{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

ET mål {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.

Jeg har et spørgsmål angående ET mål på fælge til en bil. Ved godt det er indpresningen, men jeg er dog stadig i tvivl om mange mm space jeg skal have på. Fælgene skal sidde på en Peugeot 207, som har ET mål 27, og de OZ fælge jeg har kig på hedder ET 42.
Er der nogen der kan fortælle mig hvor meget spacer der skal bruges, og om det i det hele taget ville kunne lade sig gøre at sætte disse fælge på. ??

Glæder mig til at hører fra jer smiley

God Sommer.

Jeppe K

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ET mål
  • #1   23. jul 2012 du skal bare have en spacer der er 15mm tyk/bred

• #2   23. jul 2012 prøv dem på de kan sikkert godt være der alligevel selv om de kommer 15mm længere ind i hjulkassen

man SKAL ikke bruge spacere hver gang for at udligne forskelden

spacere bruges oftest for at ændre kryds mål feks fra 4x100 til 5x130

eller for at få hjulet til at sidde pænt i hjukassen

eller vis det viser sig att dine nye fælge går på dine støddæmpere så er man nød til at bruge spacere for at det kan du

• #3   23. jul 2012 det ville da se for dumt ud... altid arbejde sig så tæt på original ET mål som muligt..helt lidt under enda. for ligesom at trække hjulet lidt ud, det ser bedre ud.. jeg anbefaler max at flytte ET målet 10mm. så hvis hvis dit oroginal mål er 42 så anbefaler jeg 32 eller 35

• #4   23. jul 2012 mikkel s

loven siger at man maks må ændre sin sporvide med 10 mm

men hvad man så gør er en smagssag der er ikke noget der er mere rigtig eller forkert en andet

• #5   24. jul 2012 Læs det hele igennem, så får du svar :).

http://www.nysynet.dk/flere-servicesider/skiftaffalg.htm

• #6   24. jul 2012 andreas....

læs det jeg har skrevet igen da jeg selv anbefaler ikke at ændre den mere end 10mm... og hvorfor skriver du overhovedet når du ikke har læst det hele...? så ved du jo ikke hvad der er blevet skrevet her i forum

• #7   24. jul 2012 mikke s

jeg har læst hvad du har skrevet og jeg har ikke sagt at det er forkert det du skriver

det jeg har skrevet det er at loven siger en ting med de maks 10mm i sporvide men at man godt kan arbejde med og få det til at fungere på bilen selv om et målet afviger med mere en 10mm lad os tage en golf 2 som eksembel den er fød med en stålfælg der hedder 5,5x13 et 38 men derfor kan du jo godt køre med et sæt hjul som hedder 8x14 et 15

så stop med at blive personlig og skrive det her

og hvorfor skriver du overhovedet når du ikke har læst det hele...? så ved du jo ikke hvad der er blevet skrevet her i forum

jeg ved udemærket godt hvad jeg snakker om

• #8   24. jul 2012 du skal ikke dedikerre en besked til mig i en anden mands forum.. Forummet spørger om hvilken spacer han skal bruge og om det over hovedet kan lade sig gøre med hans fælg på bilen... forhold dig til det...

Kommentér på:
ET mål

Annonce