{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.786 visninger | Oprettet:

Seat altea fr {{forumTopicSubject}}

Pænt godaften
Oprettede linket tidligere idag, men syntes ikk jeg fik så mange brugbare hints.

Har haft lidt i tanker om at skifte min Golf iv 1,8turbo ud med en altea fr, da jeg går og mangler lidt plads.
Min første tanke var det skulle være en af tdi modellerne..
Ved godt at de har en svaghed med dyser, topstyk,svinghjul.
Havde tænkt mig at finde en fra 06 - 07, men hvad ville være smartest. At finde en som havde kørt minimalt med km, eller finde en som havde gået knap de 200000km? Undgår man de berygtede børnesygdomme som de ku ha?
Vil forsøge at finde en ganske std fr, så man måske undgår at den er blevet misviligeholt..
Syntes de kan findes til en rigtig fin pris, og syntes man får meget bil for pengene..

Meeeeen, hvad er jeres meninger og input om sådan en vogn?

Bo Jensen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat altea fr
  • #1   7. maj 2012 Kan berette at jeg har været super glad for min.
    Den har dags dato kørt 84tkm
    Der har en dørsensor der stod af efter 32tkm og så en dyse her ved 82tkm.
    Ellers har der aldrig været noget galt med den og nyder at trille en tur iden.
    Den har desuden gået 16,8 km i snit over 52000 km

• #2   7. maj 2012 Lækkert.. Det jeg er mest nervøs for, er de skide dyser.. Har hørt man kan købe den i tyskland, hvor prisen er noget biligere, men ved ikk om det passer.

Har selv været ude og prøve en, og syntes den kører super lækkert, og et fedt moment.. smiley

• #3   7. maj 2012 Bo J
    ALLE reservedele til tyske biler er billigere i Tyskland smiley

• #4   7. maj 2012 Men nogen der ved hvad sådan en dyse står i stykket, og hvor længe der går med at få sådan en skiftet hvis uheldet ville være ude? smiley

• #5   7. maj 2012 Fed bil...men kæft man læser tit her inde om div fejl du selv skriver om... men hvorfor ikke købe noget som ikke så .mange har i stedet for, sådan en altea er jo lige som en swift man ser dem over alt!!!

Sku jeg ud og ha en bil i den klasse ville jeg heller kigge på en Honda FR-V med 3 sæder i 2.2 diesel med 140 hk

Eller en toyota corolla sportsvan Dcat med 177 hk fuld læder osv. De biler ses ikke så tit, og holder helt sikkert bedre... osse i brugtvogns værdien end en altea smiley

• #6   7. maj 2012 En dysse koster ca 2500 kr... og så skal du regne med det samme i arbejdsløn hvis ikke mere... og du kan jo så være uheldig den næste i rækken går 14 dage efter så det på den igen... hehe

• #7   7. maj 2012 Okay.. Men mon man bare skulle vælge og finde en som har gået i nærheden af de 200000km, så kunne det være at man ville undgå at døje med det problem.. Syntes at folk snakker om, at de har det med at gå imellem 100000 og 160000?

• #8   7. maj 2012 Det er sgu en fin bil sådan en altea fr tdi.
    de køre super lækkert

husk der er 6 års garnti på dyser på den model fra den dag den kom på plader. så find en som er så ny som muligt, det er nemlig en svaghed på den fr model..

• #9   7. maj 2012 Thomas P
    Har du et link til de dyser , det var da latterligt billigt , de koster normalt ca 6000- , men har hørt rygter om at der er kulance på dem nu....

Har selv skiftet en dyse ved ca 100.000 km ellers har min FR ikke fejlet andet end det latterlige partikelfilter.

nå ja og de orig bremser holder "kun" 100.000 km inden de skal skiftes første gang :o)

• #10   7. maj 2012 Junior. Har skiftet dyser for en kammerat. Han gav 2500 + moms hos vw. Og så er der noget depositum på dem, som man får tilbage på den gamle dyse.

• #11   7. maj 2012 = STN = Jonas Pedersen! !
    Okay så må de være faldet i pris , eller også er jeg blevet taget i nummeren ;o)

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #12   8. maj 2012 Hvis du tager en med 200.000 på tælleren får du svært ved at sælge den senere. Og alle dele vil jo være mere slidte end en der kun har kørt det halve eller mindre.

Kommentér på:
Seat altea fr

Annonce