{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

vw golf 1 folk {{forumTopicSubject}}

Hej har lige købt sådan en golf 1 cabriolet fra 81, fin vogn men lidt sløv. Er der nogen der ved hvad for nogle motorer man kan ligge over i uden problemer? det er en 1,6 med karburator og 4 gear der ligger i nu, vil gerne have en lidt hurtigere i og med 5 gear smiley

og hvad skal der til for ombygningen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vw golf 1 folk
  • #1   16. jun 2012 Ligge over i uden problemer med skat?, eller ligge over i, uden problemer med at få det til at passe?

    1.8DX'eren er bilen lavet med, og det samme med 2h'eren. Det nemmeste er bare at flytte alt med over, ledningsnet og det hele.


  • #2   16. jun 2012 jeg havde osse en 1.6. jeg fandt bare en alm 1.8 også fik den en omgang weber, knaster, banan og sådan nogle ting. den havde godt 140 hk og der blev aldrig stillet spørgsmål til syn. og lyden var bare... lækker. du kan da evt se filmen af den i min profil

  • #3   16. jun 2012 Uden problemer med at passe.
    Okay hvad med en 1,8cl fra golf 2 + 5trins gearkasse, passer den også?


  • #4   16. jun 2012 kawaler. hvad er det for en 1,8'er

  • #5   16. jun 2012 og virkelig lækker golf 1 kawaler smiley

  • #6   16. jun 2012 Det burde den, hvis du får fat i motorophæng du passer. Og så kan jeg ikke huske om den kører med 90 eller 100mm trækaksler, men ellers skal du bare have det lavet om.

  • #7   16. jun 2012 hmm hvorfor kommer folk med alle de skod 90 hk motor smid da noget gti i den en 139 hk gti 16v fra en golf 2 passer lige i med golf 1 ophæng og skal det være helt godt skal du have indsugningen fra en scirocco af resten af indsprøjtningen tænker jeg godt man kan få til og passe også har du 139 hk og gøre godt med

  • #8   16. jun 2012 Christian M: Mig bekendt er hverken DX'eren eller 2h'eren med 90hk. Og derudover passer trækaksler fra KR'eren ihvertfald ikke. Og hvorfor skifte til Scirocco indsugning? Det giver ingen mening det du skriver der.

    Derudover er chancen for at få den synet, nok noget mindre når der står 16V DOCH.


  • #9   16. jun 2012 Anders hvad er dx og 2h'er motorerne for nogle, hvis man nu skal ud og finde dem, hvad kommer de fra

  • #10   16. jun 2012 ind sugning fra scirocco vender rigtigt i motorrummet og vil passe bedre....men er svært at få fat på...men forstår bestemt godt ideen..

    hvis du skifter motor skal du benytte en model leveres med fra fabrikken, vil foreslå en 1,8 med 90 hk. det er det nemmeste også nemmere at få synet...med en gt gearkasse ( kan ikk huske koden) er den frisk nok....du skal jo alligevel have toppen nede og cruise


  • #11   16. jun 2012 DX'eren er 8V GTI'eren som ligger standard i G1, G1 cabriolet og G2.

    2h'eren lagde i de sidste årgange af cabriolet'erne og kører med digifant indsprøjtning. Og har 98hk.


  • #12   16. jun 2012 anders n: om motor har 90 eller 112 hk er vel ikke den store forskel men dx har aldrig lagt i en golf 2 orginalt der er det ev, pb og gz motorne med 112 hk

    træk akslerne bruger du fra den gearkasse du har går ud fra det er en 020 gearkasse den køre med eneste problem er flancerne da der er 90 og 100 mm men de kan flyttes rundt på gearkassen elelrs man kan flytte ledet fra nogle andre aklser af ellers kan man få special bygget nogle der passer...

    og angående scirocco indsugningen så vender den omvendt så luft filter kassen kommer til og ligge over i venstre side som den gør på modellerne med mekanisk indsprøjtning derfor jeg forslog anden manifold men det er bestemt ikke nødvendigt..

    og så den sidste ting da bilen har den alder den har så er det lettere og få godkendt med anden motor dog er der stadig samme afgift regler osv. men der er ikke de samme emmisions krav og dokumenter der skal bruges


  • #13   16. jun 2012 kim p: nu ved jeg heller ikek hvor voldsomt du vil have det man der er osse en G60 motor fra golf 2 med 160 hk og 16v g60 med 210 hk den er desværre bare ikke til og opdrive men der kræver det self noget ombygning og ikke mindst af undervognen osse

  • #14   16. jun 2012 Så det vil sige at jeg kan smide en 16v KR i min 79'er uden de store problemer. Den skal i følge reg. attest ikke overholde nogen emisionskrav overhovedet. Og der står bare 1.8 på reg. attest. Skat kan ikke oplyse hvor mange hk den er godkendt med, eller hvilken motor, og bilen er ikke lavet med en 1.8 i årgang 79.

  • #15   16. jun 2012 anders n: i teorien ja du skal self have nogle papir at bilen kan holde til de hk med de bremser osv. osv. det skal du enten have fra vw impotøren ellers tuw i tyskland den billigste er vw hvis de vil gå med til det er du interesseret i sådan en ombygning med større motor så snak med rasmus f herinde han har lavet en del ombygninger på golf 1'erne med div motor


  • #16   16. jun 2012 Det vil jeg da lige prøve

Kommentér på:
vw golf 1 folk

Annonce