{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

PUG 106 vs. Citroën saxo, brændstofforbrug? {{forumTopicSubject}}

Hej

Et ret enkelt spørgsmål. Jeg sidder og surfer lidt efter ny bil i tiden, sammenligner dem på kryds og tværs om man vil. er faldet lidt for 106 og Saxo, som jeg egentlig gik ud fra var præcis den samme bil når det kommer til stykket.
Men når jeg sammenligner Saxo og 106 inde på Bilbasen, kører Peugeoten lidt mindre på literen og kommer ifølge tallene ned i en højere energiklasse (ergo den koster markant mere i grønafgift).

Hvordan kan det være tilfældet når bilerne sådanset virker til at være ens?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PUG 106 vs. Citroën saxo, brændstofforbrug?
  • #1   31. jul 2012 Måske vægten, men ved det ikk.

Men jeg har haft to franske biler. 106 og 206.
    det fortryder jeg den dag i dag, de har koste mig så mange penge.

brugte 16000 på motor pga div motor fejl osv. på 106´en
    og på 206´en røg bagbroen efter 2 år og igen flere lys i instrumentbordet for airbag, motor fejl. da jeg ikk selv kunne lave de fejl, måtte jeg på værksted. og det er dyrt i længden.

jeg havde en golf 2 for de 2 og den skulle jeg sgu have beholdt.
    men der skulle prøve noget nyt. det blev som skrevet 106 og 206.
    nu er franske biler fortid.
    har købt tysk igen nemlig en seat leon.
    Det er den bedste bil jeg har haft til dato.

• #2   31. jul 2012 Det ER nøjagtig samme bil med samme motorer i. Min det er ihvert fald peugeot motor og ved at sådan er det også på VTS motorene smiley

• #3   31. jul 2012 Kan kun give Jørgensen ret ! .

Havde selv en 106'er .. ofrede ligeså meget i dele, som den kostede og købe på under 2 år.. og bagbroerne går på dem både saxo og 106.. OG DET ER IKKE billigt smiley .

Og airbag er kendt på franskmænd ! (skal dog ikke tale for højt, har airbagfejl på min passat lige nu) ..

Jeg gav ca 1200 hvert halve år for min, 1,4 XS smiley

• #4   31. jul 2012 Jeg betalte 12000 for bagbroen i 206´en.
    Det er dyrt.

Hvor meget har du at gøre med til køb af bil??

• #5   31. jul 2012 Jeg gav 8000 til min 106, og det var en med tromler, dem med skiver koster mere ..

Kig på noget Civic hvis det er smiley

• #6   31. jul 2012 Jeg skal heller aldrig have en fransk bil !

Har haft en 206 gti og 306 xl der var ikke andet end drift problemer med de biler hele tiden !

Aldrig mere fransk ! .-)

• #7   31. jul 2012 K.Jørgensen - Team Jørgensen ., vi taler et meget lille beløb på under 15.000kr. Det begrænser mulighederne for bilkøb markant, især når jeg kræver at bilen skal være fra omkring årgang 2000 og kan køre minimum 15-16km/l.

Jeg surfer nu også bare markedet for hvad der findes af små biler. Men jeg kan da umiddelbart læse at jeg ikke skal have en lille Citroën eller Peugeot. Det ender nu nok med at jeg hiver en lille Arosa hjem fra tyskland, men det må tiden/markedet jo vise smiley

Kommentér på:
PUG 106 vs. Citroën saxo, brændstofforbrug?

Annonce