{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.196 visninger | Oprettet:

Håndbremse justering {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har problemer med at få indstillet bremserne på min mondeo.. Har lige været nede og købe nye kalibere, klodser, kabler og en ny manuel justerbar håndbremse.. Men nu har jeg sat det hele på og når jeg hiver i håndbremsen, Kan jeg hive den helt tilbage og den bremser af helvedes til men hvis jeg spænder mere på den så "hænger" den i bremserne..

Så ved i hva der kan være galt?? Eller hva jeg ska gøre for at få den til fungere

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håndbremse justering
  • #1   30. maj 2012 har du juster den ved din håndbremse, når du træk din håndbrems op så kan du se en lille skrue.

• #2   30. maj 2012 er du sikker på der er sådan en skrue på en mondeo mk3 fra 2002?

• #3   30. maj 2012 Har du ikke justeret bremserne ind ude ved hjulet inden du trak i håndbremsen....

• #4   31. maj 2012 Hvordan gør man det ? for jeg sys da umiddelbart ikke der er noget at justere på

• #5   31. maj 2012 Den begynder også allerede at tage fat på hjulet efter første "klik" på håndbremsen altså det bremser ikk bilen, men der begynder at komme stor modstand når man prøver at dreje hjulene med hænderne. Det er allerede på første klik, men, så kan jeg hive den helt op og så bremser den stadig dårligt den bremser, self bedre end på først klik men stadig dårligt.

• #6   31. maj 2012 Du skal løsne din kabel helt...

Derefter skal du justere stemplet ud (klodser mod skiverne) og derefter strakke kablet op...

Hvis binklen på bremsearmen ved kaliberen bliver for lille fordi man justerer i kablet så får man ikke moment nok til at håndbremsen faktisk kan holde bilen.....

Kommentér på:
Håndbremse justering

Annonce