart flytter lige over grænsen!

• #5   2. maj 2012 Andreas K
    Pas på med at sige den slags, der sidder sikkert en fra regeringen her på siden og får en go ide.. så fra Juli 2012 er det forbudt at sætte større/mindre fælge på bilen smiley

• #6   2. maj 2012 De kan da være pisse ligeglade. Hvis de bare gør opmærksomme på, at deres dele udelukkende er til brug på lukket bane, kan myndighederne intet gøre (:

• #7   2. maj 2012 Det bliver kedeligere og kedeligere og bo i lille Danmark smiley

• #8   2. maj 2012 fatter det ikke... så hvis en opel kadett har et andet luftfilter på så kan han blive straffet for tuning men en en porche der har 300 hk mere skal jo ikke straffes.... tag jer sammen mand!

• #9   2. maj 2012 motoren med chiptuning giver mere CO2.

• #10   2. maj 2012 S H : øhhh nej ?

• #12   2. maj 2012 hvad med at de brugte deres tid fornuftigt, som at få målt partikler til syn på diesel biler.... du kan jo bare have købt en bil med partikelfilter, og INGEN kontrollere om det virker efter f.eks 10 år. nobody knows, men det er helt okay. det er jo lige præcis de partikler de siger er kræftfremkaldende osv osv. men skal det tjekkes, næææh.

• #13   2. maj 2012 partiklerfilter? aldrig hørt om det...
    P.S. katalisator skal ALTID skæres ud... det giver flere heste:-)

• #14   2. maj 2012 Slå nu koldt vand i blodet. Loven som den står nu ændrer ikke noget. Men giver dem bare et redskab til at kunne udforme love i fremtiden.

• #15   2. maj 2012 jeg fatter ikke det. Den gamle regering har forbudet tuning med at sætte 20% grænse, chiptuning blev faktisk ulovligt. Men for satans, mange firmaer kunne forsætte lovligt at montere det.

Vores nye fornuftige regering har likvideret kilden af ondt:-) sådan det bare!

• #16   2. maj 2012 hmm sverige... det lyder ikke dumt

• #17   2. maj 2012 det kalder jeg for effektiv styring. Før skulle politiet bruge masse tid på at stoppe alle biler og søge for tuningspor til sidst bruge masse administrations ressurser : indkaldelse til syn osv osv. Spild af skattepenge...

Nu er det nok at bruge google.com og cvr.dk for at finde og rense de virksomheder som udfører ulovlige ændringer i biler.

• #18   2. maj 2012 nu det snart lige før jeg siger tyskland her we come ! ! !..

• #19   2. maj 2012 "De nye regler er endnu ikke udstedt. Når de kommer, vil de alene indeholde forbud mod at udføre ændringer på et køretøj, der gør køretøjet ulovligt; det vil sige, at det ikke længere opfylder de gældende bestemmelser om indretning og udstyr."

Der er så ikke lavet nogle regler endnu. Men reglerne bliver ikke mere restriktive end hvad de er nu,

"Det betyder, at både ejer, bruger, sælger, markedsfører og den, der udfører konstruktive ændringer, har ansvaret for at ændringen lever op til gældende krav om indretning, udstyr og tilbehør. Dermed styrkes færdselssikkerheden."

Låner du en bil af en der har tunet den skal du betale bøden.

• #20   2. maj 2012 Det er jo for sygt, de har jo drukket af natpotten.

• #21   2. maj 2012 Mads M

så ødelægger du systemet... den danske lønmodtager skal bruge pengene på danske bilafgifter, energiafgifter, boligskat osv... Der MÅ omsættes mellem private virksomheder og offentlig sektor. De fleste arb.plades i privat sektor finanseres faktisk af offentlige.

• #22   2. maj 2012 man kunne godt ønske sige tilbage til først i 60erne, hvor alle de regler og energi krise, og co2 pjat snak ikke fandtes.
    Det er så hyggelige at se en dirty harry film eller andet fra den gang hvor stort var godt og det ikke var en stor overvåning af borger /beskyttelse af dit og dat! flyt til en anden planet hvor man kan dø ung men leve stærkt smiley nu om dage skal alt pakkes ind i vat, eller overvågers, eller vi kan give skylden på KLIMA fjollerier / eller en smart afgift, og der findes en regel for snart alt så vi nødig kan tag skad af noget.
    det sjove bliver godt nok også pillet ud af alting. jeg har heldigvis været ung i 80/90erne , godt jeg ikke står der som 20årige som eks. skal have en bilforsikring til et eller andet surt betalt lokum, og blive taget i røven af afgifter og forsikringer m.m. det er surt røv som smanfundet bevære sige hen.
    Skulle tro det var en over mor/kvinde det bestemer det hele! der ikke meget mand samfund over det mere smiley
    hehe det gav lidt luft, men lidt sandt er der -over det

jeg bruger den benzin i andre spare! smiley co2 fuck!

