{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.793 visninger | Oprettet:

Rust garanti og lak garanti. {{forumTopicSubject}}

Har lagt lidt billeder ind her:
http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=94315

Spørgsmålet kommer her.
Sagen kort.
Købte denne bil i April.
Kørte med det samme ned til Seat og spurgte om rusten ved baglygten ikke er dækket af deres rust garanti. (Det med grøn ring omkring)
Han sagde nej, det var lakken som havde lystnet sig, og derfor var det lakgarantien, som skulle dække dette, den udløb August sidste år.
Tænkte fuck det, jeg laver det nemt selv, men idag da jeg fik lygten af, for at reparerer dette, kunne jeg se, at det var lidt værre end jeg havde regnet med.
Det er ligesom at lakken er knækket, ude i kanten af lygten, og den er godt rustet på begge sider.

Den havde fået lavet alt service hos seat, og opfylder alle deres krav, for at rustgarantien dækker.

Rustgarantien er så vidt jeg ved, kun til indefra kommende rust. Og det TROR jeg ikke dette er.
Men jeg vil da mene, at dette skulle være opdaget sidst den var til tjek, hvor lakgarantien udløb.
Så kan jeg på nogen måde presse den her på Seat, så skal de lave dette?

Det er en Seat Leon fra Aug 2008.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust garanti og lak garanti.
  • #1   8. jun 2012 Den er svær, da det som sagt kun er indefra kommende rust det dækker, hvis der er noget stenslag / lakfejl indblandet kan de sagtens snakke sig uden om det, så hen på et andet værksted og prøv, snak for din syge moster...

  • #2   8. jun 2012 Okay, hvad hvis jeg mener de har overset det her, sidst de tjekkede bilen, hvor det ville have være dækket af bilen lak garanti? Kan man så få det lavet, for det der er næppe noget, som er kommet fra august til nu. Og var det blevet opdaget i August, havde lak garantien dækket, sagde han.

  • #3   8. jun 2012 Altså hvis du har en stemplet servicebog hvor de er gået bilen igennem for lakskader / lakgaranti osv så der ingen tvivl om at de skulle have set dette, især når det kan ses at der er en form for rust uden at afmontere ting, udfra hvad jeg kan se så er det et ømt sted du har fået rust og de får svært ved at få lavet det så det ikke kommer igen. Mit forslag ville klar være at få skiftet bagklappen med det argument at den anden løsning ikke bliver holdbar !

  • #4   8. jun 2012 står med en ligende skade på min ibiza ved dørfalsen. den er rustet under noget plastik og ud så det nu er synligt og da det ikk var synligt før mener de ikk de skal dække det da de ikke har haft en chance for at opdage det. har dog fået dem til at dække afmontering og påmontering men lak skal jeg selv stå for.

  • #5   8. jun 2012 Er dit karosserihæfte udfyldt hver år, fra en Seat Forhandler?

    Er der laver service hos Seat hvert år ?

    Hvis dette ikke er tilfældet er der ikke noget at komme efter.


  • #6   8. jun 2012 Kasper. Alt er overholdt. smiley

Kommentér på:
Rust garanti og lak garanti.

Annonce