{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Altea 2.0 TDI /fr
  • #1   23. jun 2012 De kører rigtigt godt når de kører..

    Der er nok ikke meget du kan se på så ny en bil, den burde bare stå rimeligt.
    Men du skal nok have i tankerne hvad du risikerer ved at købe en 2.0 TDI.

    De motorer har en meget dårlig vane med at dyserne brænder af, det er højspændings dyser, og de går i spolen. de koster fra 2500-3500kr stk efter hvor du kan finde dem. Jeg har skiftet 6 stk på forskellige biler

    Turboerne holder ikke 100.000km på dem, i mange tilfælde ser man dem gå allerede ved 50.000km og i de værste tilfælde når de at smide turbinehjulene så din katalysator og dit partikelfilter også dør.. det er rimeligt dyrt skal jeg hilse at sige. Jeg har skiftet 2 turboer, og skal skifte en mere i eftermiddag.
    Personligt har jeg lavet et motorskifte på en FR der havde slugt en metal stump fra det variable indsugnings manifold. Den stump forsagede et smadret topstykke, 2 smadrede stempler, og risede cylindere.
    Ombytter motoren havde lige fået turbo, partikkelfilter, kat og 2 nye dyser. Motoren fik endnu en dyse 3 md efter motoren var lagt i.
    Motoren der smadrede havde kørt 80.000km, ombytteren havde kørt 75.000km

    Efterfølgende har jeg hørt samme problem er sket for andre.

    Jeg ville ALDRIG købe en 2.0 TDI


  • #2   23. jun 2012 Svogers FR 9/2006 har kørt 250.000 på samme turbo. Har dog fået skiftet 3 dysser.
    Min FR 01/2007 har fået skiftet 1 dysse, men har så kun kørt 130.000,

    Ellers har der ikke været noget med topstykke eller noget, udover rudehejset.

    Tror ikke man som sådan kan generalisere og sige at de ikk holder længere end...


  • #3   23. jun 2012 Ja okay, det lyder ikke godt smiley så kunne det være jeg skulle vælge en 1,9 TDI i stedet

  • #4   23. jun 2012 Min runder snart 200.000 km
    Køre 150 km hverdag og ca en 500 hver weekend med campingvogn 1400kg efter..

    Og ruller til Italien i ferien..

    Rudehejs er skiftet ellers køre den bare, super glad for den..


  • #5   23. jun 2012 Har heller ikke haft problemer med min Dengang.

    Kørte bare.


  • #6   23. jun 2012 Vi har solgt en good håndfuld 2.0Tdi'er

    Nu skal de heller ikke gøres værre end de er.
    Så hurtigt og voldsomt dør de jo langt fra alle sammen!


  • #7   23. jun 2012 Er meget tilfreds med min 2.0 TDI 140 HK DSG

  • #8   23. jun 2012 Uden at have læst meget andet end den første kommentar....

    Jeg har selv ejer en FR TDI og den har jeg aldrig været skuffet over. Alle går rundt og siger at turbo osv skal skiftes på den. Nogen starter ved 80.000 km og andre slutter så på 160.000 km - jeg har aldrig haft væsentlige problemer med min og da kr solgte den ved 140.000 km var der ikke en eneste mislyd

    De kører super godt og der er et helt fantastisk ryk i dem (og nej, selvfølgelig er det ikke en racer) Men husk på, når folk siger at de har været nødt til at skifte mange større dele, er det tit fordi de selv har ødelagt biler, ved fx at have køret ringe i bilen smiley

    Find en der se godt ud, uden mislyde og som du selv har det godt med - og pas på den, så sker der intet smiley


  • #9   23. jun 2012 Og lige som ekstra kommentar

    Ved ikke hvor Rasmus F arbejder, og er også fløjtende ligeglad, men det tyder på hans kunder ikke kam finde ud af at køre i en bil. Det klart hvidnet sætter dig ud i en kold bil og jokker pedalen i bund, så smutter turboen - men den fejl rate han beskriver der er ikke den jeg kender fra point s og automester smiley


  • #10   23. jun 2012 Jeg har selv haft en 140 hk og den hade jeg heller ikke nået med, men høre så meget om dem, så ville lige høre jeres mening smiley


  • #11   23. jun 2012 Lige for en god ordens skyld så har VW (Ved ikke om det også gælder Seat ,Audi og Skoda) her for nogle måneder siden hævet garantien på dyserne fra 2år til 7år da de godt ved der er et problem. Så selv hvis uheldet skulle være ude, er det bare at kører den til et aut. VW (hvis det er VW selvfølgelig) og så bliver det lavet kvit og frit.
    VW i Tåstrup sagde ydermere at den der nu havde fået skiftet dyserne med tilbehør på cylinder 2 og 4, at hvis det skete igen, ville de skifte den sidste under alle omstændighederne.
    Jeg har 4 VW Touran 2,0TDI (3x 170hk og 1stk 140hk) i firmaet og den ene har fået skiftet 2 dyser. Den første ved 140.000 og den anden nu her i sidste uge ved 170.000km. En anden Touran har fået skfitet 1 ved 150.000km.
    Vores biler har alle kørt mellem 130-190.000km og ingen af dem har fået skiftet turbo eller haft problemer med den.

    Går næsten ud fra at Seat, Audi og Skoda også har samme garanti forøgelse på dyserne i deres motorer når nu VW har.


  • #12   23. jun 2012 Det er rigtig nok som Jacob L siger. Så kør bilen på vw hvis i har en dyse så tager de den.

Kommentér på:
Altea 2.0 TDI /fr

Annonce