{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  supercar event penge ved kørsel
  • #1   3. jun 2012 Ingenting, det hele går ubeskåret til børnecancer fonden.

• #2   3. jun 2012 er du sikker på de ikke får noget til benzin og vedligehold.

• #3   3. jun 2012 De donerer hele beløbet, og stiller dermed bil til gratis..
    Men havde jeg sådan en bil, så stillede jeg sku også gerne gratis op.
    Bare det at få lov at fyre sin bil af så mange gange på jyllandsringen/sjællandsringen.
    Dog er der sponsor på til benzinen, plejer der ihvertfald at være..

• #4   3. jun 2012 Ja, spurgte en deroppe om der var nogen der sponsorede benzin og dæk til dem, og svaret var at de var dem selv.

• #5   3. jun 2012 Nogle af dem har sponsorer på. Men overskuddet fra de penge, man betaler, går til Børnecancerfonden.

Jeg gav selv 1.300 kr. for en tur i en Ultima Can-Am. Sindssygt fed oplevelse! Og så er det jo win-win, når man samtidigt støtter et godt formål.

• #6   3. jun 2012 De får lidt. Kan bare ikke helt huske hva det er. Men jeg mener det er 10% hvis de har kørt over 5 ture.

Men i år har der ikke været sponsor på benzinen.

• #7   3. jun 2012 villle aldrig gøre det gratis hvis det var mig.

• #8   3. jun 2012 es styling ... nææ det er nok også derfor du ikke bliver inviteret til at køre

• #9   3. jun 2012 jeg har desværre ikke sådan en bil, men noget kunne man godt få til det, mindst til vedligehold og benzin.

• #10   3. jun 2012 Jeg vil nu godt gøre det gratis. Man får en sjov dag på ringen. Man glæder folk og støtter et godt formål. smiley

• #11   3. jun 2012 Bay
    Kan sådan en tur trækkes fra i Skat..?

• #12   3. jun 2012 Hvis du har råd til sådan en bil, har du sgu også råd til at vedligeholde den

• #13   3. jun 2012 Hvis man giver over 500 kr. Ja så kan den trækkes fra i skat. smiley

• #14   3. jun 2012 hvad mener i med at trække fra i skat

• #15   3. jun 2012 jeg gjorde det nu også gerne gratis.. man får jo en gratis "track day". man får lov at fyre sin bil af. og man støtter et godt formål. og mon ikke det er lavet på en måde så de gutter der stiller der bil til rådeghed også kan trække det fra da det jo er udgifter til velgørenhed. og bestem over 500 .-

• #17   3. jun 2012 Nå så er der ikke noget min beløb mere. Herligt så er det jo bare med at udnytte skat lidt. smiley

• #18   3. jun 2012 kunne nu også godt gøre det gratis for noget som cancer fonden .... men hvis det var andre der skulle tjene på det ... så nul putte ... minimum brændstof ihvertfald

• #19   3. jun 2012 Havde jeg en bil ville jeg med glæde understøtte sagen og køre gratis. Det er total winwin.

1) egen glæde ved en gratis trackday
    2) glæde fra de passagerer
    3) glæde ved at være til nytte og skaffe penge til en god sag
    4) sikkert møder man også mange ligesindede og har en sjov weekend

• #20   3. jun 2012 Jeg får aldrig sådan en bil og ville nok heller ikke stille op hvis jeg havde en, men jeg synes det ville være rimeligt hvis de blev sendt hjem på et sæt nye dæk og med fuld tank, incl det det brugte i løbet af dagen... Det sgu mange penge man giver for turen i sådan en bil så det burde der nok kunne blive lidt til...

Det behøver ikke være penge, men de forbrugsvarer de har som dæk og benzin synes jeg ville være fair.

