{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.006 visninger | Oprettet:

Mærkelig bilhandel, gode råd? {{forumTopicSubject}}

Ja, må nok indrømme at det er svært at finde en passende overskrift.

Men vil tale lige ud af posen.

For 3uger siden fandt jeg bilen jeg vil ha her på bg (tilsalg i markedet), Jeg skrev en pb til sælger, og vi har så skrevet sammen siden om både fejl og mangler, pris osv. Jeg er interreseret i at købe bilen kontant, hvilket må være rart for sælger. Vi aftaler at handlen skal ske fredag i sidste uge. Jeg gør alt klar, Jeg bor i viborg, bilen står i kalundborg. så pengene er hævet til købet, færgetider fra århus til kalundborg er tjekket, en kammerat er klar til at tage med. MEN, så vælger jeg inden jeg køre afsted at tjekke om der er gæld i bilen. til min store forskrækkelse er der gæld i den. Jeg bliver lidt forundret over at sælger ikke har nævnt noget om det overhovedet, efter vi har "handlet" om bilen i ca 3uger.

Jeg gjorde ham opmærksom på at der ikke ville være en handel, sålænge der var gæld i bilen.

Siden da, har vi haft meget lidt kontakt, han svarer ikke på mine beskeder, eller tlf opkald, trods det, at jeg har meldt ud for ham at jeg stadig er interreseret i at købe bilen kontant, MEN kun når den er slettet for gæld på bilbogen.

Nu er jeg sku kommet i tvivl. tør man handle med sådan en fyr.?

Han har bilen jeg vil ha´ men han kan ikke sørge for det mest basale ved en handel, at være ærlig, eller at indfri gælden i bilen inden salg.

Skal jeg bare finde en anden Mondeo ST200 Sedan? end den der er tilsalg her.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig bilhandel, gode råd?
  • #1   31. maj 2012 Jeg gad ikke spilde tid og bekymringer på sådan en mand og hans bil!!!!

• #2   31. maj 2012 jesper S

Nej det er sku også næsten det punkt jeg er nået til.
    Man kan ikke lade være med at se om der er andet man kan få til sammen pris, når forløbet har været sådan. noget træls må man sige på godt jysk!

• #3   31. maj 2012 Hvad er problemet - er der gæld i bilen - beder du sælger dokumentere at gælden efter salg er et mellemværende mellem sælger og hans financeringsselskab.

Pronto.

• #4   31. maj 2012 Claus M

Jan nemlig nej.

Jeg stoler ikke på at gi en mand en håndfuld penge i hånden, og så tro på at han indfrier gælden der hvor han har lånt pengene. NIX

Det er heller ikke et problem mellem hans "låneselskab" og ham, hvis jeg køber bilen af ham. Så er det imellem MIG og låneselskabet. Gælden følger jo bilen, så nej, det forholder sig jo ikke sådan.

• #5   31. maj 2012 Han kan af gode grunde ikke indfri gælden før efter salget, eftersom han jo skal bruge dine penge til at indfri den med smiley

Få en bekræftelse fra kreditor på, at handlen er ok og betal pengene direkte til dem (giv ham en banknoteret check udstedt til kreditor til indfrielse af mellemværendet). Så er der ingen problemer.

• #6   31. maj 2012 ... men nej, gælden følger ikke bilen. Pantet gør dog - men det er en anden sag.

• #7   31. maj 2012 Bay, ja ok. Så kalder vi det pant, da det er et pantebrev der er i bilen. slå den selv op på bilbogen.

Jeg har tilbudt sælger at overtage bilen, MED Gæld/pant whatever, men hører ikke meget svar fra ham, så synes den er svær.

• #8   31. maj 2012 Du skal ikke overtage noget. Du skal bare have en bekræftelse på, at pantet slettes ved modtagelse af x kr. smiley

Det er altid pant (eller udlæg), der er registreret i Bilbogen. Man kan ikke registrere en gæld i Bilbogen.

• #9   31. maj 2012 Tak Bay smiley

• #10   31. maj 2012 Så jeg skal tro på at sælger, sørger for at panten/gælden bliver slettet.? eller hvor er vi henne.?

min holdning til det er bare, at jeg ikke køber en bil der er behæftet med gæld/pant. og da slet ikke når sælger VED at bilen handles kontant. Så må han sku lave et forbrugs lån til gælden imens handlen står på, for at få bilen slettet fra bilbogen. jeg skal ikke ha en tvivlsom "pantbil"

• #11   31. maj 2012 Det er ikke alle, der har mulighed for at lave et forbrugslån til indfrielse. Man må som udgangspunkt antage, at han skal bruge pengene i handlen til at indfri gælden.

Kan dog se, at pantet er oprettet i en vis Rosas navn. Hvis det eksempelvis er hans mor, skal du sørge for, det er hende, der skriver under på det hele.

Du skal ikke stole på nogen. Du skal kontakte kreditor for at lave en aftale med dem - det er den eneste måde, du kan sikre dig på.

