{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Lyd og Udhuling {{forumTopicSubject}}

Skrevet: 05-06-2012 20:01:21 Slet hele emnet

Hey.

Jeg har en Seat Leon Cupra 2.8 V6.

Jeg vil gerne have mere lyd ud af den, så tænker at jeg vil fjerne mellempotten og erstatte den med et rør, nogen der ved hvor meget lyde der vil komme ekstra ud af udstødningen når man beholde sin standart bagpotte på som jo siger lidt i forvejen ?

nr. 2 spørgsmål er om man kan udhule sådan en bagpotte og om det er lovligt eller kommer den til at forurene for meget eller noget. Og hvordan kan man evt. hudhule en bagpotte ?

Håber der er nogen der kan svare på spørgsmålene da en sports udstødning er svær at finde til den bil plus det er godt dyrt..

smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd og Udhuling
  • #1   5. jun 2012 jeg vil da mene at den nok skal gi mere lyd ved at fjerne mellempotten, mht at udhule bagpoten kan jeg kun sige at den ene gang jeg har forsøgt på det gik det ikk... alle plader inden i potten var "svejst" fast på ydre pladen og det hele gik i smader.. så på den ene punkt vil jeg ikk garantere noget hehe... og som den sidste vil jeg sige at der kommer en ændring i forureningen.. om det ligger inden for grænsen eller overskrider skal jeg heller ikk ku sige.

• #2   5. jun 2012 Da jeg lavede catback på min gamle bil prøvede jeg at fjerne mellempotten da lyden ikke helt var den jeg var gået efter, og med ren rør i stedet for fik jeg den ønskede lyd uden det blev larm.

Men det kommer an på hvilken lyd du er efter =)

• #3   5. jun 2012 men vil nok anbefale at hvis du fjerner mellempotten så få lavet noget flance på det rene rør såvel som på mellempotten så det er lettere at skifte op mod syn... smiley

• #4   5. jun 2012 Så for at udhule en bagpotte skal den skilles ad ? for så kan jeg godt se at det vil blive besværligt..

Men den siger jo også allerede noget så hvis jeg fjerner mellempotten forestiller jeg mig at der vil komme en okay lyd ud.
    Jeg går efter en lidt racerbrummen lyd hvor jeg kan høre min v6'er uden det bliver for meget..

Men med catback der har du jo også skiftet standart potten til en der siger mere, så du har sikkert fået mere lyd ud end jeg vil få af min tænker jeg ?

Når i siger flance er jeg ikke helt sikker på hva der menes, andet end det må være en form for samle stykke ?

• #5   5. jun 2012 Nu siger din jo noget mere fra starten af.
    Så ved at du fjerne mellempotten kan det være du får den mere sportslige lyd du leder efter uden du behøver et catback system =)

• #6   5. jun 2012 Ja det kan være du har ret.. Jeg tror i hvert fald at jeg vil give det et forsøg.. Er jo en rimelig simpel og billig måde at få mere lyd på smiley Så hvis det giver et fint resultat er det jo let sluppet smiley

• #7   5. jun 2012 ang flance.... ja det er lige nøjagtig den der nærmest æggeformet samling der tit er fra manifold til mellempotte, mellempotte til bagpotte.... mener bestemt at de kan købes løst for en slik....

Kommentér på:
Lyd og Udhuling

Annonce