{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snydt i en handel!
  • #1   14. aug 2012 det skal siges at ham jeg handlede med var 50 år gammel og havde kun haft den i 2 uger da jeg købte den.. han bildte mig så ind at motoren var blevet skiftet af tidligere ejer. når man så snakker med tidligere ejer har han aldrig skiftet en skid :s

  • #2   14. aug 2012 Hvad nu hvis det er ham du købt bilen af der har skiftet den? Så hved jo måske ikke tidligere ejere noge om det?

  • #3   14. aug 2012 Du var hurtigere end mig Hehe

  • #4   14. aug 2012 Kører motoren da ikke godt nok?

  • #5   14. aug 2012 3 ting du kan gøre.


    1. Tage snakken med sælger og lade handlen gå tilbage. (hvis han acceptere)
    2. Du acceptere handlen.
    3. Du punger ud til en advokat og køre civil sag imod sælger, bruger tidligere ejer som vidne.

    Tror ikke der er meget mere at gøre.


  • #6   14. aug 2012 Hvis du er medlem af FDM kan de altid vurdere om der er noget at gøre, men er selv blevet snydt i en handel og det var af et autoriseret Peugeot forhandler i Viborg!! Vi ved jo alle desværre at bil er noget af det der snydes mest med og os blå øjede naive bliver jo altid taget ved "håret", derfor er jeg medlem af FDM.

  • #8   14. aug 2012 Købt som beset, men kan du bevise han handlede i ond tro kan du vinde en sag. Det tager ca et års tid med retssag, men det er muligt.

    Tag en snak med sælger, måske troede han selv på at motoren var skiftet.


  • #9   14. aug 2012 fdm hjælper ikke ved privat handel.

  • #10   14. aug 2012 Det vil altid blive påstand mod påstand, hvis du ikke har det på skrift

  • #11   14. aug 2012 Hvorfor er det en fordel at motoren har været skiftet? Det viser jo bare at den forrige motor ikke kan holde..

  • #12   14. aug 2012 @Mirza A

    Jeg kan heller ikke se det er et plus der skulle være skiftet motor. Som der så alligevel ikke er...


  • #14   14. aug 2012 ville stoppe med at pive og tage det som en lærestreg... motoren må jo havde kørt godt nok til du troede på det..

  • #15   14. aug 2012 Tommy -> du må vel kunne få at vide om det er kommissionssalg, dog tor jeg sagtens han kan sælge den uden garanti i form af afhentningstilbud, dog burde der nok stå det med små bogstaver et sted hvis det er sådan et tilbud, men ellers er der altid 3 måneders garanti fra forhandlere, ( fik jeg da ihvertfald at vide sidst jeg købte hos en )

  • #16   14. aug 2012 kommision´s salg er stadig omfattet af købeloven. det er kun hvis forhandleren er formidler af salget han kan undgå det

  • #17   14. aug 2012 ketil -> kommissionssalg betyder jo netop at han sælger den for privat person smiley ? så er jo egentligt privat personen der står med lorten hvis der er noget

  • #18   14. aug 2012 Det dog lidt svært at få fdm ind over hvis det drejer sig om den 3sgte motor du køre med . det er jo ikke lovlig i bilen så jeg tror ikke de vil gøre noget ved sagen

  • #19   14. aug 2012 hvis ikke du har købt bilen som beset kan du lade handlen gå tilbage. inden 3 uger

  • #20   14. aug 2012 husk også på, at du skal have været medlem af fdm i min. 6måneder, for at kunne gøre brug af deres juridiske afdeling!

  • #21   14. aug 2012 er også lidt nysgerrig efter om det drejer sig om ten carina du har til salg, for så er du jo selv igang med at snyde folk. . ??
    ret meget enda, hvis man læser kommentarer til din bil, hvor der snakkes om, den har gået over 300k, og du snakker om en motor der har gået 100k mindre, og bliver solgt som om motor har gået 126k. . ???

