{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg en brok-røv.?
  • #1   17. maj 2012 wtf..?

• #2   18. maj 2012 nå ok, manden slettede sit indlæg.

Det startede med: Fatter ikker hvorfor folk brokker sig over at der er børn med i brænder biler. resten siger vel sig selv, skal lige siges at der var børn med i bilerne ned til 2-3års alderen, som sad på mors skød i passager sædet. i mine øjn, er det BARE ikke i orden!

• #3   18. maj 2012 jeg har ikke facebook

• #4   18. maj 2012 det vel deres børn så lad da være med og blande dig i deres liv..

• #5   18. maj 2012 anders, gjorde jeg sådan set heller ikke. men når manden går ind og skriver om at han synes at der er latterligt at der VAR nogle der blandede sig, så kan man jo ikke lade være med at poste sin egen holdning til det.

• #6   18. maj 2012 han blander sig da ikke i deres liv han sagde jo bare det ikke var iorden ?
    det ville jeg ikke sige er og blande sig. -

vis han gik hen og sagde til hende damen. HEY møgkælling få det barn ud a brænder bilen var det og blande sig ellers ikke.

• #7   18. maj 2012 Hov der røg ytringsfriheden da vist igen!!!

• #8   18. maj 2012 pyha, ok, så kan jeg godt ånde ud, om det er ytringsfrihed eller ej, så er det jo et spørgsmål om at ha en holdning til tingene der sker. jeg var nemlig ikke den der tiltalte det på stedet, men når jeg ser et oplæg fra en person der direkte brokker sig over, at nogle kunne finde på "at blande sig", så må jeg nok indrømme at jeg ser rødt. det er sku bare ikke iorden. Jeg elsker selv kulturen omkring biler, men kan man smide et barn ind i en bil, køre ind på en plads og fylde den med dækrøg, har man så også samvittighed til at sætte barnet ind i bilen og køre en 402m.? hvor ligger grænsen lige.? i mit hovede så har børn intet at gøre i begge tilfælde i bilen. Jeg er 25år, men håber da ikke at jeg er blevet "gammel" i min opfattelse af tingene.

• #9   18. maj 2012 FUCK DET ; GØR MAN SOM BESKREVET LÆNGERE OP ER MAN DA IK EN ANSVARLIG FORÆLDRE

• #10   18. maj 2012 Jeg er for så vidt enig i at at det kan være stærkt uansvarligt at tage små bærn med på sådan noget som striben og stå i vej siden, hvor biler kan skride ud osv. ligesom man burde overveje om man skal have børn, hvis man samtidig vil køre 1000ccm Race bike i sin fritid!??

Men lige på en brænderplads, mjaa, jeg ved sgu ikke! HVis barnet synes det er sjovt, så er det jo begrænset hvad der kan ske på en brænderplads! JA der er røgudvikling fra dækkene, men så længe kabinen ikke er røget til, så der jo ikke tale om høj fart hvor voldsom personskade kan ske, tværtimod, må man jo nok sige, at lige præcis en brænder er noget af det mest harmløse - Igen, så såfremt det ikke er 2 biler der holder overfor hinanden og hvor foden kan glide og de bladrer sammen! En solobrænder er rimeligt harmløst....Men ellers, ja så er jeg enig! smiley

• #11   18. maj 2012 hamster, vi er enige et langt stykke hen af vejen, men min holdning er bare, om du er på en brænderplads eller en p-plads, og trækker en brænder til dækkene sprænger, så vil du uanset hvad fylde bilen med røg, enig i det.?

næste punkt er så at "brænderbilerne" kan kører ind på "pladsen" eller om man vil, ringen. med et 2-3årigt barn siddende på skødet af en kvinde/tøspigebarnet/osv, uden at være fastspændt overhovedet. jeg er udemærket godt klar over at hastigheden ikke når højt op.

men er det iorden?

Når alt kommer til alt så kan det barn ikke selv vælge? det kan hunden der er blevet slæbt med til et brændertræf heller ikke. Den bliver udsat for et hav af mennesker, støj, røg og højlydte brag ligesom børnene

er det iorden.?

det hele handler jo om opførsel.

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #12   18. maj 2012 Hamsteren er det bedre de smadre ind i en betonklods med længere tilløb end en anden bil med 2 meters afstand ?

Personligt er jeg ligeglad med om de tager deres børn med på en brænderplads. Synes det er langt værer at køre for stærkt eller direkte hasarderet rundt på vejen.

