{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forslag til nye syns regler :-/
  • #1   15. aug 2012 Typisk EU. Sådan en bunke selvhøjtidelige slipsebøsser, der ingen idé har om det virkelige liv. Bare fordi de selv kører rundt i de nyeste Audier.

    Stemmer for vi skal ud af den latterlige diktatur-Union.


  • #2   15. aug 2012 jaa. det blir dyre og dyre. og være til desværre.

  • #3   15. aug 2012 det er jo helt til grin...hvis de gerne vil biler på over 6 år til livs, kunne de jo starte med at sænke afgifterne....


    men er det ikke lidt typisk det her EU-ræs...alt hvad der kan medføre omkostninger for os, tages der gladeligt imod...men der er sgu ik nogen der kommer og presser afgiften ned til tyske priser?


  • #4   15. aug 2012 op på 125ccm'eren der går 40km l. og så på med thermo kedeldragten om vinteren og så fuck dem haha

  • #5   15. aug 2012 EU er bare til grin. GO' for Norge. Hold kæft de må grine af os andre.

  • #6   15. aug 2012 ja vores nabolande må sgu grine godt af os smiley

  • #7   15. aug 2012 Det er heldigvis bare et forslag, men om det bliver en realitet tja.. Måske..

    Men ja, EU er ikke ret meget værd.. Euroen stinker, få lande prøver at styre alle lande og bestemme alt = supermagt..

    Den eneste fordel er jo nok at der er ens konkurrence blandt landene og mht priser på fødevarer, men ja..


  • #8   15. aug 2012 Nabolande? Norge er sgu ikke vores naboland. Og Sverige og Tyskland ER altså med i unionen. Så dét der gav ingen mening.

  • #9   15. aug 2012 Det med menneskeliv og ulykker er meget godt, men det er at koster os bilister igen igen, det er ikke godt nok. Danmark er det dyreste sted at køre bil, og hvis vi skal hos synsmanden hver 12 måned, så ender det vel bare med endnu flere gamle biler, fordi folk igen skal lige små 500 kr til budgettet, udover alle andre afgifter og vedligeholdelse..

  • Jonas K
    Jonas K Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 73
    #10   15. aug 2012 bare danmark vil pis ud af EU

  • #11   15. aug 2012 jeg tænkte nu mere på. de må grine godt af os fordi vi betaler så meget til alt mulig pis.

  • #12   15. aug 2012 Ja, og alligevel er vejene bedre i alle andre lande, end her i Danmark.

  • #13   15. aug 2012 Hvorfor er det så slemt at skulle til syn hvert år? herregud, hvad koster et syn 400 kr??
    Tør dog øjnene..
    Køretøjer der ikke kan klare syn bør ikke være på vejene, så hvad er problemet?


  • #14   15. aug 2012 Det har da intet at gøre med at folk skal tørre øjenene.. Havde jeg boet i et land uden de høje afgifter på biler ville det heller ikke gøre mig det mindste at skulle til syn hvert år. Problemstillingen er at vi i Danmark allerede har udgifter nok til biler.
    Bare det at jeg skal give 9000 om året i vægtafgift for min 535i E39 er jo sindssygt. Min forsikring er billigere end det.

    Jeg går også ind for at de biler der er på vejene skal være sikre, men jeg syntes nu hellere vi skulle starte med at få fjernet spritbilisterne og de som slet ikke har egenskaberne til at køre bil mere, herunder ældre men også unge der kører som død og helved.


  • #15   15. aug 2012 400 ud af et bilbudget er da absolut ingenting...

    Og lige netop fordi at bilbestanden i DK grundet afgifterne er en samling gammelt skrammel, er det da fint med det ekstra syn?

    Jeg kan ikke se et eneste argument for at det skulle være en dårlig ide..


  • #16   15. aug 2012 Der må åbentbart også være mange gamle biler på vejene i resten af EU - da det er væsentligt billigere i andre lande at købe bil. Nu er jeg klar over indkomstforholdene - men vi i DK betaler til trods stadigvæk sindsygt meget i afgifter. Jeg mener at have læst en anden rapport om at det slet ikke vil ændre noget, da det i de fleste ulykker mere handler om fart osv, ikke bilens TILSTAND.

    Derudover er en ny bil idag, selvom den er 6 år gammel langt mere sikker end biler fra 90'erne osv, så burde løsningen netop være at sænke afgifterne således flere får en nyere bil, som for det første er mere økonomisk men også mere sikker...


