{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.365 visninger | Oprettet:

Muligvis mistet kørekort.. {{forumTopicSubject}}

Hej bg. Jeg er lidt i tvivl om jeg muligvis har mistet mit kørekort..

i 2008 fik jeg en betinget frakendelse af mit kørekort.

I dag er jeg så blevet taget i en fotofælde hvor jeg
kørte 70 på speedometeret , der var vejarbejde på motorvejen og derfor måtte man kun køre 50, og så vidt jeg kan se på en "fartbøde side" er det en overskridelse på 30-39 %.

Er der nogle der kan fortælle mig hva der sker nu? evt et link hvor det står forklaret på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muligvis mistet kørekort..
  • #1   23. aug 2012 Måske skulle du ligge murestenen UNDER speederen og ikke over smiley

  • #2   23. aug 2012 hvis det er i 2008, så skulle du gerne bare få en ny betinget, da den kun holder i 3 år, lidt træls må man sige, man skal sgu holde øjnene åbne.

    er selv igennem møllen, har lige været til teoriprøve idag, bestod.

    jeg fik en betinget i en 60'r zone, havde kun sovet 2 timer om natten, burde slet ikke have kørt


  • #4   23. aug 2012 ja for fanden da, du får jo kun et klip, så op med humøret.

    ring evt 114, og snak med dem de vil faktisk hjertens gerne hjælpe dig med sådan noget, du behøver jo ikke sige noget om at du har fået noget klip nu, men bare for at høre om hvornår din betinget udløber....

    HUSK

    det er først når du betaler bøden, eller sender din accept tilbage til politiet du får datoen for klippet....


  • #5   23. aug 2012 Du får et klip, og en bøde på 2.000,-

  • #6   23. aug 2012 Har selv lige været hele lortet igennem igen da jeg kørte 153 i en 80 zone. 3 hak i kortet så det var bare om igen

  • #7   23. aug 2012 er det tilsidesat væsenligt hensyn hvis man køre 70 hvor man må køre 50 og det er vejarbejde? kan man evt ringe til politiet og høre nu??

  • #8   23. aug 2012 en betingen gælder heldigvis kun 3 år. så du skulle gerne slippe med et klip.

    Så du behøves ikke frygte noget smiley


  • #9   23. aug 2012 bob bob det jo lidt en vurderingssag, man kan jo altid tage den i retten hvis det kommer så vidt

    jeg tror ikke du får andet end et klip


  • #10   23. aug 2012 lasse, RO på nu da

    alle kan blive taget på det forkerte ben en dag, også du.


  • #11   23. aug 2012 70 i en 50 zone er 1 klip og 3000 i bøde.
    min morbror har lige fået en bøde på 3000 og 1 klip for at køre 70 i 50 zone smiley


  • #12   23. aug 2012 Lasse RS S er du hans far?

  • #13   23. aug 2012 det kan sgu godt ske han burde det, det har han sikkert også. du kender ikke omstændighederne på hvordan skiltningen har været på det pågældende sted, nogle gange kan den være VIRKELIG ringe.......

    så drop nu din moralprædiken


  • #14   23. aug 2012 Rathlou

    153 i en 80 zone...
    Du er jo ikke rask i hovedet mand... Håber da i det mindste at du har lært noget af det.


  • #15   23. aug 2012 Kim M: begynder du nu også? ja har lært jeg skal holde øje hvem der køre bag mig og det var så i det tilfælde en civil panser i A3


  • #16   23. aug 2012 og det var på motor vejen jeg kørte det. der var bare et latterligt lille vej arbejde som man åbenbart skulle helt ned og køre 80 og det havde jeg bare ikke tid til så forsatte med samme fart som mange af de andre og der var folk der kørte hurtigere end mig der. men han synes bare lige han ville have fingerne i mig


  • #17   23. aug 2012 nu er der sgu mange steder man kun må køre 80... så lad nu være med at spille så forbandede hellige...

  • #19   23. aug 2012 Der er ikke en her der ikke har kørt for stærkt på et tidspunkt. Lasse er bare så pisse hellig. som om du aldrig har hørt for hurtig.

