{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.869 visninger | Oprettet:

Rep af rust, lak, spartel sprgsmål {{forumTopicSubject}}

Godaften Bilgalleri

Jeg har på min ellers lækre Civic en del overflade rust i bunden af døre og på bagklappen, noget som jeg selv vil gi' mig i kast med at lave. Jeg vil derfor høre jer om lidt tips og tricks. Min fremgangsmåde er umiddelbart:

1. Slib ned
2. Spartel.
3. Slib igen.
4. lakér

Er dette en rigtig og helt udemærket måde at gøre det på, selv hvis man ikke forventer det ligner et prof resultat?

Derudover vil jeg gerne spørge hvor man kan købe lak og den rigtige spartelmasse. Jeg leder efter en en rød Honda lak, jeg kender ikke farvekoden så jeg ville på samme tid høre om der er nogen der kender den, eller ved hvor det står (på bilen?).

Min far er i besiddelse af kompressor og en pistol, så det burde ikke være et problem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rep af rust, lak, spartel sprgsmål
  • #1   15. jun 2012 det holder med 110% ikke .....

  • #2   15. jun 2012 få en maler til og gøre det hvis det er en bil du er glad ved.. det andet holder ikke og bliver ikke pænt

  • #3   15. jun 2012 Jeg er glad for i gider bruge tid på at svare, men de svar kan jeg ikke bruge til noget.

    Jeg er klar over jeg kan sende den til en maler som gør det pænt, men det er for guds skyld ikke det jeg spørger om.....


  • #4   15. jun 2012 Det er da masser af svar... Du spørger om det er en udemærket måde at gøre det på?

    Svaret dertil er Nej... Det holder ikke... Og resultatet bliver ikke godt.

    Men det slår da din fritid ihjel smiley

    Rusten kommer med 90% sandsynlighed ikke udefra, men indefra.


  • #5   15. jun 2012 Jamen hvad fanden skal jeg bruge sådan et svar til? Jeg spørger ikke kun om det vil holde, jeg spørger om et evt. alternativ, hvis i ikke mener det ville holde.

    Jeg kan godt regne ud jeg kan sende den til maler omg... Folk herinde er bare det modsatte af hjælpsomme, det var da helt utroligt


  • #6   15. jun 2012 Fremgangs måde hvis kun det er overflade rust. Slib der meget ned.
    Spartel det.
    Gi det sprøjtespartel.
    Slib det igen. Er der stadig ujævnhder gentages prossen.
    Der efter grunder du de steder der ikk er sprøjtespartel.
    Gi det farve.
    Gi det lak.

    Det meget vigtigt du får slebet det helt i bund. Evt brug en hetal svamp i fordybningerne.

    Det hele kan købes i biltema

    Og maling ville jeg køre ned til den lokale lakker og få ham til at finde farven og lave boget maling til dig smiley

    og ellers er der bare at sige god fornøjelse smiley



  • #7   15. jun 2012 hvor er det vi er det modsatte af hjælpsomme ? du vil gerne have din rust væk og have et pænt resultat.. det får du ved og sende bilen til maler.. ikke ved og stå hjemme i indkørslen og fedte rundt med det

  • #8   15. jun 2012 Lig 2 og 2 sammen og tør øjnene... smiley

    Find ud af om det rust kommer indefra eller udefra... Kommer det indefra kan du bare lede efter nogle andre døre.

    Kommer det udefra kan du ligge dem til en maler.

    Citeret fra dit eget indlæg:
    "Er dette en rigtig og helt udemærket måde at gøre det på, selv hvis man ikke forventer det ligner et prof resultat?"

    Hvad er det du mener at du ikke får svar på?


  • #9   15. jun 2012 Ham X forlad venligst mit emne, gider ikke høre på dit pis, du har ikke engang skrevet noget jeg kunne bruge til noget. Prøv at læs det "Patten&Line(: -" har skrevet, det er et svar man kan arbejde med.

    Du er endda så barnlig at citerer 1½ linje af mit emne, prøv at læs det andet engang, men lad hver med at skrive mere, gider ikke læse det lort du lukker ud.

    Til Patten&Line(: - Tusind tak for svaret, det vil jeg prøve.


  • #10   15. jun 2012 Jamen Nick A prøv lige at brug dit hoved, jeg er ikke idiot, jeg er helt klar over jeg kan sende min bil til maler og få det lavet, men det er for helvede ikke det jeg vil ha' jer andre til at konstatere for mig. Jeg skriver jeg gerne selv vil gøre det.....................................

  • #11   15. jun 2012 Men du skal self være sikker på det ikk kommer indefra for så ruster det igen efter meget kort tid smiley

  • #12   15. jun 2012 Ja det vil jeg selvfølgelig tjekke når jeg får den løftet og kommer ind og kigger.

  • #13   15. jun 2012 altså hvis det er slemt indefra / gennemtæret går der 2 uger så har du de første bobler igen, så er det 100% no go...
    men ellers skulle jeg ikke se noget problem i at gøre et godt forsøg, lader du det være nu bliver det kun værre.. vær 100 på det er knastør inden du spartler og lakerer( evt sandblæs det), altså også indersiden som du selvfølgelig også gør ren og efterfølgende giver Textyl eller lign... brug endelig ikke for meget spartel da det ment revner..

    nu har jeg givet et bud.. tænk lidt over det og brug det hvis du syntes det lyder som et ok tip, men uanset hvad vil der altid være nogen der hukker hovedet af en.. også mig for denne comment :p.. Har selv reppet min skrotbunke som nu efter et år står pæn..

    men nej det er jo ikke den proffe måde smiley


  • #14   15. jun 2012 Endnu et svar man kan tykke lidt på, mange tak Daniel J. Det vil jeg huske på når jeg går igang.

  • #15   16. jun 2012 Fjern først rustpletten og lidt af malingen rundt om med en roterende stålbørste.

    Rens og affedt området med acetone eller fortynder.

    Hvis rusten har givet en ujævn overflade, så sparrtel ud med plasticpadding.

    Slib ned med sandpapir og efterslib med vandslibepapir i kornstørrelse 600-800 så du har en helt jævn overflade.

    Sørg for at fjerne alt slibestøv med en våd klud og lad området blive helt tørt.

    Spray med grunder, så du har en overflade, malingen kan binde på. Tynde lag; hvis du laver 'løbere' skal de fjernes med fint sandpapir, når grunderen er tør.

    Først nu sprayes i bilens farve, flere tynde lag giver bedst resultat.


  • #16   16. jun 2012 slip først rustpletten og lidt af malingen rundt om væk

    Rens og affedt området med acetone eller fortynder.

    Hvis rusten har givet en ujævn overflade, så sparrtel ud med plasticpadding.

    Slib ned med sandpapir og efterslib med vandslibepapir i kornstørrelse 600-800 så du har en helt jævn overflade.

    Sørg for at fjerne alt slibestøv med en våd klud og lad området blive helt tørt.

    Spray med grunder, så du har en overflade, malingen kan binde på. Tynde lag; hvis du laver 'løbere' skal de fjernes med fint sandpapir, når grunderen er tør.

    Først nu sprayes i bilens farve, flere tynde lag giver bedst resultat.


  • #18   16. jun 2012 de der kemi rust omdannere virker lige modsat. det ruster bare ENDNU hurtigere.. brugte det på en bagklap engang. der gik ikke engang en uge så var alle de steder der var kommet rustomdanner på boblet helt vildt op. de steder der ikke fik det var helt fine.



Kommentér på:
Rep af rust, lak, spartel sprgsmål

Annonce