{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.790 visninger | Oprettet:

gitte  v
gitte v
Tilmeldt:
16. jun 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Seat altea FR, sikke et køb, gør det aldrig mere!! {{forumTopicSubject}}

Har lige købt en Seat altea af en kammerat, gør det aldrig mere.

Fra dag 1 da jeg rullede ind i min helt nye indkørsel dryppede der olie fra motoren, Kontaktede "kammeraten" for at høre hvad det kunne skyldes. Han sagde det var olie fra tidligere utæt bundprop som VAR skiftet. Ok tænkte jeg, så kørte jeg en kort tur dagen efter. Efter kort tid begyndte forvarmer lampen at lyse og jeg kunne ikke køre ret hurtigt, kom langsomt op i fart, hvad nu??
Kørte ind til siden, slukkede bilen og startede den igen. Så var der "krudt" i den igen.
Nå efter en uge og ikke havde kørt ret meget i den, havde jeg 17 oliepletter i min indkørsel. Shit, kørte den på værksted. De skiftede pakninger og kunne herefter fortælle mig at turboen var slidt/defekt. Kontaktede "kammeraten" og han blev skide sur. Fik ham overtalt til at køre den på det værksted han altid fik lavet service på, der stod intet i servicebogen om service i op til 37.000 km siden. Forklaringen var at det blev gjort "undercover". Nå men havde den så på værksted. De afviste at der var noget galt med turboen, der var lidt slør, men det var meget normalt.
Nå, men da jeg sagde den spilte konstant olie og den ikke efter min mening havde 200 Hk, sagde de at det ikke passede. Nå tænkte jeg, 200 Hk er altså ret meget kraft. Det tager over 10 sek at komme på 100 km i timen. Er der ikk noget galt?????
Fik værkstedet til at løfte bilen op på lift, bundpladen var SMURT ind i olie og jeg fik bare forklaringen at en dieselbil SKAL smide olie. Nå, hold da op, har 2 firmabiler diesel (VW) og de har sku aldrig smidt en dråbe i min indkørsel. den ene har holdt der i 5 år, ikke en plet. Nå, har bedt dem motorvaske og undervognsvaske seat´en, så de kan se hvad der er galt. Skal ned med den mandag, så havde lige mulighed for at få en kammerat på bilen inden da. Igår kiggede han så på bilen. Den drypper stadig olie. Vi lod seat´en holde i tomgang i 10 min inden vi kiggede på bilen, så den blev varm. Da jeg trykkede på speederen, kunne omdrejningstælleren kun nå op på 3000 omdr. den ville ikke længere op. Fra udstødningen kom der et konstant blåt skær. Efter ca 5 min igen i tomgang, fik jeg endelig omdr. tallet op på det røde felt. Det var som om at nu skete der noget. Der var dog stadig blåt røgskær fra udstødningen. Da vi satte os i bilen for at prøve at fyre den af, kunne vi høre små kliklyde i tomgang, hvad kan det skyldes? Nå men nu skulle vi prøve de 200 Hk. Sikke en narefisse til bil. Forsøgte hjulspind og god fart, sikke noget oprekl. l...!
Er der nogen af jer som har oplevet lignende?? Har jeg købt et sminket lig? Har jeg købt katten i sækken?

Er frustreret. Er der nogen der kender et godt værksted, som kan tjekke bilen på rullefelt, Lave kompressionstest og vaccumtest og motortest til rimelig penge? Må finde ud af hvad bilen fejler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat altea FR, sikke et køb, gør det aldrig mere!!
  • gitte  v
    gitte v Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #1   16. jun 2012 Skal lige siges, at vi forsøgte at finde ud af hvor alt den olie stammede fra. Det var en håbløs opgave, da motoren evar/er smurt ind i olie næsten overalt.

  • #3   16. jun 2012 Hej Gitte.
    Jeg kan smide vagcom tester på, så kan du få udskriften på mail.
    Vi kan teste alt igennem, og ikke kun motoren.
    Mvh Kim. Skriv privat besked med nummer smiley bor i Herlev


  • #4   16. jun 2012 Du skal for hulen da bare have ny turbo på?

    Når den ryger blå KØRER MAN IKKE VIDERE! Det er selvsagt når det gælder en diesel, da turboen jo sikkert er stået af.