  • #17   15. aug 2012 Der er ingen tvivl om at vi i dk har nogle af de dyreste biler overhovedet, og at vi derfor også har en af de ældste bilbestande.

    Men så længe der er biler der bliver kasseret til syn på grund af defekter i bremser, eller andre ting der har med sikkerheden at gøre er det inddiskutabelt at det samlet set er en god til med periodisk syn når vi taler trafiksikkerhed.

    Periodisk syn er ikke en ekstra skat, staten tjener ikke på det


  • #18   15. aug 2012 Hvorfor hvert år? Vi kan da gøre det hvert kvartal i stedet for.

    Sådan kan man jo blive ved. Jeg vil væde med at de ikke får en skid ud af det i forhold til sikkerheden.


  • #19   15. aug 2012 En bedre ide kunne være at kalde folk ind til en orienterende køreprøve med jævne mellemrum istedet. Jeg gætter på at det oftere er manden m/k bag rattet der er årsagen til ulykken, og ikke bilen.

  • #20   15. aug 2012 Det er klart det vil betyde færre uheld. Der kommer jo ikke til at være biler på vejene, for de holder i kø hos synshallerne.

  • #21   15. aug 2012 Robert A> det handler for mig ikke om at min bil ikke kan klare syn...så hvis vi skal tørre øjnene, kan du spise en kiks...:-D

    Men uanset hvordan de pakker det ind, tror jeg ikke på det handler om sikkerhed, men snarere om at de skal gøre livet surt for ejere af ældre biler, så de køber nyere....for det næste bliver vel nogle miljøkrav eller andet som ældre biler ikke kan være med til....


  • #22   15. aug 2012 Flytter sku snart til Norge for undgå EU og deres pis...

  • #23   15. aug 2012 Men tyskland sidder nok og gnider sig i hænderne....Angela Merkel har da efterhånden magten over EU, og når de engang får presset Danmark med ind i Euroen kan vi så være med til at hæfte for Grækenland og andres sløsede forhold til økonomi.....

  • #24   15. aug 2012 Stakkels synsfolk. De kommer jo aldrig ud af synshallerne ,hvis de skal kunne følge med...

  • #25   15. aug 2012 Kan godt se det ville kunne hjælpe i udlandet, problemet i danmark er at man gennem de vanvittige afgifter, har valgt at man heller vil give bajere til alkoholikerne nede for end netto, end at give den almindelige person råd til at købe en sikker bil med ABS, airbags osv, derfor vil det i danmark ikk medføre andet end yderlig bestikkelse af sysmænd, hvor man i land med fornuftig afgifts politik kunne forestille sig at det ville give et boost med hensyn til at få de gamle skrammel kasser væk fra vejene

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #26   15. aug 2012 Standarden kommer til at ligge på tysk niveau.
    Så skulle man bare lige have de tyske regler og afgifter også. smiley


  • #27   15. aug 2012 Casper k... tysk niveau ja, regler og afgifter ALDRIG om staten vil give afkald på så mange penge som de hiver hjem på div afgifter...

  • #28   15. aug 2012 Det er da fint nok? Syntes det en fin regl så kommer der os mere arbejde til vækstederne osv?

  • #30   15. aug 2012 Capu.... det er nok oz en af bagtankerne... som dermed oz giver flere penge i statskassen... smiley

  • #31   15. aug 2012 men nej... kan heller ik se problemet i årligt syn... de ku måske lave så man kommer ind 1 år og får tjekket bilen igennem hvor kravene er en anelse lavere, og så til den rigtige synsdag skal alt bare være i orden, og kravene måske er strammet en del på nogle områder... personligt sys jeg at tunings loven skulle strammes voldsomt.. der er nogle biler hist og her på vejene der absolut ikk skulle være der...

  • #32   15. aug 2012 Det er da klart der kører så mange gamle biler rundt.. Afgiften er vanvittig.
    Da jeg var inde i København for lidt tid siden, der var vi inde ved en Audi forhandler, en tysk en altså.. Der grinte han også bare af vores afgift, for den var helt skæv.. Vi snakkede lidt om prisen i Tyskland og i Danmark.. Kan godt forstå han grinte..