• #13   18. maj 2012 Det kan vi da hurtigt blive enige om at det ikke er korrekt håndtering af børn, hvis man kan sige det sådan...
    Børn hører ikke til i biler der bliver ført, som beskrevet overfor, og går det galt, vil en eventuelt forældre, ligepludselig få det meget dårligt. Det er sten sikkert !

Men vi er, heldigvis alle forskellige og har forskellige opfattelse af hvad man bør og kan...
    Mine unger sidder ALDRIG ufastgjorte eller løse i bil.
    Jeg arbejder i ambulance og har set nasty shit...

Just saying...

• #14   18. maj 2012 Nogle mennesker skulle bare ikke have børn eller dyr

• #15   18. maj 2012 altså nu har jeg været med min far og mor til race siden jeg lagde i barnevogn og sagde gugu og jeg kunne ligge ved siden af starten og sove i barnevognen
    motorsport har altid været en familie/ferie ting vi har haft og brugt alle moneter på og har altid sat på skødet af min far når han kørte til start og med på opvisningsrunden, og for mig har det da været en total fed barndom, ligeledes var det da også mig, der som en 7 årig læssede racerbilen af og på traileren

man skal sku heller ikka pakke bærn ind i vat, det giver sku bagslag i sidste ende.
    jeg har fanme skåret mig og hammeret mig over fingeren med den helt store muggert fordi jeg skulle hjælpe med at skrue racerbil, og det har da bare gjort at jeg kan meget i et værksted idag

har så også set en i randers der skulle køre gaderace hvor datteren stod og tudede på sidelinjen fordi fatteren skulle ud og køre, manden grinte bare og tog trækket, det syns jeg så absolut ikke er iorden

så længe det er under ordentligt forhold syns jeg sku man skal lade børnene deltage i det de har lyst til og kan;)

• #16   18. maj 2012 MDMA : Hmm, tror du har læst mit indlæg forkert, skriver jo netop at det jeg ser som formildende omstændigheder, kun er i tilfælde af et bilen holder alene og at der IKKE er andre biler i nærheden! smiley

Martin: SOm sagt er jeg enig, jeg prøver blot at nuancere billedet lidt, var der som bekendt ikke og derfor er det svært at udtale sig helt præcist om, derfor forsøger jeg, ved ikek om det lykkedes, at tale om det lidt mere overordnet smiley FOr nogle børn vil måske synes det er sjovt, at det så helt klart er forældrenes ansvar at bilen IKKE bliver fyldt med røg og at ungen er forsvarligt spændt fast, det er vi helt enige om! smiley

• #17   18. maj 2012 paw B : Du har da taget skade af det.. Du har ikke brugt et eneste stort bokstav, komma eller pumktum.. ;o) spøg til side.
    Enig, folk har tendenser at pakke børn for meget ind i Vat. Jeg har haft nogenlunde samme opvækst, har også været med til det hele dog ikke race, men har da også slået mig, faldet og alt det som nutidens forældre prøver at forhindre ungerne i at opleve og det har sgu heller ikke skadet mig.
    Men som du Paw siger så det fint nok at være med. Men jeg syntes så at til selve aktionen skal sættes en grænse. Det skal kun være chaufføren der sidder i bilen ved fx. en brænder eller race ned af langsiden. Der hvor der er en potentiel fare skal der trækkes en grænse.
    Bevares så er en brænder ikke farlig. Men røgen er farlig for et barn i langt større grad end for en voksen. Men igen det, hvad er situationen? er det bare en lille brænder med ingen røg og en ansvars fuld forældre eller er det når hele kabinen bliver røgfyldt? Man skulle nok have været der for at se den enkelte situation.

• #18   18. maj 2012 Du er en brokke røv !

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#19   18. maj 2012 Hamsteren tror nærmer du skrev forkert. smiley

• #20   18. maj 2012 mb ja det gad jeg ikke lige bekymre mig om i stor stil;D

men ja præcis som du siger, de skal være med til det de kan når det er på en forsvarlig måde, og det er jo forskelligt fra hver situation;)

• #21   18. maj 2012 MDMA: Arh tvivler: citat: "Igen, så såfremt det ikke er 2 biler der holder overfor hinanden og hvor foden kan glide og de bladrer sammen"

Det er rimeligt ligetil - "Såfremt det IKKE er 2 biler der holder overfor hinanden!"