Der er trods alt nogle andre der får løn for deres arbejde i børnecancer fonden så synes ikke det er rimeligt chaufførene skal tjene den til dem og samtidig have 10-15.000 i udgifter i løbet af sådan en dag.. (hvis det kan gøre det)

Det betyder selvfølgelig ikke de skal holde brændertræf men med forsvarlig kørsel med en passager man har ansvaret for, så holder sådan et sæt dæk nogen omgange,

• #21   3. jun 2012 så må det satme koste den dæk sponsor meget i dæk!!!... den buggati.. uuh, dæk til den koster over 200000 kr!!! smiley

• #22   3. jun 2012 Ham X
    Så er der ikke noget overskud, Dæk til Bugatti'en koster rigtig mange penge.

• #23   3. jun 2012 er det en dansker der ejer bugattien

• #24   3. jun 2012 Så lad Bugattien holde og brug de biler de kan køre på et sæt dæk til 20.000kr... Hvis han henter 3000kr 50 gange i løbet af en dag ville det være fair.

• #25   3. jun 2012 Ifølge det link, der er sat ind fra SKATs hjemmeside, ser det ud til, at man ikke klan få fradrag. De indberetter det jo ikke og man giver ikke sit CPR-nr.

Jeg har ikke sat mig ind i det. Jeg har kun læst det link der.

• #26   3. jun 2012 Dem der har de biler er de ikke pisse ligeglade med de håndøre ???

Hvis du har en en bil så har du ofte en årsløn på 7 eller 8 cifre

Det er vel ikke lønmodtager xxx der har sparet op i 20 år der køre der

• #27   3. jun 2012
    Fradrag for gaver til velgørende formål

Der er fradragsret for gaver til visse velgørende foreninger, stiftelser, institutioner mv., hvis midler anvendes i almenvelgørende eller på anden måde almennyttigt øjemed til fordel for en større kreds af personer.1)

Der er fradrag for den del af det samlede gavebeløb, som i det pågældende indkomstår overstiger 500 kr. Der kan maksimalt fradrages (2012, 2011: 14.500 kr.).2) Er der således givet en gave på 1.000 kr. til en forening og 2.000 kr. til en anden forening, vil der kunne fradrages (1.000 kr. + 2.000 kr.) - 500 kr. = 2.500 kr.

De gaver, som kan tages i betragtning ved opgørelsen af det samlede gavebeløb, skal til den enkelte forening udgøre mindst 500 kr. i løbet af et indkomstår. En gave behøver således ikke at udgøre 500 kr. for at komme i betragtning, idet det er tilstrækkeligt, at der i det pågældende indkomstår i alt er ydet 500 kr. til den enkelte forening.3)

Fra indkomståret 2012 kan en gave fradrages, uanset at det samlede gavebeløb ikke overstiger 500 kr.4)

Det er en betingelse for fradragsretten, at foreningen, stiftelsen, institutionen mv. er godkendt af SKAT til at modtage gaver det pågældende indkomstår med den virkning, at der kan opnås fradragsret for gaver.5)

Liste over godkendte foreninger
    Børnecancerfonden er på deres liste

• #28   3. jun 2012 Bay
    De skal heller ikke indberette det, det skal man selv, og så skal man kunne fremvise en kvittering hvis Skat evt vil se dokumentation,

Når div indsamlere kommer forbi skal men bede om en kvittering hvis man indbetaler over 500 kr, Sådan har det tidligere været.

Men om man kan til det her event ved jeg ikke. Men kunne da være ok. smiley

• #29   3. jun 2012 Problemet er jo bare, at man ikke giver pengene direkte til Børnecancerfonden. Derfor tvivler jeg på, at SKAT godtager den som et fradrag. Men man kan selvfølgelig altid forsøge.

Jeg købte dog ikke en tur, fordi jeg regnede med at få fradrag, men fordi jeg gerne ville støtte projektet. Og så fordi jeg kender ham, der kører i Can-Am smiley

• #30   3. jun 2012 Prøver lige igen. Jo man kan godt få fradrag.

• #31   3. jun 2012 Har du noget, der bakker din påstand op, Simon? For som jeg ser det, så kan man ikke, hvis ikke Sportscar Event står som godkendt forening hos SKAT. Man giver jo ikke penge til Børnecancerfonden - det er kun en afledt effekt.