    Det er klart det er nemmere at få en bedre og mere økonomisk bil i Tyskland, for der koster den jo kun en brøkdel.. Det burde de se at gøre noget ved, for så ville vi helt sikkert se flere af de gamle biler komme af vejene.

    Desuden kan man nok godt fornemme at jeg er til den blå blok, for jeg går også ind for at de folk som tager til lægen fordi de lige hoster lidt - Det er altså ikke billigt at tage til lægen, jo fordi du betaler det over din skat og afgifter... Men de folk som kommer rendende for ingenting burde betale selv, bum.


  • #33   15. aug 2012 jamen fjerne man afgifter på biler kommer staten jo til at skulle tilbagebetale hjernedødt mange penge til folk som f.eks lige har købt en ny bimmer til 6-800K... og det vil ik ku lade sig gøre...

  • #34   15. aug 2012 Dennis. Man kunne bare udfase afgiften langsomt. bare træk 10% af hvert år. Så vil det tá 18 år at komme helt af med afgiften på en ny bil. smiley måske er det heller ikke helt nødvendigt at komme af med hele afgiften. Men det er jo direkte sygt med de priser vi har i dag.

    Jeg syntes man skulle smide det på brændstof i stedet for. Så bliver man ikke straffet så hårdt, fordi man godt vil ha en sommervogn til at cruise i et par gange om året. Så dem der gerne vil ha en stor BMW m5 til at køre på arbejde hver dag bliver straffet hårdt. Så betaler man jo også efter hvor meget bilen bliver brugt. Og udlændinge hjælper også med at betale til kassen. smiley


  • #35   15. aug 2012 det danske statsbudget er afhængig af de 60-70 mia som kommer ind i direkte og inddirekte skatter og afgifter fra motorkøretøjer hvert år..
    enhver omlægning af registreringsafgiften skal være udgiftsneutral for staten, uanset om vi har rød, blå eller lilla regering.. så drømme scenariet hvor vi alle kører i nye audier kommer desværre aldrig til at ske smiley
    hvad der tabes på en omlægning vil de bare skrabe ind på roadpricing, brændstofafgift osv.
    sorry to say..


  • #36   15. aug 2012 Nemli. Og det vil være meget bedre. smiley

  • #37   15. aug 2012 robert a
    så længe EU og den danske Stat pisker folk uden en gullerod så det ikke ok... fint med mig at biler skal tilsyn værd år. men så skal der også være 0kr i afgift så man rent faktisk har råd til en god bil. hvad hjælper det du ved at naboens kadett E kan bremse og blinke. hvis du laverkatastrofe bremsning i en helt ny polo og naboen køre bag ved så har du kadett i røven eny way

    er opdraget med
    en kage... og en flad. så der balance i tingende...


  • #38   15. aug 2012 vi har bare for meget velfærd i dette land og skal altid tænke på andre end os selv.. (Både skidt og godt)..

  • #39   18. aug 2012 Fint med mig. Kan en bil ikke tåle syn hvert år, så skal den sgu bare væk fra skinnerne. Kan det fjerne bare en bil med ringe bremser eller styrtøj fra den vej mine børn går på, så er det fandme bare i orden.

    Det er sgu da ikke for jeres penges skyld, men sikkerhed - vågn nu lige op af jeres navlepilleri!


  • #40   18. aug 2012 haha...den var go...

  • #41   18. aug 2012 Før jeg tror på det højner sikkerheden i trafikken vil jeg se nogle beviser på at langt størstedelen skyldes defekte dele osv. Alle ved da at 90% af ulykkerne skyldes høj fart, så i den forstand kan de forbedre sikkerheden så meget som de vil, det ændre bare ikke på det punkt at, alt for mange kører for hurtigt og hensynsløst.

    Hvis det var så stort et problem med dårlige biler på vejene, så havde det nok været et større emne end at for mange kører for hurtigt. Jeg tror det bliver svært at få det hele til at gå på i en større enhed, mange unge bilister vælger at købe en bil af ældre kaliber, netop fordi det så også er billigere i forsikring osv, men vi ved allesammen at forsikringsselskaberne ikke sænker priserne. Jeg ved også at min bil når den bliver 6 år gammel er langt mere sikker end biler fra før 2000-2005, og alligevel skal den så ind til syn hvert år ? Synskravene burde i stedet bliver strammere, og hvis bilen virkelig er i så dårlig stand, burde den netop ikke forlade synshallen med plader og kun på en trailer. Sådan som reglerne er nu, burde være fint. De burde således stramme reglerne ang. fx bremser, hvis bremserne er i så dårlig stand, så skulle den have fjernet pladerne med det samme.

