{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af Ford Focus {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri
Min kæreste og jeg skal ud af ny bil her i løbet af de næste par måneder da familien vokser til 1 mere og Picantoen bliver vi desværre nød til at udskifte....

Vi har fået styret os ind på det nok bliver en Focus st.car årg 2005-2007.
Vores kørselsbehov ligger ikke til diesel så det skal være en benzin. Her er der 2 muligheder - en 1.6 eller 1.6 ti-vct.
Der er 15 heste i forskel, 5 nm, 10 km/t mere på toppen, lidt hurtigere 0-100 og en smule forbedring i benzin økonomien (500 kr om året i grøn i besparelse)

Mit spørgsmål er om nogle måtte have erfaringer med disse to motorer - godt eller skidt ?
Er selvfølelig mest forelsket i 1.6 ti-vct også fordi den hænger sammen med Ghia udstyret og den "alm" 1.6 oftest kun i Trend.

Der er ikke vanvittig mange til salg af ti-vct motorene pt (9 stk på bilbasen d.d) Så der bliver holdt øje dagligt for opdateringer.

Et tillægsspørgsmål (som jeg måske selv nok kan regne ud). Ghia forsæderne ser oftest ud til på billederne, at se meget "slidte" ud - men da det er velourbetræk tænker jeg det er fordi der netop har siddet en på førersædet og "sat stoffet ned" hvis i forstår hvad jeg mener - kan jeg have i ret i dette eller er der noget om de hurtigt bliver slidte?

Mvh & Pft. Jesper

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Hjælp til køb af Ford Focus

Annonce