{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.760 visninger | Oprettet:

Krumtaps pakdåse montering Golf 3 spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Er ved at skift kobling på min Golf 3 og også den pakdåse som er ved krumtappen bag svinghjulet, men vil lige høre om selve pakdåsen ved krumtappen skal helt ind og lægge bag det hjul du montere koblingen på eller skal den ligge op af hjulet så det røre hjulet med 1-2mm?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krumtaps pakdåse montering Golf 3 spørgsmål
  • #1   21. jul 2012 den skal ind mod den side hvor olien er..

  • #2   21. jul 2012 Den skal bare så langt den kan komme.

  • #3   21. jul 2012 Der ligger sådan en ring i pakdåsen og den vendte ind mod olien på den gamle, og har monteret den nye lige sådan men er bare i tvivl om jeg skal have banket den lidt længere ind så det der vender ud mod kobling og svinghjulet ligger lige bag hjulet/akslen hvor du montere selve koblingen på?

  • #4   21. jul 2012 Der er garanteret en kant den kan gå imod når den er kommet i bund. Selve læben skel vende ind af mod motoren som du har gjort, der handler bare om at den skal slutte tæt, og ikke blive skidt af f.eks dit svinghjul mv.

  • #5   21. jul 2012 den skal flugte med yderkanten af den flance den sidder monteret. ud mod koblingen..

    og så selvfølgelig den "Lukkede" side af pakdåsen ud mod din kobling.

    sådan har jeg altid monteret den og har alle holdt 100% tæt


  • #6   21. jul 2012 Ok så det vist ikke helt skidt sådan som jeg har monteret den smiley

    Har nu skiftet kobling og har sat gearkassen på igen, men jeg kan stå og vippe koblingsarmen op og ned uden modstand? Skal motoren startes inden man kan mærke modstand eller hvordan? eller skal jeg til at skille hele lortet ad igen?


  • #7   21. jul 2012 kunne godt tyde på du har fået noget sat forkert sammen. koblingsarmen skal når den står vandret skal den møde modstand.. så kan du bevæge den mere end det. ja så ville jeg tage gearkassen af igen og checke at du har samlet trykfod og tryktallerkenen og holde fjederen rigtigt .. og så chacke nav og svinghjul sidder rigtigt også.

  • #8   21. jul 2012 Ved jeg har monteret trykfod, trykpladen samt fjeder som det skal, har derefter monteret koblingspladen og svinghjulet sørget for at koblingspladen var centreret inden jeg spændte det helt fast.

    Tror måske at den kan være den der trykstang, hvor langt skal den gå ud fra akslen i gearkassen?


  • #9   21. jul 2012 mener den skal gå 10mm ud når du har gearkassen af bilen .. men kan satme ikk huske det lige . men hvis du kan bevæge den til vandret uden modstand og den derefter får modstand bør det være fint..

  • #10   21. jul 2012 Hmmm der er bare ingen modstand overhovedet?

    Skal motoren startes inden man kan mærke modstand eller hvordan?


  • #11   21. jul 2012 Normalt ikke.. har dog set et par stykker hvor trykfoden havde sat sig fast . og lige sku op og ha omd et par gange så kom den .. så prøv at start den op i frigear og gi den nogen omd og lad den falde nogen gange og se om det ikk hjælper ..

    men kan også nemt være armen der trykker på udrykkerlejet der er flækket. det er set på mange golfer efterhånden .


  • #12   21. jul 2012 også hvis trykpind / udrykkerleje / og armen er slidt .. når der så er ny kobling og derved mere belægning er trykfoden trykket mere sammen og så kan det bare ikk nå sammen mere ..


Kommentér på:
Krumtaps pakdåse montering Golf 3 spørgsmål

Annonce