{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Opel Zafia A - diesel - plus / minus {{forumTopicSubject}}

Hola Alle

Fru Egern og jeg er begyndt at se efter ny vogn. Vi er begge blevet lidt verlibt i en Opel Zafira A. Så derfor har jeg besluttet mig at undersøge modellen lidt.

Fru Egern er tillokket af det store bagagerum, de ekstra sæder helt bagi, og det at den er "høj".

Jeg selv er tillokket af, at den er så dejlig kantet indvendig, at den ser ud til at have sæder, der passer til min 120 kg røv. Og at det er en Opel, gør kun tingene bedre i min bog.

Vi har et kørselsbehov, der gør, at det SKAL være en diesel. Jeg ved, den herhjemme kan købes i en 2.0 16v diesel-udgave, med samme motor som fra Vectra. Denne har jeg dog hørt, skulle have en ustabil dieselpumpe. Heldigvis har jeg set, den også kan fås med en 2,2 liters dieselmotor i tyskland, hvor pumpen skulle være noget mere stabil.

Men - her er så mine betænkeligheder, som jeg håber andre kan hjælpe mig med:

* Hvor stabil er den før omtalte 2.2 liters dieselmotor kontra 2,0 16v egentlig? hvor mange km. kan man præsse ud af dem med god samvittighed.

* Hvorfor ser man egentlig ikke flere Zafira A'ere ( i hvert tilfælde her i Thy)? er det fordi, de ikke kan holde til noget, er de rustet op, eller er det bare et tilfælde, at jeg ikke rigtig ser nogen der hvor jeg bor?

* I forlængelse af ovenstående - hvorfor er der så forholdsvis få til salg på bilbasen? er det fordi folk er så glade for dem, de beholder dem til de dør, eller - er det fordi de der blev solgt, allerede er afgået ved en alt for tidlig død?

* Er der andet, jeg skal være opmærksom på, skulle Fru Egern få mig overtalt til at udskifte min dejlige Astra til en Zafira A??

Jeg takker på forhånd for alle konstruktive svar :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Zafia A - diesel - plus / minus
Kommentér på:
Opel Zafia A - diesel - plus / minus

Annonce