{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrevet under men rust?
  • #1   15. aug 2012 hvis du har købt bilen som beset er der ikke en skid at gøre medmindre du vil smide en klat penge efter advokat, FDM osv.

"edit" kunne være rart at vide om det er fra privat eller forhandler du har købt bilen da andre regler gælder for forhandlere"

• #2   15. aug 2012 Hvis det er gennem privat du har købt, er det købt som beset - bare ærgerligt.

Har du købt gennem forhandler, har du garanti og med mindre det står på slutseddel at der er rust på taget, skal forhandleren tage sig af det. Forsøg i første omgang at tage en rolig snak med forhandleren (såfremt bilen er købt gennem forhandler). Er der meget lidt, kan det jo være det bare kan poleres væk eller ordnes meget billigt.

Alternativ er der Mazdas egen rustgaranri.

• #3   15. aug 2012 Ja - hva m Mazda`s egen rustgaranti???

• #4   15. aug 2012 Mazdas rust garanti er ikke en skid vær alt rust hedder bar stenslag fra deres side..

• #5   15. aug 2012 Det er fra. Forhandler, altså der var nogle buler På dørene og en spejlkappe der skulle lakkeres fra forhandler. Det var han flink til at få lavet. Men så sku ikke de rustpletter på taget, før jeg havde skrevet undet på slutseddel. Det har været en leasingbil, så regner ikke med mazdas rust garanti er overholdt. Det der med at køre forbi et rusttjek hver 12. Mdr.

• #6   15. aug 2012 Undskyld stavefejl, er så hidsig at jeg ikke kan ramme de rigtige taster smiley

• #7   15. aug 2012 Få en rolig snak med sælger , det kan jo være han udbedrer skader uden beregning.
    Alternativt, så få dig meldt ind i FDM , normalt skal du være indmeldt inden du køber det køretøj de skal hjælpe med, men hvis du melder dig ind i dag og først henvender dig på mandag, så går det vel...
    FDM er for det meste en uvurderlig hjælp, med en meget god juridisk afdeling.....

• #8   15. aug 2012 Nu skal folk herinde jo lige få styr på hvad en evt garanti dækker. Det i siger til manden, er jo at når man opdager rust, buler eller anden kosmetisk ting, som man ikke lige så inden man købte den brugte bil, at så skal garantien dække. Selvfølgelig skal den da ikke dække noget kosmetisk som man selv har overset. Garanti dækker det mekaniske, og elektriske. Dvs funktionalitet af bilen. Udtrykket købt som beset, handler heller ikke om buler og rust. Men at man selv har gået bilen igennem for evt fejl og mangler.

Hvor vidt om mazda's rust garanti skal dække, er en hel anden sag.
    Og om du har en decideret fortrydelsesret, må jeg blive dig står skyldig. Men forhandler garantien skal under ingen omstændigheder dække f.eks et stenslag.

• #9   15. aug 2012 Har lige talt med sælger, garanti dækkede ikke de skader. Men han tilbød mig at få lakkeret taget for 1000 kr. Så ville de betale 2500 kr. Takkede pænt ja. Tak for hjælpen.

• #10   15. aug 2012 Så er det en meget flink forhandler for det havde mange dælme ikke gjort.

• #11   15. aug 2012 Det er seriøs go service.

• #12   15. aug 2012 Du har fået en OK behandling, at forhandleren så har aftale m maleren om priser på første felt, andet felt (billigere) og 3 feldt (endnu billigere) osv, er jo sagen uvedkommende, men er sikker på at hvis du selv havde kontaktet maleren der hvor den skal have det andet lavet, så kunne du have fået det endnu billigere nu de havde lak i sprøjten alligevel. smiley

• #13   15. aug 2012 Ja, jeg er også meget tilfreds med deres service. Fik rettet buler, lakkeret spejl, skiftet 2 dæk, bremser med skiver osv. Og nysyn uden det kostede mig 1 krone. Og så fik jeg en pava beandling til 2500, som normal kostedr omkring 4500kr. Plus så havde han en forsikringsaftale med Daf. Og har aldrig kørt i eget navn, jeg er 24. Skulle give 799 om mdr. For det første år i fuld kasko, uden selvtisiko ved første skade. Men der fik jeg også en god rabat, så skulle kum betale 5000kr. Nu glæder jeg mig til at hente den. Bilen er en Mazda 6 2,0 advance, sedan fra 09.

