1.947 visninger
|
Oprettet:
Altea 2.0 TDI /fr {{forumTopicSubject}}
Hej...
Jeg skal ud og have ny bil, og overvejer en seat altea 2.0 TDI
Ville høre om der er nået jeg skal være opmærksom på ved 140 & 170 hk.
Mvh Morten
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Der er nok ikke meget du kan se på så ny en bil, den burde bare stå rimeligt.
Men du skal nok have i tankerne hvad du risikerer ved at købe en 2.0 TDI.
De motorer har en meget dårlig vane med at dyserne brænder af, det er højspændings dyser, og de går i spolen. de koster fra 2500-3500kr stk efter hvor du kan finde dem. Jeg har skiftet 6 stk på forskellige biler
Turboerne holder ikke 100.000km på dem, i mange tilfælde ser man dem gå allerede ved 50.000km og i de værste tilfælde når de at smide turbinehjulene så din katalysator og dit partikelfilter også dør.. det er rimeligt dyrt skal jeg hilse at sige. Jeg har skiftet 2 turboer, og skal skifte en mere i eftermiddag.
Personligt har jeg lavet et motorskifte på en FR der havde slugt en metal stump fra det variable indsugnings manifold. Den stump forsagede et smadret topstykke, 2 smadrede stempler, og risede cylindere.
Ombytter motoren havde lige fået turbo, partikkelfilter, kat og 2 nye dyser. Motoren fik endnu en dyse 3 md efter motoren var lagt i.
Motoren der smadrede havde kørt 80.000km, ombytteren havde kørt 75.000km
Efterfølgende har jeg hørt samme problem er sket for andre.
Jeg ville ALDRIG købe en 2.0 TDI
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 346
Min FR 01/2007 har fået skiftet 1 dysse, men har så kun kørt 130.000,
Ellers har der ikke været noget med topstykke eller noget, udover rudehejset.
Tror ikke man som sådan kan generalisere og sige at de ikk holder længere end...
mar 2004
Følger: 92 Følgere: 95 Biler: 17 Emner: 62 Svar: 314
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 53
Køre 150 km hverdag og ca en 500 hver weekend med campingvogn 1400kg efter..
Og ruller til Italien i ferien..
Rudehejs er skiftet ellers køre den bare, super glad for den..
sep 2007
Følger: 147 Følgere: 166 Emner: 501 Svar: 1.329
Kørte bare.
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 139 Svar: 1.660
Nu skal de heller ikke gøres værre end de er.
Så hurtigt og voldsomt dør de jo langt fra alle sammen!
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 106 Svar: 143
feb 2006
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 150 Svar: 1.179
Jeg har selv ejer en FR TDI og den har jeg aldrig været skuffet over. Alle går rundt og siger at turbo osv skal skiftes på den. Nogen starter ved 80.000 km og andre slutter så på 160.000 km - jeg har aldrig haft væsentlige problemer med min og da kr solgte den ved 140.000 km var der ikke en eneste mislyd
De kører super godt og der er et helt fantastisk ryk i dem (og nej, selvfølgelig er det ikke en racer) Men husk på, når folk siger at de har været nødt til at skifte mange større dele, er det tit fordi de selv har ødelagt biler, ved fx at have køret ringe i bilen
Find en der se godt ud, uden mislyde og som du selv har det godt med - og pas på den, så sker der intet
feb 2006
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 150 Svar: 1.179
Ved ikke hvor Rasmus F arbejder, og er også fløjtende ligeglad, men det tyder på hans kunder ikke kam finde ud af at køre i en bil. Det klart hvidnet sætter dig ud i en kold bil og jokker pedalen i bund, så smutter turboen - men den fejl rate han beskriver der er ikke den jeg kender fra point s og automester
mar 2004
Følger: 92 Følgere: 95 Biler: 17 Emner: 62 Svar: 314
dec 2002
Følger: 17 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 17
VW i Tåstrup sagde ydermere at den der nu havde fået skiftet dyserne med tilbehør på cylinder 2 og 4, at hvis det skete igen, ville de skifte den sidste under alle omstændighederne.
Jeg har 4 VW Touran 2,0TDI (3x 170hk og 1stk 140hk) i firmaet og den ene har fået skiftet 2 dyser. Den første ved 140.000 og den anden nu her i sidste uge ved 170.000km. En anden Touran har fået skfitet 1 ved 150.000km.
Vores biler har alle kørt mellem 130-190.000km og ingen af dem har fået skiftet turbo eller haft problemer med den.
Går næsten ud fra at Seat, Audi og Skoda også har samme garanti forøgelse på dyserne i deres motorer når nu VW har.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
Altea 2.0 TDI /fr