{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

Afgifter på en Subaru Forester {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Har lige købt en Forester på papegøjeskilte. Den har en totaltvægt på 2.025 kg. Jeg har brugt jeg ved ikke hvor lang tid på at finde ud af hvad afgiften er på, men på vagtafgift.dk, retsinformation.dk og SKAT.dk står forskellige takster. Nogen der ved hvad den ligger på i vægtafgift, og privatanvendelsesafgift? Er fra maj 05 og 100% privat.

Nu vi er igang. Hvad ville det koste at nedveje den? Kan se slagspriserne ligger på 70.000 - 90.000. Den har gået 143.000 km.

Pfh. tak for hjælpen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgifter på en Subaru Forester
  • #2   5. aug 2012 Hvis du taster stelnr. eller regnr. ind her https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side&_nfls=false
    Så kan du se hvad,der bliver betalt i vægtafgift.

• #3   5. aug 2012 MichealMaler: Shit, nu er jeg endnu mere forvirret. Der står at privatanvendelsesafgift er kr. 950,- og vægtafgift er kr. 1900,-? Alle andre oplysninger der står inde på siden er korrekte, lige fra forsikringsselskab, til seneste synsdato og alt andet. Men under afgifter står der f.eks. at der d. 30.07.2012 er betalt kr. 2.620,41,- i vægtafgift og det dækker til d. 30.06.2012. Har lige fået bilen, så får nok den regning imorgen. Og det passer jo fint at 11 måneder skal koste det beløb, hvis et helt år koster kr. 2.850,- inkl. privatanvendelsesafgift (2.850 divideret med 12 mdr. gange 11 mdr.). Så på dit link ser det ikke ud til at der kommer yderligere afgifter på. Men giver det mening? Forhandleren sagde at den var synet som totalvægt 2000 kg, men ikke nedvejet mht. afgifter. Det ser bare ikke sådan ud på SKATs hjemmeside, og hvis de skriver det, må man vel tro på dem?

• #4   5. aug 2012 Det har passet med alle de biler,jeg har tjekket ind til videre.
    Det kunne godt se ud til,at der er betalt afgift op til 95%,men der er vel ikke andet for at vente og se,eller ringe og spørge hos skat.
    De beløb du nævner,passer meget godt med hvad jeg betaler for min corolla sportsvan,som også er vejet ned.

• #5   5. aug 2012 Jeg gir sku en luder til den tidligere ejer hvis han har nedvejet den hehe smiley Forhandleren fortalte mig den kostede de der 5280 i privat, så fik li lidt dårlig røv over det sku være så dyrt, så det ville være for sick hvis den allerede er nedvejet rigtigt smiley Vi venter og ser, ellers er der jo ikke andet at gøre, end at få spanden nedvejet... Er jo allerede dybt forelsket i den gamle spand...

Kommentér på:
Afgifter på en Subaru Forester

Annonce