    Alt det her, nytter tilgengæld ingen ting, så længe der ikke er mere politi på vejene, hvilket er den virkelige årsag til at så mange kører for hurtigt osv. Det har jo været sådan i mange år.



  • #42   18. aug 2012 Godt at Golfen kommer på 8 årigt syn næste år, hvilket da forhåbenligt ikke bliver lavet om. Og Merceren kører så lidt, så den nok skulle kunne lade sig gøre at slæbe gennem syn en gang i året:)

  • #43   19. aug 2012 EasinEddy:

    Hvorfor skulle du ville have en eller anden statestik der siger at biler med dårlige bremser, dæk eller styrtøj udgør en fare?

    Det giver sku da sig selv...

    Vi kan vel alle være enige om at en bil med defekte bremser hører ikke hjemme på vejen??

    Jeg tror alt det her piveri stammer fra dem som absolut vil have brian gejlet deres biler med alt muligt gøgl (ulovligt xenon/rudefilm foran/obskure motortuninger), og som nu vil blive nød til at pille det af deres sure gamle skamstylede klamphukkerescort hvert år i stedet for hvert andet for at den kan komme igennem syn smiley



  • #44   19. aug 2012 har ik noget på, som min bil ikke kan synes med....

    men det er da bare sjovt at pengemaskinen EU kommer og siger "hey, vi skal lige tjene dobbelt på alle biler over 6 år" sådan ud af det blå....jeg betragter det sgu helt ærligt som en virksomhed, der ikke spekulerer ret meget i borgernes sikkerhed, men til gengæld godt kan bruge lidt ekstra penge i kassen....

    alting kan sjovt nok også blive dyrere, men selvom vi har sådan et fint fællesskab, er der da intet der er faldet i pris så vi kan være på niveau med de andre?


  • #45   19. aug 2012 Robert A> det der efterlyses er jo ikke en statistik der viser at biler uden bremser er farlige, det kan du også regne ud hvis du tænker dig lidt om...det er spørges til, er en statistik der beviser hvor mange ulykker der skyldes fart, kontra defekte biler....

  • #46   19. aug 2012 EasinEddy

    Øhhhh, hvor har du lige de tal fra. Link lige op til dem, for så skal jeg da ha' ændret det "sludder" folkene fra trafikstyrelsen fylder i mine lærlinge når de er forbi.


  • #47   19. aug 2012 Læs da første kommentar der er skrevet derinde - Ku' da ikke være mere enig! smiley

  • #48   19. aug 2012 Robert: Har nu heller ikke noget ulovligt gejl som du siger, det er mere princippet i det. Har alligevel 4 år endnu før det bliver aktuelt for mig - men det er mere der efterhånden kommer så mange regler osv, ingen af disse regler nytter alligevel intet sålænge der ikke er mere politi på vejene. Det er ikke raketvidenskab...

    Thomas P: Behøver skam ingen links, det er efterhånden almen viden at fart er synderen - hvorfor tror du det er så dyrt for unge at købe sin første bil og få forsikring ? Netop pga af alle de ulykker og tidligere statestikker...


  • #49   20. aug 2012 .....

  • #50   20. aug 2012 Hvis det bliver en realitet, så skifter jeg erhverv. Så skal jeg sku være synsmand smiley

  • #51   21. aug 2012 Jeg bor i litauen der er ingen afgift på biler her, og der er med 100% flere gamle lorte biler her som ikke ser skyggen af en syns hal, fordi her kan man betale sig fra sådan nogle ting smiley så værd i bare glade for det danske program i nu har engang, veje i DK er også gode, prøv at kør en tur til baltikum så vil i finde ud af hvor lækkert det nu engang er at bo i DK med gode veje gode regler ikke korupte inde fpor politik læger advokater og politi, så alt i alt i har det nu meget godt, og hvis det er et problem at syne sin bil en gang om året ja hvad siger det så om bilen? kan ikke se noget problem i det Ha en god dag alle smiley og ps jeg elsker at bo i litauen der er fyldt med lækre DAMER over det hele

Kommentér på:
forslag til nye syns regler :-/

Annonce