Jeg har under alle omstændigheder tænkt mig at kontakte SKAT for at spørge. Det er rart nok at være på den sikre side.

• #32   3. jun 2012 Mange af bilerne af uden afgift, det behøver man ikke en 8cifret års løn for at købe, en gallardo kan købes for under en halv mil i tyskland, og hørte noget om en der sagde corvetten kun kostede 300.000 fra ny i amerika, og den gamle diablo er heller ikke specielt dyr, jeg tænker på den gule højre styret.

• #33   4. jun 2012 Sorry. Nej man kan ikke få fradrag.

Men det kunne man engang. smiley

• #34   4. jun 2012 Nu er problemet med Bugattien der slet ikke, for den kørte kun 8 ture i alt. og mener de kostede 3.000 eller 5.000 kr. pr. tur. Den Ferrari F40 der også kører, kører ligeledes også kun 8 ture á 3.000 kr. pr. tur.
    De folk der har råd til sådanne biler, stiller med glæde op og betaler selv alt hvad det koster. Kender selv en af dem der kører der, og han havde 2 biler med, og han mangler ihvertfald ikke penge, så han gør det med glæde gratis..

• #35   4. jun 2012 Jeg kender én af arrangørerne (Bo, der bl.a. kører Can-Am) en smule og kan bekræfte, at de bestemt ikke gør det for egen vindings skyld. De stiller med glæde deres superbiler til rådighed uden at få noget for det. Nogle af dem har en sponsor for at holde udgifterne nede på et tåleligt niveau.

Jeg synes, det er fair nok, at nogle har den holdning, at de ikke ville gøre det uden at få udgifterne dækket. Personligt gjorde jeg det gerne gratis i en god sags tjeneste, men det er jo blot et spørgsmål om, hvad man har lyst til at støtte.

• #36   4. jun 2012 om man så fik støtte til vedligehold osv støtter man da stadig den gode sag.

• #37   4. jun 2012 Det gør man, ja. Men det er ikke en del af konceptet hos Sportscar Event.

Jeg tror i øvrigt ikke, man ville have nær så mange kunder, hvis man gav ejerne penge til vedligehold osv., da en forholdsmæssigt meget mindre del i så fald vil gå direkte til støtte af den gode sag, mens en stor del af det vil gå direkte til ejerens fornøjelse.

Som sagt respekterer jeg din - og andres - holdning til, at man skal have sine udgifter dækket. Men når det så er sagt, så er jeg da utroligt glad for at se, det ikke er alle, der har samme tankegang og som gerne vil <i>give</i> noget til glæde for andre smiley

• #38   4. jun 2012 hvis man sagde fx 25 procent til køreren, det ville da være mere end fair.

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 5
    #39   4. jun 2012 Mange af dem som stiller op med deres biler til det, ejer ofte virksomheder eller har en høj stilling i en virksomhed. Så bilen vil ofte stå i firmaet og derfor kan det gøres så at det faktisk er firmaet der støtter det, og derefter trækker alt fra i skat om moms på div omkostninger det har at deltage i løbet. Men der er jo også privat som gør det. Og ham med Bugattien mener jeg er Lars Rolner. ( http://pleasure.dk/bilen/artikel/207254/skibsreder_med_kaelderen_fuld_af_superbiler.html )

• #40   4. jun 2012 Det er din holdning, Es Styling - og jeg kan sagtens følge din tankegang. Men det er ikke en del af konceptet ved Sportscar Event og det kan man jo kun glæde sig over.

Som sagt er jeg da kun glad for, at andre har en anden holdning til det, end du har. Det er min personlige holdning smiley

• #41   4. jun 2012 ... jeg tror i øvrigt ikke, det i ret mange tilfælde vil kunne svare sig at have bilen registreret i firmaet. Så skal man bare til at betale skat af værdien af fri bil. Og hvad er det ikke lige for en Murcielago? Koster den 6-8 mio. eller sådan noget? smiley

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    jan 2012

#42   4. jun 2012 Ofte vil du da heller beskattes af det end at du skal betale det bilen koster. Fordi så er det jo virksomheden der taber penge på bilen når den skal sælges og det ikke er dig. Så kan det jo godt betale sig og blive beskatte af det. Men ja det er en høj beskatning. Virksomheden kan også lave en leasing aftale til dig så du på den måde har det i firmaet.