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #20   23. aug 2012 Er der ikke noget med på motorvej ryger kortet ved 20 eller 30 procents overskridelse ?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #22   23. aug 2012 TruckerBenny A
    Jow når vi snakker de normale fartgrænser.. Kortet vil nemlig altid ryge ved 160km/t, og det passer med 130+30%


  • #23   23. aug 2012 Klip og bøde..
    Du skal tjene til en betinget (over 60 % for hurtigt eller 3 klip) indenfor 3 år efter du har fået en betinget før du får ubetinget i minimum 6 måneder. Ro på smiley


  • #24   23. aug 2012 Pirat: Det er 160 der gælder.. ikk 30% smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #25   23. aug 2012 Thor J
    Det er jeg helt klar over. Ville bare sige at ved første klip på motorvejen, der ville kortet ryge


  • #26   23. aug 2012 hold nu kæft hvor er folk hellige mand, det da ikke til at holde ud at høre på......


  • #27   23. aug 2012 Køb min golf. Så sker det aldrig.

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #28   23. aug 2012 Du får sikkert bare et klip og så er den sag lukket...

    Louise, det kan godt være folk er spiller hellige, men at køre for hurtigt ved vejarbejde er altså for dumt. Jeg er selv en af de orange/gule mænd på vejen og det er virkelig rystende at man nærmest dagligt skal frygte at blive kørt ned af folk der ikke kan respektere den lavere fartgrænse. Jeg har en kone og en lille datter. Jeg vil gerne hjem til dem begge når dagen er slut, men nogle gange synes jeg godt nok folk kommer tæt på.
    Hånden på hjertet synes jeg faktisk ofte det er kvinder med børn på bagsædet der er slemmest. Selvfølgelig er der brianbiler indimellem, men typisk er det helt almindelige mennesker der åbenbart mener mit og mine kollegers helbred er ligegyldigt
    Så en lille bøn til jer alle. Hvis der skal køres stærkt osv kan i så ikke gøre det på steder hvor der ikke er vejarbejde og andre forhold der burde mane til besindighed og nedsat fart?


  • #29   23. aug 2012 Det er klar nok kasper. Men hva med om natten der er fart græsen det samme og der er næsten aldrig nogen vej arbejder?


  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #30   23. aug 2012 Rathlou: Nu skriver du NÆSTEN aldrig smiley
    Men ofte vælger man jo at opretholde en hastighedsnedsættelse da der ofte er fx. nedsat oversigtsforhold, indsnævret kørebane, ændrede vognbanestriber eller andre ting der taler for at holde hastiheden nede.
    Selvom man skilter som en gal og har hastighedsbegrænsning osv sker der de mest bizarre uheld fordi folk ganske enkelt snorksover eller er "spritstive"

    øv slået på stregen af lasse smiley


  • #31   23. aug 2012 Klart nok! jeg er nok bare en af mange der er træt af det vejarbejde mellem vejle og kolding


  • #32   23. aug 2012 Det er det jeg siger...det hele ville være meget nemmere hvis bare i holdt jer derhjemme, og lod mig om at køre på vejene!

  • #33   23. aug 2012 Ja den ene gang jeg kørte så hurtig der var kl 3 om natten dermed var det begrænset med biler. så den eneste der ville komme til skade der var mig!

  • #34   23. aug 2012 Lasse Rs S det er da utrolig så fucknig hellig du er! botnakke!


  • #35   23. aug 2012 slap dog af folkens... men altså jeg vil sgu ikke lægge skjul på jeg har kørt meget over dobbelt op flere gange hvor der er 80 km/t. Det er på strækninger hvor der er autoværn både i højre og venstre side. Men det har nu aldrig været med fare for andres ve og vel. Fart handler altid og jeg mener ALTID om overblik og omtanke. Så kan folk med blød hat følge skiltene smiley

  • #36   23. aug 2012 Godt sagt smiley

  • Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

    Biler: 3 Svar: 347
    #37   23. aug 2012 Jeg kørte igennem en fotofælde med 90 hvor man kun måtte kører 70 ... Har aldrig fået noget brev og det er et år siden smiley Men hva faan, det kan vel nå at komme endnu.. smiley

  • #38   23. aug 2012 Lasse har aldrig været 18 og kørt for hurtig.

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #39   23. aug 2012 Skal vi ikke bare blive enige om vi alle har kørt for stærkt og at der er steder man kan gøre og steder man ikke bør gøre det smiley
    Men ikke for at lyde fesen så vil jeg gerne opfordre billister til at tænke på de gutter der arbejder på vejen. Vi gør det ikke for at genere. Faktisk gør vi de for i gerne skulle ende med en bedre infrastruktur med mindre køkørsel og farlige steder


  • #40   23. aug 2012 Du en meget kedelig mand. undskyld men prøv at lån en motor cykel og fyr den af ud af en motorvej. det er bare fedt!