Godt så ;0)

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#22   18. maj 2012 Hamsteren så du mener to biler der holder 2 meter fra hinanden er mere farligt hvis de støder sammen kontra en bil mod en betonklods med 20 Meters tilløb ved et uheld ?

• #23   18. maj 2012 Damn, nej jeg mener at hvis der er noget indenfor en rimelig afstand som bilen kan banke imod, så er det naturlligvis farligt! Hvis der er 20 meter til betonklodsen, så må man sige at der er mere end rigeligt plads og tid til at bruge bremsen, det er jo ikke fordi bilen flyver afsted! Vi taler om et eksempel, så alt det flueknepperi er totalt ligegyldigt smiley

• #24   18. maj 2012 Nu vil jeg så lige sige at jeg er den åbenbart meget omtalte mor herinde !!! Og det er helt mit eget valg at tage mine børn med i den bil !!! Mig og mine børn elsker biler så når mine børn siger at de gerne vil med ud og lave brændere skal de da det! Jeg stoler på dem mig og mine børn sætter os ind i bilen med og brændere er sq det mest harmløse de kan komme med ud og prøve mens de er små!! Jeg har sq ikke tænkt mig at pakke dem ind i vat !!

• #25   18. maj 2012
    Tjaaa, Pas jeres have, så passer folk forhåbentlig osse deres... smiley

Man skal sku lade være med og hav så travlt med hvad andre foretager sig, for i bund og grund rager det jo egentlig ikke os....

• #26   18. maj 2012 Man skal blande sig uden om andres måder st leve på. Ja, du er en brokrøv.

Vi må gå udfra, at folk elsker deres børn højere end noget andet. Hvis forældreren vurderer, at det ikke er farligt, så er det okay.

En brænder er da komplet harmløst. Der sker da INTET ved at lave en brænder?

Det er LANGT værre når folk f.eks tager deres børn med ud at se race - lovligt som ulovlig. DET er jo potentielt farligt. Fremme kan køre ind i dem Osv. Hvis man sidder inde i en bil, som man selv laver brænder i, så kan jeg absolut ikke se hverken faren eller problemet.

Desuden skal man blande sig uden om hvad andre mennesker gør. Medmindre det er til fare for én selv eller sine EGNE børn.

• #27   18. maj 2012 Kan ikke se det dårlige i at ha sin lille unge med i bilen, hvis den synes det er sjovt, vel at mærke. Der kan jo ikke rigtig ske det vilde.

• #28   18. maj 2012 Christian Z: Citat: "Desuden skal man blande sig uden om hvad andre mennesker gør. Medmindre det er til fare for én selv eller sine EGNE børn."

Arh, naturligvis skal man ikke det! Nu har det ikek ngoet med dette indlæg at gøre, men hvis det er uforsvarligt så skal man naturligvis skride ind og newsflash Chriastian, der findes faktisk forældre der IKKE vil det bedste for deres børn! Så nej, enhver skal ikke bare passe sig selv! Og uanset hvad, så skal børnene være forsvarligt spændt fast - er de ikke det, så er det dumt og uforsvarligt også når der "bare" laves brændere!

Louise J: Nu er børn jo ikke de bedste til at bedømme hvad der er godt for dem selv, derfor du er den voksne og ansvarlige! Hvis de vil Basejumpe i en alder af 3, så siger du jo heller ikke ja, blot fordi de tror det kunne være sjovt! Igen siger ikke at det du har gjort er uforsvarligt, eller jo, det gør jeg hvis de ikke var fastspændt, men ellers er det jo et pivringe argument at "børnene gerne vil det"!

• #29   18. maj 2012 Jamen jeg er da ligeglad med om du sys det er et pivringe argument for jeg skal ikke stå til ansvar over for dig eller nogen anden ! Og jeg ville ALDRIG udsætte mine børn for fare!! De sys alt der har med biler og gøre er pisse fedt om min søn havde ikke snakket om andet 3 dage inden vi tog derud! Så selvfølgelig skulle han da med ud og prøve en tur !

• #30   18. maj 2012 Louise J: Nej det har du da helr ret i og som du kan se ovenfor er jeg rent faktisk en af dem der har prøvet at nuancere og skrive at der ikke behøver være noget galt i det - Men bottomline er at hvis din unge ikke har været fastspændt, ja så har du handlet forkert! Og nej, i bund og grund er jeg græsk/katolsk, du kan gøre hvad du vil, dette er ikke min tråd - Blot ærgeligt at du ikke kan se det forkerte i det, såfremt det er som trådstarter her skrevet, at dine børn ikke har været fastspændt - Men ak, jeg har ikke tænkt mig at sidde her og opdrage på den store grå masse som du med al tydelighed befinder dig i! Lev vel! Hygge!