    Emil: bare fordi du selv finder på regler, betyder det altså ikke de gælder..


  • #22   14. aug 2012 J..
    gjorde jeg selv i tidernes morgen. Så jo?


  • #25   14. aug 2012 ring til den gratis retshjælp.. de kan med garanti fortælle dig om du har en sag, og hvis du har det så kører de sagen for dig.. det eneste du kan gøre hvis du ikke selv kan finde ud af det med tidl. ejer..

  • #26   14. aug 2012 Hvis motoren kører fint - så kan den være ligeså god som én der har kørt 100.000 mindre. Kan ikke se problemet...

  • #27   14. aug 2012 Et trick til at lokke fuskere ud af busken er; Når den pop smarte sælger siger: Det er en kundes bil. Så bed om kundens navn og tlf nummer, hvis du får det er han sikkert reel. Hvis han ikke vil give dig det...Ja, så kan du jo tænke over det..

  • #28   14. aug 2012 jesper kommisionssalg er en kunde der vil havde solgt sin bil.
    sælger vil afskrives med eks. 50.000kr. forhandleren sælger den så for 90.000kr. 50 til sælger. 40 til forhandler der ud af de penge skal dække garanti´en. forhandleren har retten til at sælge bilen for kunde...
    er forhandleren formidler så stå bilen hos ham. han kan give prøveture. men sælgeren skal dukke op og underskrive en privatsalgs-slutsedel. sælger fik denne gang 80.000kroner for bilen . forhandleren få eks 10%= 8000kr i hånden som honora som kontaktformidler.

    al sammen er noget man handler sig frem til. min kami er i salgsbrancen og har en del komisionsbiler.


  • #29   14. aug 2012 rolig drenge, det er ikke min carina!!!
    det var min bmw.. ham jeg købte den af fortalte og skrev under på at motoren var skiftet til en der havde kørt 180 tusind, da den gamle var gået i stykker. han fortalte at det var ejeren før ham der havde gjort det. når man så spørger ejeren før ham om hvornår den blev skiftet, så får man dette svar ''hva snakker du om, den motor har siddet i bilen fra da den kom ud af fabrikken i 1995''

    og det er da pisse lige meget om motoren kører godt, pointen er at manden har løjet mig lige op i hovedet? den kørte fint ja.. ingen problemer. men han har da stadig snydt mig ved at bilde mig ind at motoren er blevet skiftet til en i bedre stand og med 100 tusind km mindre på bagen, pga den anden gik i stykker..

    som sagt, det er IKKE min carina vi snakker om. så jeg er IKKE i gang med at snyde nogen! det var bmw'en, og om den kører godt eller ej er det bare princippet i at manden har snydt mig.


  • #30   14. aug 2012 Hvis siger ikke, at det er den tidligere ejer der lyver? Har du undersøgt, om motornummeret passer overens med den som bør ligge i fra fabrikken?

  • #31   14. aug 2012 Jeg har engang købt en luder der sagde hun var 18, men hun var 58. gik også direkte til forbrugerklagenævnet og forlangte mine 200 retur.

  • #32   14. aug 2012 Et motorskift er intet værd medmindre der er papir på det... Så håber ikke et har givet mere af dem grund

  • #33   14. aug 2012 det har jeg ikke tjekket nej.. det er fordi jeg har solgt bilen videre med samme information som tidligere ejer gav mig.. EFTER jeg har solgt den videre ringer den nuværende ejer til mig og spørger ''har der nogensinde været problemer med motoren, jeg synes det er underligt at der er helt nye bolte ved indsugningsmanifolden hvis motoren er skiftet'' så kontaktede jeg så ejeren FØR ham jeg købte den af, som sigende skulle have skiftet motoren. men det kendte han ikke noget til, det var den motor som lå i fra fabrikken. han har aldrig skiftet noget sagde han. og så blev jeg jo nød til at ringe til nuværende ejer og fortælle at den åbenbart ikk er skiftet alligevel, så følte han jo at JEG havde snydt HAM.. hvis det giver nogen mening? men jeg anede jo intet om det, jeg solgte bilen videre med den info jeg fik fra tidligere ejer.-

  • #34   14. aug 2012 Hvad har I skrevet i slutsedlen...?

