{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

Vw Lupo {{forumTopicSubject}}

hey, jeg går og overvejer at anskaffe mig en lupo, har aldrig kørt i den, og kender kun få der har haft en.

Det der tiltrækker ved den er potentialet for en høj km/l
og billig forsikring og afgift,

Men al det er jo meget fint, men hvordan er den at køre i ?
hvordan fungerer den i hverdagen ?

er det en stabil og pålidelig bil der starter hver dag,
som ikke går i stykker særlig tit osv.

Nogen erfaringer ?

eller bør jeg holde mig væk fra den og skaffe mig noget helt andet ?

evt. forslag ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw Lupo
  • #1   14. aug 2012 En gammel bil der var forud for sin tid dengang.

Der så mange alternativer til den idag.

Ville tage en nyere lille bil.

• #2   14. aug 2012 jeg ville købe en up

• #3   14. aug 2012 har haft en årg 02 3L som bare kørte uden problemer. den var jeg rigtig glad for.

• #4   14. aug 2012 Den kører sku fint nok hvis du finder en hvor service er i orden. Men synes bare den er kedelig at køre i, når du kører i eco og den skifter gear flyver du nærmest ud i forruden så langsomt går det. Ultra kedelig bil at køre i men hvis man vejer det op i forhold til km/l er det jo ligemeget.

Dog kan det være noget skidt når gearvælgersystemet går sig en tur. For elektronikken driller altid på dem(ved reperation)

• #5   14. aug 2012 Jeg har ofte lånt af en kammerat, og har hidtil ikke fundet skyggen af køreglæde i den endnu. Den kører rent ud sagt ad helvede til. Den er hård, ukomfortabel og der er intet plads i bilen, heller ikke sammenlignet med andre små biler.

Men den er pisse billig at køre i, sådan virkelig - den klarer 30 km/l uden det store besvær og koster ikke det vilde at reparere på medmindre tomatkassen er i stykker. Bortset fra den er resten af bilen rimelig simpel at skrue i, så det meste kan klares selv.

Så er du i finanskrise, så er der nok næppe et meget bedre alternativ. Alt dette er naturligvis baseret på 3L modellen. Jeg er kan ikke se nogen som helst idé i at købe andet end 3Leren, for så har man hverken en god eller billig bil. 3Leren opfylder i det mindste kravet om billig. smiley

• #6   14. aug 2012 Har lige købt mig en 3L, og jeg er da godt tilfreds med den smiley
    Den er hverken hård eller ukomfortabel, og mht. til pladsen, så er der da mere end rigeligt plads ved forsæderne og det er jo der jeg befinder mig oftest smiley

• #7   14. aug 2012 Køb den ikk. Der er mange andre alternativer.

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #8   14. aug 2012 En lille pruttebil smiley
    Den hopper og danser i gearene og er meget stiv at køre i. Min svigerfar købte en "velholdt" 02'er af slagsen med 180.000 km bag sig. Han gav 55.000 og brugte 20.000 på reservedele inden for det første halve år.

Mit råd er derfor:
    Køb dig en ny bil til omkring 100.000 i stedet for - her får du glæden ved en ny bil, garantien, ingen uforudsete udgifter inden for de næste mange år, og så ved du, at den ikke er blevet tæsket rundt af en sadistisk Brian. Desuden kan du få hivet en god serviceaftale i hus hos nogle forhandlere (her tilbyder Skoda den bedste blandt alle konkurrerende). Jeg skal betale for 199,-/md i 3 år, og det eneste jeg skal bekymre mig om, er når der skal nye dæk på, og når der skal tankes benzin.

• #9   14. aug 2012 Jeg kører lige for tiden ca 4000 og 8000km om måneden i en lupo. Har hældt ekstra gearolie på den og den skal bare vedligeholdes som andre biler. og så er det en fordel at kende en med vcds for at grundjustere gearkasse og læse fejl ud. Jeg kører ca 24-28km/l i min og har rykket bagsædet ud og flydt den med værktøj. er min mini firma bil

• #10   14. aug 2012 Køre 180km/ dagen.
    Nul problemer.. bedste øko tur = 2,6L ved 100km så det kan lade sig gøre.
    Pt. har jeg kørt 20000km i den og kun med grundindstil + olie skift så det er fair nok.

• #11   14. aug 2012 Jeg har kørt 21000km i min lupo på 2,5 måned

• #12   14. aug 2012 hvilke af de nye biler køre da 33kml?

• #13   14. aug 2012 En lupo går 33.3 km literen ned af bakke med medvind og hjemve og et flag i røven. Og jeg har haft en 3 l den gik 28 km literen når det gik allerbedst. Den nye ibiza ell polo bmt går 30 + og du får en ny bil med garanti. Og lupoen er jo steget med 800% om året i grøn afgift og det en gammel bil efterhånden. Det du spare bruger du på rep.

Kommentér på:
Vw Lupo

Annonce