• #31   18. maj 2012 Jeg er sgu også egentlig lige glad med hvad folk udsætter deres børn for. Havde nok bare ikke lige taget mine børn med i en bil der skulle koge dæk. De små børns lunger er stadig i udvikling og det er ikke lige frem sundt for dem med den røg. Men igen jeg var der ikke og ved ikke om der var røg i kabinen som man ellers normalt ser.. Så jeg er græsk kartolsk.
    Ytre bare min mening i alt almindelighed om børn og voksen sport. Selfølgelig skal de med da det jo samtidig kan være en familie hobby, og det er jo kvalitets tid med børnene. Også langt bedre end de sidder inde og spiller på en dum PC'er.

• #32   18. maj 2012 Altså for at lige smide lidt benzin på bålet.... så har mine unger været med til Rally 1000 gange med til DTC race 500 gange og stået og gloet ved siden af biler der blev skudt ud 5-10 meter fra hvor de stod, og der er aldrig sket en skid, forleden dag var vi til konfirmation hvor en dreng på 12 år var løbet lige ud foran en bus på vej hjem fra skole, han havde brækket både arme og et ben, så ved sku ikke hvad der er mest farligt. Men at have børn siddene på skøddet på passager sædet tænder mig vildt af.

• #33   18. maj 2012 Man tager sgu nok ikke skade af lidt gummirøg engang i mellem. det er nok lidt mere forargeligt, hvis man vælger at BO I KBH. fremfor uden for byen f.eks.

Man skal sætte det hele lidt i perspektiv og generelt tage og slappe lidt af..

• #34   18. maj 2012 Frank B : Nemlig. De skal være med men selfølgelig med et vis ansvar. Ja det er næsten lættere at komme galt afsted i hverdagen end til sådanne arrangementer. Der er jo en rimelig høj sikkerhed de steder. Ville aldrig være nervøs at have børn med til lovligt race..
    Dog vil jeg ikke til ulovligt og da slet ikke stå de steder hvor de måske kan træde et skridt ved siden af og blive kørt ned. Der tænker små børn ikke nok over konsekvenserne ved ikke at stå stille og ikke pludselig løbe..
    Var der nogen der sagde hunde snor smiley

• #35   18. maj 2012 Christian Z : Det er godt vi har den store lunge og udviklings expert her inde ;o)
    Jeg mener ikke det er godt for de små børns lunger. De er jo stet ikke udviklet før meget senere..
    Men fuck nu det jeg er ikke bedre selv når Amerikaneren står i tomgang i garagen... :o)

• #36   18. maj 2012 I skal tage den med ro, ikke dømme andre mennesker, blande jer uden om. Man skal ikke være hysterisk - det tror jeg er mere skadeligt end lidt gummi-røg og glad hygge med sine forældre.

Hvis man tænker sig bare en lille smule om, så er der uendeligt mange andre ting, som er meget, meget farligere end at lave brænder (i en bil der jo holder stille!). F.eks tror jeg RIDNING er 100 gange farlige, men det er jo socialt accepteret, at forældre lader deres børn hyppe rundt på en hest - langt over jorden med med langt ned.

Folk skal også tage og slappe lidt af med deres bakterie-hysteri. Grunden til der kommer felre og flere allergikere og svage-børn, er fordi man er helt hysterisk med alt skal være rent, så børnene (og deres børn) ikke udvikler den nødvendige resistens mod bakterierne.

Så. Klap lige hesten og pas jeres egne neuroser..

• #37   18. maj 2012 Jeg kunne personligt ikke drømme om at have mine børn med, som tilskuere til diverse race arrangementer. Jeg ville ihvertfald være på behørig afstand. Kørerne KAN miste heredømmet over bilerne når de mange heste skyds af - desuden kører alle ikke lige godt bil.