Der er masser afmuligheder for at få bilerne billigere.

• #43   4. jun 2012 Jeg kan ikke lige se, hvordan det skal kunne svare sig. Man betaler topskat af værdien af fri bil - måske endda på et højere beskatningsgrundlag end bilens værdi - og får kun fradrag for værditab på 25% svarende til selskabsskattesatsen.

Det kan da godt være, det kan svare sig - men for mig at se lyder det ikke sådan.

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    jan 2012

#44   4. jun 2012 Det kan jo godt betale sig for nogen ellers vil man jo ikke gøre det. Det er jo ofte letter for en virksomhed at ligge 6-8 mio for en lambo end for en privat person.

Men kan godt føle dig i det kan være lidt svært at se hvordan.

• #45   4. jun 2012 Der er nok ikke den store forskel, hvis alternativet er udbetaling af de 6-8 mio. som udbytte og til gengæld at undgå beskatning af værdien af fri bil.

Jeg har aldrig hørt om, at nogen gør det, som du siger. Og jeg kan som sagt heller ikke lige regne ud, hvordan det skal kunne svare sig. Men jeg vil heller ikke udelukke det.

Det er dog helt sikkert, at det absolut ikke kan svare sig, hvis bilen er uden afgift. Det er flere af bilerne deroppe.

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    jan 2012

#46   4. jun 2012 Beskatning på en lambo til 6 mio er ca. 1.215.000 kr pr år. 101.250 kr om månede. Og det er hvis bilen er på plader 12 måneder. Så det vil sige det er det du skal betale, så betaler firmaet ofte også alt omkring bilen forskring og benzin. Det er jo pænt mange penge som privat selvom du har en høj indkomst. Hvis den kun er på plader 6 måneder som de ofte vil være, falder beskatningen på bilen.

• #47   4. jun 2012 Min pointe er, at hvis det er deres eget firma, så er det jo alene et spørgsmål om skattesatsen. Jeg har ikke regnet på det, men tænker den bare et skridt videre.

Er man hovedaktionær, vil man i øvrigt muligvis falde ind under en formodningsregel, der gør, at man vil skulle beskattes for hele året, når selskabet ejer bilen. Jeg kan ikke huske reglen til fulde, men det er der noget om.

Ovenstående kan som sagt i hvert fald kun bruges med fordel på biler med dansk afgift osv. Dem med en Lambo uden afgift til måske 2 mio., vil alligevel skulle beskattes af værdi af fri bil ud fra de 6 mio., som den ville have kostet med afgift.

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    jan 2012

#48   4. jun 2012 Man beskatter sig jo ikke af en bil uden afgift. For så står det jo uden plader og det er virksomhedes bil. Hvis man så skal noget i den som feks sportscar evnet, så sætter man prøveplader på den, og hvis man så gør det er jo en firma begivenhed man skal til. Så bliver den jo ikke brugt som privat til.

Men ja der er en masse regler omkring det med beskatning af biler, og hvordan man regner det ud.
    Men det er der hvis ingen af os to der gider til at sidde og læse om smiley

• #49   4. jun 2012 Jo, man kan sagtens risikere at blive beskattet af værdien af fri bil, selv om degn er uden afgift, hvis SKAT konstaterer, at der sker brug af bilen. Og der skal ikke meget til smiley

Vores lærer i skatteret fortalte for nylig om en sag, han havde tabt for en kunde, der var blevet beskattet af værdien af fri bil af 4 superbiler til i alt 20 mio., selv om de stod uden afgift i Spanien. Æv!

Kommentér på:
supercar event penge ved kørsel

Annonce