{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.717 visninger | Oprettet:

ABS Lampe og forlys - peugeot 306 {{forumTopicSubject}}

Hey alle,


Jeg oplever lige pt. nogle fejl på min Peugeot 306 1-6 fra 1998.

ABS lampen begyndte at lyse idag da jeg startede bilen, og bliver ved med at lyse, men af en eller anden grund er der heller ikke forlys på mere, det skal jeg selv tænde manuelt.

Er der nogle sammenhæng i mellem disse fejl, eller er det bare evt. en ABS føler og lidt fransk elektronik?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS Lampe og forlys - peugeot 306
  • #1   16. aug 2012 Sikring?

  • #2   16. aug 2012 Bevirker det også at jeg manuelt skal tænde for lyset? smiley

  • #3   16. aug 2012 Måske? prøv at tjekke sikringerne?

  • #4   16. aug 2012 virker kabine blæser ? det kan være bund stykke i tændingslås . men få da læst fejl ud på abs så kan duda se om det er en føler fejl eller strøm fejl . for det kan jo osse bare være kørelys relæ der er stået af.

  • #5   16. aug 2012 Kabine blæseren fungere helt fint..

    Der er dog nogle løse stik i begge døre, eller knækkede ledninger er det faktisk.. det kan vel være dem der er skyld i at der går en sikring? - hvis det nu er der fejlen ligger smiley


  • #6   16. aug 2012 jaa men det er sjældent de rører henanden . har ikke haft 100vis af rep på dør stik ,men ingen kortslutninger endnu.

  • #7   16. aug 2012 Tjek sikringen til ABS, se evt. om der er andre ting der ikke virker som også sidder på den sikring.

    Lyser den lige fra det øjeblik du starter bilen? Så kan det være ABS sensorer, ABS blok eller sikring.

    Lyser den først når du kører, så er det nok en ABS ring ved navet der er knækket/rusten.

    Jeg har selv været ude for noget lignende i min 306'er. Viste sig at være en dårlig lodning i sikringsboksen. Hvilket betød at sikringen som sådan var OK, men at lodningen ikke kunne overføre den nødvendige strøm, og blev derfor varm og værre. Efter at have gennem varmet lodningerne i sikringsboksen virkede det perfekt.

    Fik i mellemtiden testet alle ABS sensorer, ringe og skiftet ABS blok til ingen verdens nytte.

    Sikringsboksen sidder i venstre side under rattet. Den kan tages helt ud, og stikkene klikkes bare af. En ny brugt koster ca. 300 kr.

    Er selvfølgelig ikke sikkert at det er samme fejl.


  • #8   16. aug 2012 Det vil jeg prøve, ABS lampen lyser i det jeg tænder bilen smiley

  • #9   16. aug 2012 At ABS lampen lyser burde ikke have noget at gøre med dit kørelys ikke virker for jeg mener det køre i et kredløb for sig lige som airbag systemet gør....

  • #10   16. aug 2012 men få enten fejl udlæst den eller rens ABS krænsene på trækakslerne for de har det med at ruste og halvt vokse sig sammen grundet rusten.

  • #11   16. aug 2012 det viser sig at kørelys og ABS ligger i samme "sikringsgruppe" sammen med motorblæser m.m. men ABS lampen lyser, og kørelyset fungere ikke, og sikringen er ikke gået desværre..

Kommentér på:
ABS Lampe og forlys - peugeot 306

Annonce