  • #35   14. aug 2012 Det er jo pænt normalt at smide nye pakninger og dermed også bolte ved indsugningsmanifold og udstødningsmanifold ved motorskifte..

  • #36   14. aug 2012 98% af de bmw´er fra den årgang der er tilsalg er fusket. kmtæller spolet tilbage. 316i´er med 328i motore og motore der sku være skiftet... men helt ærligt 280000km for en bmw burde ikke være et problem. og hvis det er hvordan kan folk så sige det er en god bil... overveje selv at købe en BMW inden jeg købte min nu værende vogn. men nå man ser hvor meget fusk der bliver lavet ved dem gjorte jeg ikke sku eje en.
    uden dokumentation fra mekaniker og motorleverandør stoler jeg ikke på hvad folk skriver eller siger. og antager altid en bil som det kørte km tal og ikke hvad en given motor er gået i stykker. og hvis motoren bliver skiftet så det en grund til det og med bmw er det ofte pga. misbrug. mishandling. hvilket også sætter sine præg på drivlinie og undervogn...
    heldigvis er bmw så gode at kan kan slå stelnumret op og få alle orginale data. (hvad farve kabine den er født med. hvilken motor og gearkasse osv)

    du kan ikke gøre så meget i denne sag. du har meld det vidre til den nye ejer hvilket er en flot og sjælden ting at gøre


  • #37   14. aug 2012 jeg har også købt en bil der var nysynet......
    har nu gået bilen igennem, og kan finde så mange fejl rundt omkring, !
    Ved ik hva jeg vil gøre ved det, jeg lovede at omregistrere efter 5 dage, men bilen har holdt på værksted siden dagen efter jeg købte den... så der går nok 3 uger før den er omregistreret!! da han ik vil/kan give kompetenation for det nummer han lavede!!


  • #38   14. aug 2012 der kan jo desværre godt være fejl af forskellig art selvom en bil er synet. hvad er fejlene??

  • #39   14. aug 2012 jamen alt smiley
    Det var mørkt
    da jeg købte bilen, men servopump, oliespil, kørte på 5 cylinder, dog sagde han det kun var tændkablet der var dårligt.
    nu har jeg ofret en ordenlig bunke penge i den og der er ingen ændringer, !
    den er helt færdig i dæmpere hele vejen rundt, hornet virker åbenbart heller ik,... fandt jeg ud af da jeg sku bruge det !!
    jeg får en komplet liste når jeg får bilen hjem igen !!


  • #41   14. aug 2012 Thomas og Karina, i slutseddlen skriver han under på at motoren er skiftet men at han ikk ved præcis hvornår. han fortalte blot at det var tidligere ejer der gjorde det, men det viser sig at der ikke er blevet skiftet noget som helst.

    280 tusind er ikke meget for en bmw nej, men når man får at vide at der ligger en motor i med 100 tusind mindre, så tænker man da fedt, så er der MANGE km tilbage i den endnu.. den kørte pisse godt, slet ikk noget der! og det er den mest komfortable bil jeg har haft, den svævede nærmest hen over jorden.. men man bliver sku lidt irriteret når man så efter noget tid finder ud af at ham man har købt den af med god samvittighed har løjet dig lige op i ansigtet.


  • #44   19. aug 2012 Beebop:
    Køber bilen og tager så hjem og undersøger den! Det er jo helt gal rækkefølge det der!


  • #45   7. sep 2012 Boede han ellers pænt ham du købte den af smiley

Kommentér på:
snydt i en handel!

Annonce