• #14   15. aug 2012 Hold da op nogle tastefejl, kan ik finde ud af at bruge en iphone hehe

• #15   15. aug 2012 Michael T, det har du nok ret i, men er nu tilfreds med de 1000 kr. smiley

• #16   15. aug 2012 Jeg tror ikke der er mange malere der starter op i sprøjten for under 1000kr. Han har ko ikke gang i den, da det først er opdaget efter de andre ting er lavet. Og så ville han os selv skulle afmontere og samle. Så det er en meget fair pris.

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #17   15. aug 2012 Du skal være meget påpasselig med din nye 6er... de ruster som ind i H......

• #18   15. aug 2012 Brian S. Ja, det ved jeg :). Derfor jeg også fik den pava behandlet med det samme. Desværre en kendt fejl på mazda 6'ere. smiley har også tænkt mig at få lakkeret hele bilen om et års tid. Skal lige have sparet nogle penge sammen. Overvejer den samme farve, som min vento havde. Og det jo dyrt smiley

• #19   15. aug 2012 For den fabriks lak, skulle ikke være så meget værd.

• #20   15. aug 2012 Kør til polen og få den lakeret, ulovlig i DK, men det holder..

• #21   15. aug 2012 Vær opmærksom på din bagklap.. de nye 6er som din er ok med hensyn til rust.. Mazda ha rette en masse fejl hvor der var sealet hvor der ikke skulle være.

• #22   16. aug 2012 Michael N: Hvad mener du med ulovlig i Dk?

Frederik A: Tak for oplysningen, det skal jeg gøre smiley

• #23   16. aug 2012 Vi bruger miljøvenlig maling herhjemme - Det gør de ikke. De bruger den gammeldags maling som er ulovlig at bruge herhjemme, men det holder meget bedre smiley

• #24   16. aug 2012 Det er korrekt. Men er forarbejdet ikke lavet efter bogen, så er lak arbejdet ligegyldigt.

• #25   16. aug 2012 Hvem siger, at de ikke laver forarbejdet ordentligt i polen? smiley

• #26   16. aug 2012 Der lærte man lige noget nyt. Tak smiley

• #27   16. aug 2012 Det sagde jeg heller ikke. Jeg sagde at hvis forarbejdet ikke er lavet ordentlig, er det ligegyldigt om det er vandbaseret eller fortynder. Så holder det ikke.

• #28   16. aug 2012 Det har du fuldstændig ret i. Forarbejdet er vigtigere end selve lakeringen for at det holder..
    Også derfor det er bedst at lave forarbejdet selv.
    Men selve lakken holder sig bedre og i længere tid, end det miljøvenlige vi bruger i dag.

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

#29   16. aug 2012 Men hvorfor overhovedet købe en forklædt Mondeo som pis ruster ??? der er da brugte biler nok at vælge imellem smiley

• #30   16. aug 2012 Fordi man måske gerne vil have netop den bil smiley

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

#31   16. aug 2012 @Bagios.

Forstår jeg sagtens. var ude og kigge/prøve en 2,3 fra 09 den kørte som en sprit ny på trods af 150000km.lækker lækker vogn.... men den havde lige så mange små rust skader som den 626 fra 2000 som den stod ved siden af hos forhandleren.

Og da man ikke får dem foræret synes jeg det er mange penge at binde i noget som ruster så meget.. Mare min pers mening smiley

• #32   16. aug 2012 Ja, men derfor skal den også lige omlakkerea med noget bedere lak smiley så håber eg den holder bedere smiley

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

#33   16. aug 2012 Det er jo ikke udv at den ruster... Det er jo også i motorrum. Indv i døre og så videre. Tror det er bedre at gemme pengene til din næste vogn smiley

• #34   17. aug 2012 Hehe, ja det fik jeg også vide af sælger. At det var en dårlig ide at få den omlakkeret. Men nu tror eg bare jeg nøjes med en omgang polering eller folie indpakning smiley

Kommentér på:
Skrevet under men rust?

Annonce