• #12   31. maj 2012 NEJ - du beder sælger dokumentere at du ikke hæfter for gæld i bilen - Du beder om af få skriftelig dokumentation for at gælden er et mellemværende mellem ham og pengeinstitutet.

Du kan ringe til dem, du kan tage med ham der hen, men bedst er skriftlig dokumentation fra kreditor.

• #13   31. maj 2012 Når han nu intet nævner på et forlb over 3 uger, siger det så ikke lidt sig selv hvilken type han er??? Det er da åbenlyst!

Det bekræftiges yderligere af det du skriver om, at i nu dårligt har kontakt og han ikke rigtig svarer tilbage - Han har forsøgt at fedte den bil af, med gæld i bilen, han lyder som om han er en svindler, eller måske en med ondt i pengepungen, og som ingen kvaler har ved at lade andre betale for sit rod! Sådanne typer har jeg intet tilovers for og jeg ville ikke bruge fem øjeblikke mere på ham!

Med mindre det er en HELT SPECIEL vogn, så er det altid til at finde andre lign. personvogne, måske ikke imorgen, men så om en uge e.lign. specielt nu, hvor det på alle måder er købers marked, fordi så mange er presset økonomisk!

• #14   31. maj 2012 Bay, så snakker vi samme sprog. Jeg sidder også med de oplysninger du har været inde og slå og, og ja, det må være hans mor da fødsels årstallet er 1960, og sælger er jævnaldrende med mig. 25år. Nej man skal sku ikke stole på nogen, også derfor jeg spørger til lidt råd. eneste alternativ, er i mit hovede at, sælger og jeg mødes, der handles, køres i banken, sammen med sælgers mor, slettes gæld, og omregistreres med det sammen. noget bøvlet, men eneste umiddelbare løsning jeg lige kan se igennem tågen.

• #16   31. maj 2012 Du leder efter lygtemænd Hamster smiley

• #17   31. maj 2012 *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude!

Du han lige nøjagtigt fanget min problemstilling. Kan han ikke melde klart ud, så er det meget muligt at han står med bilen jeg vil ha, men der bliver ingen handel på den måde han reagere på.

Det er sku lidt atypisk i disse tider at folk vil købe kontant, så fatter simpelthen ikke hans manglende svar.? det må sku da være guld værd for en fyr som har en bil i mors Navn/pant/gæld stående, at få kontanter i hånden.

Jeg fatter det simpelthen ikke.

• #18   31. maj 2012 Det er desværre også en mulighed at han har fået købt en bil med pant uden at være klar over det og nu prøver at tørre den af på dig. Men ja, det ville være en udmærket løsning at tage i banken sammen og få det ordnet. Så kan banken også vejlede jer.

• #19   31. maj 2012 I princippet kan kreditoren være ligeglad med om bilen er blevet solgt videre, ligeså snart at han stopper med at betale ydelsen pr. måneden så kommer de og henter bilen og så den er blevet solgt videre til en ny gut, som ikke har noget med gælden og gøre.

Derfor synes jeg at OP skulle droppe idéen om at handle med den person.

• #20   31. maj 2012 Tak FJENSEN - det er så nemt istedet for alt det kævl.

• #21   31. maj 2012 - FJENSEN -

Javel så!

Jeg er ikke BESVÆRLIG, Jeg har bare råd til at købe kontant, og forlanger en ærlig sælger med en bil uden pant. mere er der vel ikke i det. Havde sælger oplyst mig om gælden/panten, og havde handlen ikke taget den drejning som den havde taget, så var situationen også en anden. Så kunne jeg sagtens enten overtage bilen med pant/gæld, og betale differencen. men som det ligger nu, så nej. Han har selv bedt om, at det bliver den "bøvlede" vej igennem en handel på den her måde, ved at tilbageholde (i mine øjne, meget vigtige oplysninger omkring bilen).

• #22   31. maj 2012 -Fjensen-

Den ide er da lige så dum som alt andet.. Hvad så hvis han ikke ejer kongens mønt alligevel og derfor ikke indlevere chekken men bare kyler den ud da han måske har flere fogedsager eller andet over sig der intet kan gøre fordi han er fattig..

Det er muligt den hænger på ham men man kommer alligevel selv i fedtefaddet.. Det stykke papir man får hvor der evt står han indfrier gæld mv kan man ikke bruge til ret meget andet end at tørre røv i...

Man skal igennem hele retssystemet alligevel for til sidst at få en lang næse fordi han ikke ejer kongens mønt..

Så der er ikke så meget at rafle om her.. Man skal bare holde sig væk.. Det er jo heller ikke sikkert Rosa ved hendes bil bliver solgt.. Der kan være så meget.

• #23   31. maj 2012 michael J

Præcis!

• #24   31. maj 2012 Martin det bedste du kan gøre er sku at holde dig fra den bil.. Der er for meget lusk.

Prøvede at søge på registreringsnummeret på trafikstyrelsen det gav intet resultat.