    Tror den hælder olie ned i intercooleren og det løber så ud ved trykslangerens samling som ikke holder 100% tæt før der er tryk på.

    Men det er da uden tvivl din makker der står for regningen, vil jeg mene.

    Men for at tørre salt i såret kan jeg sige dit at det er en ualmindelig dårlig motor der er i FR modellen. De holder simpelthen ikke.
    Søg andre steder på nettet og hør hvad de siger.


  • #5   16. jun 2012 i dit tilfælde havde jeg nok valgt at købe ved forhandler. nu står du jo med lorten selv. men vil da håbe for dig et mærkeværksted finder fejlen for dig så du blir godt kørende igen.

  • #6   16. jun 2012 De kliklyde i tomgang har jeg også i min Passat TDI aner ikke hvad det er ? Fdm kunne ikke svare mig på det. Sig endelig til hvis du finder ud af det smiley

  • #7   16. jun 2012 Hvilken årgang er det??? er ikke sikker men synes jeg læste et sted herinde at der kom en anden motortype i efter 08, men er ikke sikker - garanteret nogen herinde der kan af-bekræfte det...

  • #8   16. jun 2012 Det små kliklyde inden i bilen er de spjæld der justere klimaanlægget. De er lavet af plastic og holder ikke ret længe. Og så begynder de at takke over, hvilket resultere i lyden. Prøv at slukke helt for klimaanlægget, så holder det garanteret op smiley

  • #9   16. jun 2012 hvad skal man sige.... du har jo købt en seat..... smiley

  • #10   16. jun 2012 var aldrig sket med en bmw..;)


  • #11   16. jun 2012 Det er jo en VAG bil, så det er jo hvad man kan regne med, problem biler ud over alle grænser.

  • #12   16. jun 2012 Jeg køre selv seat, og den fejler intet, og havde golf 5 før, og den var på værksted 8 gange på et år, så LUK nu med, det er jo en seat.

  • #13   16. jun 2012 Ja, den står temmeligt sikkert til en ny turbo. Men ja, de er FR'ere er ikke verdens heldigste biler. En kammerat som selv er mekaniker har også lidt skiftet turbo og et par dyser på hans.

  • #14   16. jun 2012 Mange af jer er enten retarderede eller bare dumme at høre på.

    BMW skal man ikke begynde at nævne når det gælder diesel problemer!!


  • #15   16. jun 2012 Den tar altså ikke mere end 3000 når den står stille, den er jo begrænset... Men ellers lyder det som om du sku ha gjort noget hjemmeresearch inden du shoppede bil. Den 2,0tdi motor er fin, men man skal være vågen på årgange og hvad der tidligere er lavet på den...

  • #16   16. jun 2012 Hej. Du skal altså passe på med at køre i den HVIS det er turboen der smider olie i tryk slangen.
    Prøv at gå på youtube og søg på "runaway diesel", det er sgu ikke for sjov!

    Peder
    Hvad har det med mærket seat at gøre? Bilen er jo identisk med en golf 5. Min seat fejler heller ikke noget.


  • #17   16. jun 2012 Køber man en VV/Seat/Skoda der har årgangen 06 og frem til nu og vælger en motor der hedder 2,0 TDI (110, 140, 170HK) så er der bare mange børnesygdomme, og dem får man med i handlen.

    Dyser, topstykker, kobling svinghjul, turbo, olieretur, EGR fejl. I mine øjne en elending motor - og syntes det er tilladt at have fejl, ja selv Toyota har haft problemer med deres 3S-FE, men den blev dog rettet på garanti uanset bilens alder = ny motor. Men at have fejl, hvor alle er så fatale? Det syntes jeg virker for useriøst, når man tænker på hvordan mærket var førhen (1,9 TDI)


  • #18   16. jun 2012 En FR diesel har kun 170 hk. Fra std. du skulle havde købt en benzin FR det er fandme nogle gode motorer der ligger i dem smiley

  • #19   16. jun 2012 Forstår ikke folks had til en FR?? Min kørte 150.000 km uden nævneværdig problemer? Det er en fantastisk bil, men ja der findes fejl på bilen. Ligesom der kan gøre på en Lamborghini, Lada eller hvilken som helst anden bil....

  • #20   16. jun 2012 Nu ved du man skal undersøge bilerne inden køb. Havde du bare gravet en lille smule i det havde aldrig du rørt en VAG 2.0 TDI .fra 04-08.