  • #41   23. aug 2012 Kasper. nej det kan vi ikke blive enige om for Lasse har aldrig kørt for hurtig smiley

  • #42   23. aug 2012 Meget heldigt at vi har sådan en PaPa som Lasse RS S til at skrive moralsk.

    morale er godt og dobbelt moral er dobbelt så godt smiley

    lige meget hvad du skriver lasse kan du ikke sige dig fri fra at have kørt for stærkt mens du var mellem 18-25 år.
    det er noget 9 ud af 10 unge knægte gør og det er noget der skal prøves....

    selvfølgelig er det værken smart eller særlig godt for andre trafikkanter meeeen tror ikke der er en eneste i DK der kan sige sig fra at have kørt for stærkt !

    OG DET GÆLDER OS DIG !

    og kan du ellers have en go' dag
    smiley


  • #43   23. aug 2012 blev os stoppet i min AE86'er for en måned siden da den lå skam hamrende sidelæns igennem et stort lyskryds.
    da jeg så er i midten af rundkørslen peger mine forlygter lige over på en panser og han slår straks babuuueeennn til og fimser efter mig hvor han så kommer op til side ruden og spørg om jeg var fuldstændig syg i hovedet og køre sådan, og ja når ikke en gang at svare inden han spørg om jeg har drukket også kunne jeg ikke lade vær med at svare: nej jeg har ikke drukket jeg drifter bare smiley så fik man da lige en bøde for at køre uforsvareligt smiley

    fuck det smiley


  • #44   23. aug 2012 nååår lasse så det vil sige atg du gik og drømte om i 2 år om at få kørekort og så fik du det endelig og efter det sparede du så op til en bil og fik så det da du blev 28 og ja så var du for gammel til at køre 60 i en 50 zone smiley selv min farfar køre for stækt en gang imellem og ja nogen gange gør man det bevidst og andrte gange køre man der ud af og kigger ikke lige hvad der står nede på urskiverne...



  • #45   23. aug 2012 Doktor! bruger lige dit citat!


  • #46   23. aug 2012 jeg kunne os gå på arbejde det første år jeg havde bil men det holdte mig bestemt ikke fra at skulle have en.

    og ja Doktor T .... For fedt skrevet...


  • #47   23. aug 2012 Lasse, hurtigt spørgsmål, hvordan holder du øje med trafikken når du konstant skal ændre fart? Tag nu f.eks. her ude hvor jeg bo der er en by i nærheden hvor der 30 meter efter byskiltet (50) er et 60 km/t skilt (ind i byen), der kommer en indsnævring efter 150m hvor du må køre 40.... og 100m senere 60 igen... der er børn der leger om mange mennesker på det stykke så holder du øje med farten og skiltene kan det nemt gå galt og kører du efter forholdene ville du holde den på 50 hvilket er for stærkt.

    Yndlings sted for de nye tripods


  • #48   23. aug 2012 ja det er kun 2 år siden og hvad ændre det ?

    og ja kan godt forstå dem der lige er fyldt 18 at de vil have bil fordi det giver luft så man bare kan køre der ud af og ja det er da os for fedt smiley


  • #49   23. aug 2012 Jubidition
    det er et super eksempel


  • #50   23. aug 2012 et eller andet sted kan lasse helder ikke sige alt muligt med at køre for stærkt og sådan noget til en der er i midt 20'erne eller under for han har jo ikke selv prøvet at køre bil der, SIGER HAN JO !

  • #51   23. aug 2012 nååår okay nu kommer der flere ting frem....
    det sagde du jo ikke fra start der var du bare hellig og skrev det som om du først havde kørt bil fra du var 28


  • #52   23. aug 2012 Pladder med dig Lasse smiley tro mig du vil 100% sikkert køre for stærkt der hvis det er første gang du kommer der. Men det er omsonst at prøve at forklare dig at du med garanti har kørt for stærkt.