• #23   2. maj 2012 Gør ikke noget så tager vi sku bare til Sverige for at få chippet bilen

• #24   2. maj 2012 Kunne være fedt hvis alle flyttede tl Sverige og i sidste ende var der ingen i DK, men bare et stort Sverige smiley

• #25   2. maj 2012 Godt man er flyttet.....

Kan kun råde alle andre med benzin i blodet til at gøre det samme....

ALT er bare billigere i D end i DK... Dog ikke benzinen, men 5min. og man har den billigere benzin...

Flyt dog, og ikke kun drøm om det....

• #26   2. maj 2012 Man skal ikke længere end til Tyskland for at finde de skrapeste regler i Europa, og nok i hele verden, mhp. syn af biler. Det gode er at de har lavet noget der hedder tüv og at alle dele de rhar tüv kan bruges.

Når man kikker ind i det tyske tuning marked, jamen så finder man da nemt ud af, at intet er umuligt! Så loven som den i indlægget har vi haft i Tyskland i 100 år, så det er intet nyt. Det burde være logisk nok at tuning, som ikke på en eller anden måde er kvalitetssikret, ikke er tilladt.

Så naturligvis kan man stadig chiptune så meget man vil, nu skal der bare være en form for kvalitetssikring. Dette vil altid være tilstede hvis dette er tüv afprøvet. Således er de fleste selskaber i tyskland tüv afprøvet med deres chiptuning (derfor er der også dyrere).

At det så er lidt bøvlet kan vi godt blive enige om, men det gode er at når der er en lov, så er der ingen der overtræder denne vel....? De fleste chiptuning kan alligevel ikke ses af hverken forhandler, sysmænd eller politi, så det kommer nok ikke til at ændre det store.

• #27   2. maj 2012 Syntes personligt det er endnu værre, hvor mange biler der rent faktisk kører rundt med gennem tærede bremserør, nedslidte dæk osv...

• #28   2. maj 2012 steffen a. ja og nogle med rust over det hele. så tør jeg ikke tænke på det man ikke kan se..

• #29   2. maj 2012 Det er da utroligt så mange kloge hoveder der er her inde, som tror at en bil bliver mere miljøvenlig når man chipper den. Hvad er det lige der sker med Nox-partiklerne? og at en bil kører længere på literen er da ikke lig med at den er mere miljø-venlig, hvis man ser på f.eks. co2gr. pr. 100km som nyere biler bliver målt efter, så sviner en hummer mindre end f.eks.. de små pisse kina-quad cykler. en hummer smider ca. 650gr. og mange af de kina-cykler ligger oppe på over 2000gr. men der er vist ingen tvivl om hvad der kører længst på literen.

• #30   2. maj 2012 hvad er bedat for miljøet ? min rina der spiser 5liter olie op en 700-750km? eller en ny diesel der er chippet ordenligt?

partikkelfilter er ikke meget værd efter min mening. den deler partiklerne op så hvad man før i tiden kunne vaske af huden eller få stoppet med ens næse hår/snot kan nu gå direkte gennem huden...

• #31   2. maj 2012 problemt med det nye, er også ay hvis der sker en ulykke, så dækker forsikring ikke, når der tunet ulovelige. Og så kan man især komme til at hænge på den, gå fra hus og hjem på en banal ting. Og de folk der tjeker bilen efter ulykke, kan finde ALT....

Var det ikke også hende der enhedlisten + SF, der kom med en ide at biler med over 170hk, kommer til at koste 80,000 i afgifter om året ca. hold kæft hvor er det træls at have nogen folk der er kloger og forlanger ting efter deres egen overbevisning hvad andre burde eje eller gå op i bare fordi det ikke lige er deres hobby. Lidt det samme en gang da vi stod meget på jetski for 15 år tilbage ca. , wupiti og danmakrks naturstyrlese syndes det var en dum ide, prg. af nogen fulge kikker der blev forstyret et sted = ulovlige i dag. Nej begynd at hobbyen som fugle kikker og ikke det der motorsport pjat! Det er hvad rigtig mænd gør hehe

Kommentér på:
ny lov! phyyyy

Annonce