    Dyr leksikon, og rigtig fin kammerat du har


  • #21   16. jun 2012 som Per L også skriver, så stopper en dieselbil, og en del benzinbiler ved 3000 rpm når den står stille, netop for ikke at skade motoren.

  • #22   16. jun 2012 Det med de klik lyde der kan være ventilerne der rasler løs siger en kammerat lige.. Den smider sikkert olie i insugningssystemet via turbo og derfor den ryger blot.. PAS PÅ MED AT KØR I DEN HVIS MOTOREN LØBER LØBSK, DU KAN IKKE SLUKKE DEN!

  • #23   16. jun 2012 http://www.youtube.com/watch?v=3NRaqgab0_w
    det er hvad der sker når en turbo diesel motor begynder at tage motorolie ind via indsugningen, spol hen til 1:30


  • #24   16. jun 2012 Lars, kiggede på præcis samme video for 5min siden! Ham er en modig mand smiley

  • #25   16. jun 2012 http://www.youtube.com/watch?v=q_0xifuTqVA&feature=related
    he he ikke denne størrelse der skal løbe af sted med sig selv ;o)


  • #27   16. jun 2012 Det er da først og fremmest en elendig kammerat du har dig. Vedkommende har taget røven på dig og du har ikke selv tjekket bilen ordentligt inden du har købt den. Få en tester på den og få udlæst fejl.

  • #28   16. jun 2012
    Jeg holder et eller andet sted med Morten D, man tjekker sku hvad man køber ligemeget om det er en kammi eller ej... Og alle de tumper der siger Hele vw gruppen er noget lort..... Jeg synes da bare i skal lukke røven, jeres indlæg er usaglige og høre slet ikke til i en normal samtale...

    Gitte, vis du havde tjekket forum omkring den 2.0 TDI, så ville du have fundet tons vis af indlæg om den, ting du nok sku hav tjekket... Nu må du jo desværre bøde for det, og den mølle er ikke helt billig desværre, har en kammi der har fået den skiftet, han har dog heldigvis kun haft problemer med Turboen indtil videre....
    Men ligesom en anden lidt længere oppe jeg vil tilslutte mig 100 % TFSIen er en fremragende motor... smiley

    Held med det Gitte.... Man skal sku passe på hvem man handler med...


  • gitte  v
    gitte v Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #29   16. jun 2012 Har givet 65.000 kr, taget i røven eller hvad? Ny turbo koster over 10.000 kr. Er der nogen der vil købe en billig bil? Den er fra 11.2006.

  • gitte  v
    gitte v Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #30   16. jun 2012 Ja det er også min egen fejl med købet. Skal bare af med den. VW caddy bliver næste køb.

  • #31   16. jun 2012
    Gitte V...

    Du behøver jo ikke nødvendigvis at skyde den af... Få tjekket den, det er sikkert bare møllen der er pis, og mener de ligger til en 4-5 kilo alt efter hvad "din mekaniker" kan få den hjem til.... Men få fat i et skoda værksted de kender fejlene 100 % og de ved hvad de skal gøre, og i Rds. er skoda værkstederne ikke SKIDE dyre, 550 kr. i timen her.... hvilket jeg synes er helt fair i forhold....
    Det er en gennemgående helt okay bil du har, men de har problemer de FR tdi, og vis den har 200 hyppere så den chippet, min anbefaling er at få den chipning fjernet, også ny mølle på.... smiley Held og lykke...


  • gitte  v
    gitte v Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #32   16. jun 2012 Det VAR en kammerat

  • gitte  v
    gitte v Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #33   16. jun 2012 Den er chippet, men det har jeg også besluttet at få fjernet, har hørt det slider hårdt på gearkasse osv. Har en VW transporter fra 2006, den skulle jeg sku bare have lavet om til papegøjeplade bil, den har aldrig svigtet mig.

  • #34   16. jun 2012 Hvad motor vil du så ha i din caddy. Område lad være med at sig 2.0

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #35   16. jun 2012 Køb ALDRIG af en kammerat !!!

    Kør ALTID en god lang prøvetur. Så du ved hvordan den bil du køber køre.

    At du ikke har sat dig så meget ind i hvad for en bil du køber at du ikke engang ved hvor mange hk den har, gør at du ALDRIG mere skal købe køretøj uden at have noget professionelt hjælp med på sidelinien.