• #25   31. maj 2012 Dødens....

• #26   31. maj 2012 Michael J

er ikke helt sikker men, det kan være fordi det er en importeret bil. Det er heller ikke altid vi kan "slå dem op" ude på arbejdet, når de er importeret. Men er der en reg.attest på bilen der passer med stelnummeret, og en synsrapport, der kan garantere bilens syn i marts, så er det ikke et problem. Men det er handlen i sig selv! Jeg hælder også mere til at droppe handlen. Der er for mange ting der "lugter" lidt for meget. Håber ikke at der er andre der falder i.

• #27   31. maj 2012 Martin okay.. Nok os det klogeste.. Håber ik Fjensen ryger på den med den naivitet smiley

• #28   31. maj 2012 Fjensen må for min skyld gøre hvad han vil. Vi lever frit.

Men ja. Tror jeg holder mig væk fra bilen indtil den er pant/gældfri.

Kan bare ikke lade være med at undre mig over sælger. Det må da være lækkert for ham at fåe fjernet sin/mors Gæld.?

Men det er nok ikke Alt man skal kunne forstå her i livet.

• #29   31. maj 2012 Hvis det lugter af fusk, så er det som regel fusk.

Jeg ville personligt ikke røre den.

• #30   31. maj 2012 Hvordan tror i man sælger/køber en bil til ½ mio.. den er næppe betalt kontant.. så ingen grund til panik, der er nogle få forholdsregler du skal følge..

• #31   31. maj 2012 Det er rent faktisk så nemt som - FJENSEN -
    allerede har beskrevet.
    Det er jo ikke et spørgsmål om man har råd til at købe bilen kontant eller ej. Hvis du har råd til at købe den kontant, ja så er det fint nok. Men hvad er problemet i at du går i banken med dine kontanter og får banken til at lave en check udstedt til panthaver ?

Jeg kan se at michael J ikke ved hvordan sådan nogle checks fungere.
    Hvis manden ikke aflevere checken til panthaver, ja så vil køber blive kontaktet på et eller andet tidspunkt af en panthaver eller fogeden. Han bliver så bedt om at indfri restgælden på bilen. Hvis checken ikke er indløst af panthaver fordi den ikke er afleveret, ja så står pengene stadig på din egen konto.
    Der er ingen panthaver der er interesseret i at afhente bilen, de er kun interesseret i at få deres penge tilbage. Hvis man ikke kan betale, ja så må de jo tage deres pant tilbage.

Køb bilen hvis du ønsker at købe den, du har allerede fået den korrekt måde at gøre det på fortalt. Hvis du stadig ønsker at gå med livrem og seler, så lad vær med at købe den. Men der er ingen grund til at besværliggøre tinegene mere end højest nødvendigt.

• #32   31. maj 2012 Pant følger bilen i DK, så om han skriver under på det efterfølgende at det indfries, så kan du intet gøre hvis han ikek gør det.

(Jo du kan lave en privat retsag på ham, men han har sikkert ikke pengene at komme efter)

Så vil du være 100% sikker så skal gælden slettes iforbindelse med salg, eller inden. Om ikke andet kan du kontakte dem der har gælden og sikre at de vil sælge, og evt. betale dem.

• #33   31. maj 2012 FJENSEN har allerede leveret løsningen på et sølvfad - gør det eller lad være. Det er op til dig selv...

• #34   31. maj 2012 Gab.... Gør som FJENSEN siger..

Det er sgu da normalt at der er gæld eller pant i en bil, Hvorfor er det slemt. Har man gjort forarbejdet godt nok er der ingen ko på isen.... Og som Bay skriver, skal han jo først have pengene for at kunne indfri gælden.

Når jeg handler privat (byttehandler) har jeg altid min bankmand indover. Han kontakter så modpartens bankmand og aftaler det praktiske. Jeg aflevere en banknoteret check i sælgers navn og på slutsedlen skriver vi at evt. gæld/hæftelser er noget sælger hæfter for. Så klare de 2 bankfolk at fjerne eller flytte gælden.

Simpelt.

• #35   31. maj 2012 Et råd mere... betal aldrig kontant... Køb en bank noteret check, koster mellem 50-100kr. Så har du stadig mulighed for at trække pengene retur hvis det skulle være nødvendigt... Kontanter er væk som dug for solen...

• #36   31. maj 2012 Noget andet er at hvis han ikke oplyser dig om pant i bilen, så er der sikkert en masse andre ting som han heller ikke har oplyst. Ydermere er bilen måske ikke engang som han beskriver den når du endelig står nede ved ham ? Du har jo fundet ud af at du ikke kan stole på manden. Hvorfor så bruge et sekund mere på det ..

• #37   31. maj 2012 @Peter M

Man må vel gå ud fra at vekommende har styr på hvordan bilen er efter man har set og prøvet den, ellers skal han jo købe hos en forhandler..

Kommentér på:
Mærkelig bilhandel, gode råd?

Annonce