1.299 visninger
|
Oprettet:
Økonomisk bil {{forumTopicSubject}}
Hej Bg.
Jeg har fået et job hvor jeg skal køre 140-150km og dagen, og har derfor brug for en meget økonomisk bil.
Jeg har selv kigget på Lupo 3L, folk der ikke selv har haft en, sviner dem altid til, men dem der så har haft en, roser den.
Mine krav til bilen er, at den er billig i vægtafgift og kører langt på literen. Den skal selvfølgelig være så ny som muligt og skal kunne holde til at køre nogle kilometer.
Jeg har 50.000kr at bruge. Hvad vil i foreslå af bil?
På forhånd tak
- Nick
jan 2011
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 61 Svar: 1.918
For 30.000kr kan du få sådan en i flot stand, med et lavt km-tal. Så har du sparet 20.000kr, du kan bruge på andet sjov
Mvh Olsen.
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
Hvis du køber en hvor de svage dele er skiftet på, så har du en rigtig god, behagelig og i forhold til størrelsen, komfortabel bil. Den jeg havde har jeg solgt til en ven. Den har kørt 330.000 og kører vitterligt stadig 33 km på literen på langture.
Ting der koster på den bil er gearkasse, kobling, gangstelller, hydraulikpumpe. Find en hvor disse lige er blevet skiftet og har ruineret sælger og har gjort ham pisse træt af bilen. Så er du rigtig godt kørende.
Det var det jeg gjorde. Købte en Lupo til 30 kilo hvor der var regninger på 44000 og 2 års værkstedsgaranti.
Hvis du køber en lupo hvor disse ting ikke er skiftet, kan du NEMT bruge hele din brændstofbesparelse på reparationer. (Det kender jeg også nogle der har gjort)
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
Han fik en som den på linket til 30 kilo og den kører nemt 25 på langture.
http://www.dba.dk/fiat-punto-13-jtd-multijet/id-501724356/
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
For at beholde lidt komfort, da jeg nok kigget på den nyeste polo.
TIl 50k, havde jeg fundet mig en gulplade
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
De kører langt på literen, samt du har ikke rigtig andre udgifter end brændstof og service.
Den koster 370 kr/halvårlig i Grøn ejerafgift, der ligger Lupo på cirka 580 kr/halvårlig, da den ikke har noget partikelfilter.
Læg dertil de øgede omkostninger på en Lupo som er lidt specielt.
Intet ondt om Lupo, det er en fin bil, men man skal sørge for at den er vedligeholdt af fagfolk der kender biltypen indgående.
En Polo BlueMotion fås fra cirka 174.000 kr for en helt ny bil, 119.000 kr på papegøjeplader, men så skal man bruge cirka 5.500 kr ekstra om året på afgifter for privatbenyttelse (de stiger i 2012 og 2013, derfor sætter jeg den højere end de 5.040 kr/år som den var tidligere).
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 44 Svar: 322
Martin G, jeg finder vel ikke en nyere polo til de 50?
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Evt. find en lettere brugt.
Jeg selv har en Polo 1.6 TDI 105 HK Highline, og jeg har 50 km hver vej på arbejde, altså cirka 100 km/dag, og jeg har ikke fortrudt jeg købte den bil. Før havde jeg en Seat Altea XL 1.9 TDI Stylance Van, den brugte ikke meget mere brændstof, men den var meget dyrere i Service, og meget dyrere i vægtafgift. Så det endte med at jeg faktisk sparer penge ved at have købt en ny bil.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 16 Svar: 1.074
Citroën Xsara HDI
Ford Fiesta TDCI
Ford Focus TDCI
De går mellem 17 og 20 km/l. og er ret solide biler.
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 44 Svar: 322
Hvad med sådan noget som peugeot 107?
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Jeg ville klart bruge de 50.000 kr til udbetaling på en helt ny bil i stedet. Og hvis du overvejer 107, så tag et kig på de to bedste på markedet lige nu: VW Up! og Kia Picanto (ny model).
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 44 Svar: 322
Hvis valget står imellem Lupo 3l og peugeot 107, hvad er så bedste køb?
Lupoen går længere på literen og literprisen er billigere på diesel. 107 kører kortere og benzinen er dyrere, dog er vægtafgiften lidt billigere, og måske går den ikke i stykker som Lupo?
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 16 Svar: 1.074
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Men hvis du ikke har til afdragene så tænk over om du har til reparationerne på de ældre biler.
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 44 Svar: 322
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Du har 50.000 kr til udbetaling, du kan spare en del penge ved bare at vælge en nyere bil.
Hvis du køber en Up! eller Picanto, helt ny, så får du den for 100.000 kr på gaden, for du vil sikkert have lidt udstyr, selv til basis-modellen.
Så er det 50.000 kr du skal låne, det er måske 1.000 kr/md, hvis det er over 5 år.
Det er 12.000 kr/år. Det får du hurtigt brugt på en ældre bil.
Hvis du fx skal skifte bremsere, syne bilen, og have lavet service 2 gange om året.
Der er også forskel på service intervaller mv.
Jeg selv har brugt mange penge på ældre biler, og kører nu i min anden bil købt fra ny, og aldrig har jeg kørt så billigt som jeg gør nu.
Der er meget stor forskel på at skulle køre 10 km/dag og 100 km/dag, udgifterne stiger eksplosivt på ældre biler.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Hvad med din nuværende bil, skal den ikke med i handelen? eller er det medregnet i de 50.000 kr ?
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 16 Svar: 1.074
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Up! og Picanto har 20.000 km mellem service, mange ældre biler har 10.000 eller 15.000 km mellem service.
Min egen Polo har 30.000 km/2 år mellem service, dog med variabel indikator, som tager højde for hvordan man kører bilen.
Hvis man får et større lån end bilen er værd, så er afdrag og/eller udbetaling for lille, det er ikke bedre på en brugt bil man også låner penge til.
Man skal netop ikke regne i både værditab og afdrag, det er to forskellige ting, og bilen kommer ikke pludselig til at koste 50.000 kr ekstra, bare fordi du har lånt pengene (så har man nogle seriøse renter ... !)
Jeg kan kun tale for mig selv, og det er væsentlig billigere for os at køre i min bil end min kærestes 10 år gamle bil. Omkostningerne er mindre på min, den kører længere på literen, den skal ikke have service så ofte, og den er mere sikker. Og hendes Fabia er ellers ret billig at holde kørende.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
jan 2005
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 762
jeg sidder billigere end min gamle ford escort som jeg gav 5000 kr for....
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 16 Svar: 1.074
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Men kærestens Fabia kører 15.000 km/1 år mellem service, Seat har skiftet fra 15.000 km/1 år til 30.000 km, indenfor de seneste par år, de havde stadig kun 15.000 km da jeg fik min Polo i 2010.
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 16 Svar: 1.074
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 16 Svar: 1.074
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Man kan være rigtig heldig, men man kan også være uheldig.
Økonomisk bil