    Er der mulighed for at lade handlen gå tilbage ?

    Hvis ikke så kør den på værksted ( et du har tillid til) få den fikset. og vurder derefter om den skal beholdes eller sælges.

    En FR diesel er forbundet med vedligeholdelses omkostninger som overstiger benzin modellen smiley


  • #36   16. jun 2012 Fnis.... Syntes altid man får af vide at det er franske biler man skal holde sig fra. Men tyske biler er satme såden kvali, så det kan jo ikke gå i stykker.

    Træls for dig Gitte, kender det kun for godt, så mister lysten til at få en lign igen smiley


  • #37   16. jun 2012 Hvis den ryger blå er det motorolie. Og en pumpedyse motor knalder og tikker hvis den brænder motorolie af. Så det lyder som en turbo der er ved at stå af.

  • #38   16. jun 2012 Ja pas på med at køre i den, hvis den nu tog olie ind igennem indsugningen, så kan man godt få problemer.

    Har set det med en lastbil med 420HK og tandem træk. Momentet er 2000+. Selvom lortet vejer flere tons, så letter den afsted med 10m langt hjulspin på begge trækaksler, næsten løftet forende (motoren sidder altså helt ude i fronten) og dobbeltpladekobling. Næsten umulig at stoppe...


  • #39   16. jun 2012 har du ikke forstået at VW og Seat er det samme... der er også problemer med caddy... sæt dig grundigt ind i modelen dens generelle fejl osv fra den årgang du kigger... jeg ville aldrig røre en VAG med en tdi fra 2006 og frem til 2010

  • #40   16. jun 2012
    Ketil.... smiley

    Kan godt være du ikke vil røre en TDI fra 06-10, men jeg ville faktisk ikke have noget imod at kører i 08 modellen, da de begyndte på Commonrail... Indtil videre er der ingen der brokker sig over dem... Og min mate der triller taxa i en Passat, han klager kun over gearkassen.... Intet på motoren, men det er fordi DSG ikke er lavet til at køre hele tiden smiley griner... jeg sværger til VW, men de laver satame osse noget pis engang i mellem... smiley


  • #41   16. jun 2012 min kamis far er vogn mand hans passat har koster det samme som hans 3-4 Eklasser og hans 4 sprintere at holde kørende tilsammen...
    jeg venter lige et par år mere før jeg tør stole på VAG´s dieselmotore igen...


  • #42   16. jun 2012
    Jamen enig, det eneste der dur til Taxa, som kan holde er en Mercedes.... smiley
    Det skal der slet ikke herske tvivl om.... MEN... jeg vil aldrig eje en.... Min mate købte en mercedes c220 fra 04, sidste år fik den lavet rust for næsten 30 kilo... og den var undervogns behandlet... Mercedes ville slet ikke kendes ved den, overhovedet....

    Synes det er forkasteligt for en bil der er så dyr....
    Mercedes er et fed image mærke, men de er satame ikke pengene værd mere... for private mennesker....


  • #43   16. jun 2012 10k for en ny turbo???? Hvor bliver du dog snydt så meget?

  • #44   16. jun 2012 de har døjet med rust i W202 W203 W210. desvære... det skide surt havde overvejet en men ser man det midste på dem så skal det laves...

  • #45   16. jun 2012 Seat altea FR, sikke et køb, gør det aldrig mere!!

    +1


  • #46   16. jun 2012 Rasmus L: Tja, jeg har både VAG og Mercedes, og ja de lidt ældre Mercedes ruster, men gider man at lave rust, får du vanvittigt meget bil for pengene. Har selv lavet meget rust i min 210'er, men tilgengæld står den mig også kun i 35k, og skulle du have en 200hk TDI VAG med samme køreegenskaber og luksus, skulle du som minimum have en 3c'er, og så er du godt på den anden side af 100k

    Men ja, jeg har sgu heller ikke råd til at holde en ny VW kørende...


  • gitte  v
    gitte v Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #47   16. jun 2012 Tusind tak for alle jeres indlæg, tyder på at jeg ikke tager helt fejl omkring den turbo.


  • Passat3C
    Passat3C Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 11
    #49   19. jun 2012 Ring 53 74 50 54 - jeg kan hjælpe dig!

Kommentér på:
Seat altea FR, sikke et køb, gør det aldrig mere!!

Annonce