  • #53   23. aug 2012 læse og fatte en simpel tekst ? hmmm

    du har jo ikek skrevet andet så kan folk jo ikke vide andet.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #54   23. aug 2012 Lasse RS S
    Gid alle firmaer indførte det!
    Har flere firmaer på min sort-liste, pga deres ansatte har kørt som idioter, for at jahh komme tidligere hjem måske? :S


  • #55   23. aug 2012 Lasse RS S: Jeg har ALDRIG pevet pver at jeg muligvis mister mit kørekort som du gør opmærksom på længere oppe.. Så hvor har du det fra?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #56   23. aug 2012 Lasse RS S
    Ja både og. Det ser sq ikke pænt ud, at der kommer en firmavogn flyvende med 100+ på landevejene, og først er nede på 70 efter de er halvt igennem 50km zonen. Mener bestemt det er dårlig reklame for firmaet..


  • #57   23. aug 2012 Du har ikke overvejet det kunne være rart at vide hvordan man var stillet, kloge?


  • #58   23. aug 2012 han har jo bare oprettet emnet for at finde ud af det før så han ved om han er(købt eller solgt)
    det er der jo ikke noget galt i da man godt må oprette det i forum her på BG.

    det der undrer folk her lasse er at du så gidder kommentere det hvis du synes det er så latterligt...

    for hvis du synes det er så latterligt forstår jeg ikke hvorfor du vil blive ved med at bruge tid på det...

    og det var sådan set pænt ment....

    og kenny r: jeg forstår godt du har skrevet om det så du kan finde ud af det for Politiet har travelt som altid og ja der kan jo gå en måned før du ved noget.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #59   23. aug 2012 Ja svar fra politiet kan man vente længe på, sidder stadig og venter på mit kørekort, er osse kun 5 måneder siden at det skulle fornyes (Venter på de sender mig nyt) xD

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #60   23. aug 2012 Lasse RS S
    Hvis folk herinde på bilgalleri, fandt ud af at den side fandtes, så ville siden miste hele dens formål.. Stortset ingen kan finde ud af google..


  • #61   23. aug 2012 Lasse

    Normalt er jeg ikke meget for at brække mig, men nu brækker jeg mig med glæde over dig

    Amen


  • #63   24. aug 2012 Uden at jeg gider at læse alle overstående indlæg..
    Når du har en betinget frakendelse i 3 år, kan du stadig få 2 klip (hvertfald hvis du har haft kortet under 3 år).

    Så du får kun bøden og klippet. Hvis der er gået 3 år fra du fik frakendelsen, har du så bare 2 klip tilbage. Hvis ikke, så ryger kortet ubetinget i mindst 6 måneder, men oftest er det også 3 år.


  • #64   24. aug 2012 i ved ikke en skid...hvis man bliver taget, har man ikke kørt hurtigt nok....

    politijagt ftw...


  • #66   24. aug 2012 Hallo alle ved jo at hastighedsbegrænsninger er vejledende, man kan ikke forvente at en sportsbil med klæberige R-dæk og en frisk chauffør bag rattet som holder spjældet i 90grader skal køre 80km/t mens gamle Bo i golf 1 med nedslidte helårsdæk også må køre 80km/t..

    GGG smiley


  • #67   24. aug 2012 menneskehjernen er ikke fuldt udviklet før man er 25. Så er du under 25 og kommentere i forummet så kan jeg svare med det samme : du tager fejl. smiley

  • #68   24. aug 2012 Jeg blev 25år sidste måned, dvs jeg er LIGE blevet færdig udvikllet ? Ååååh nej det har jeg glemt at fortælle til hjernen, nu må jeg hellere være fornuftig og anskaffe mig en lydløs Audi A6 og køre stærkt på vej til vuggestuen med min lille dreng, for det er jo lovligt.. men kommer man i et larmende køretøj så er man kriminel c" )

  • #69   27. aug 2012 jeg må være en idiot jeg har haft kørekort i 2 år nu og faktisk samme dag jeg fik kortet gik jeg ud i toget kørte hen købte en bil og så kørte jeg sku 60 i 50 zone (fuck) smiley jeg køre forstærkt hver dag og lasse du har kørt for stærkt måske har du bare ikke lige set det smiley

  • #70   13. sep 2012 du siger som alle har sagt til mig i den sidste tid ikke noget med at køre morfar kørsel du kan være skyld i uheld når de andre overhaler og laver hassaderede overhalinger ...s¨å bare kør til som alle andre og blir du stoppet så siger du bare alle de andre gjore det så var jeg os nødt til det for vil ikke være skyld i uheld smiley

Kommentér på:
Muligvis mistet kørekort..

Annonce