Men. Jeg kunne sgu nok godt finde på at lave en lille brænder i min egen bil, med børnene i bilen. Det har jeg gjort så mange gange, at jeg ikke kan tælle det og kan absolut ikke se det farlige i det. Men - jeg ville nok ikke lade dem gøre det med andre end mig selv, som chauffør.

smiley

• #38   18. maj 2012 Christian Z : Enig. Det jeg meget var bare når jeg ser et billed for mig med en bil der er totalt omsluttet af røg hvor føren næsten ikke engang kan trække vejret.. Det er det jeg er imod.. Alt andet er jeg enig med at man ikke pakke dem i vat.

Desværre er mange børn blevet status symboler og lille Bertram må endelig ikke blive beskidt eller udsættes for olie på fingerne. Og der er bestem ingen Pedagoer og Lærere der skal irettesætte dem..

• #39   18. maj 2012 MB. Du har ret. Folk er helt i hegnet med deres børn snart. Det tror jeg er mere skadeligt for dem end at blive omsluttet af røg 1 gang hvert 2 år.

Man skal som forældre selvfølgelig bare bruge sit hovede. Det nytter i øvrigt ikke noget at irrettesætte folk, som gør sindsyge ting med deres børn - f.eks lader dem løbe frit rundt til bil-arrangementer og på Striben f.eks.

Hvis de lader det mest elskede i verden løbe sådan rundt, så må det jo bare være fordi deres hjerner ikke fungerer. Så det hjælper nok ikke noget at komme over og spille klog overfor dem.

• #40   18. maj 2012 Nej det giver sgu nok mere balade. Men igen hvad helvede gør man i sådan en situation. Ville aldrig blande mig i andres opdragelse. Men kan godt nok heller ikke se på at et barns liv og velfærd er i fare. Det er så pisse sværet nogen gange bare at gøre måske det rigtige og vende sig om for ikke at lave ballade.
    For netop de mennesker er jo helt overbevist om at det de gør er det rigtige..

• #41   18. maj 2012 Jeg ville nok heller ikke kunne lade være hvis en sød lille unge stod et sted hvor jeg vidste det var farligt f.eks. Folk der ikke er vant til at køre biler - og i særdeleshed dem med mange hk - ved tit ikke hvor farene ligger.

Jeg tror også det er derfor nogle bliver så forargede over en burner med et barn i bilen. En burner ser jo voldsom ud, men er ikke en skid farlig.

• #42   18. maj 2012 he he ja. Kender det godt med folks opfattelser. Jeg får tit fingeren og knytnæven når jeg accelrere hårdt med min amerikaner. Det ikke for den er speciel hurtig. Det lyder og ser bare volsomt ud. Men en lille japaner kunne gøre det hurtigere uden det ville vække opmærksomhed. :o)

• #43   19. maj 2012 Hvad folk gør med deres eget yngel, gider jeg såmænd ikke tage mig af. Medmindre de selvfølgelig får nogle på låget eller noget.¨
    Men jeg tilslutter mig skaren af folk der mener at "små mennesker" blir´pakket alt for meget ind i vat den dag idag! Før i tiden rodede børn rundt i alskens ting og sager, stak en pind i en lort osv osv. uden at dø af det. Idag er der astma, allergier og hypokondere alle vegne!
    Men at børn er med til træf og sidder i brænderbiler, kan ikke få mig op i det røde felt. Tværtimod kan jeg bli´fuldkommen gasblå i hovedet af raseri når man er ude og handle og man konstant hører noget yngel hyle fuldstændig hysterisk fra "ankomst til afgang" over et eller andet latterligt! Grrr! Dét er bar irriterende!;-P

Mht dit spørgsmål så ja, du er lidt brokken i min verden men det er vel smag og behag!

• #44   20. maj 2012 Nej du er ikke en brokrøv Martin, men nu var det mig der skrev indlægget derinde, det helt fint du ytrer dig men din måde du sviner mig på og snakker så latterligt nedladende og hakker på mig når jeg bare spørger hvorfor folk blander sig i noget der ikke engang står i reglementet !

Du har i din bedste danske ret lov at sige din mening, men du skulle lige kaste den over i boldbanen og svine

• #45   21. maj 2012 Bilen var aldrig på noget tidspunkt pakket ind i røg.
    Men det var ligesom om da folk så vi unge mennesker gjorde det var det ikke iorden, der var børn med i flere af bilerne.

Da jeg var lille tog mine forældre mig med til brændertræf, og fra allerførste gang blev jeg forelsket i biler.
    Så jeg takker sgu mine forældre for de smed mig ind bag i en supra smiley

Kommentér på:
er jeg en brok-røv.?

Annonce