{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.106 visninger | Oprettet:

Formatering af Asus bærbar {{forumTopicSubject}}

Hej. håber på nogen kan eller vil hjælpe!
Jeg har forsøgt at formatere min forholdsvis nye Asus bærbar da der gik kuk i den efter jeg systemgendannede den.
Jeg har så nu formateret samtlige harddiske på den dvs. den har 500 gb kapacitet, men pludselig er der 5 "drev" at formatere. men jeg formaterede bare alle 5, tilmed den recovery disc som lagde der også, dumt. men burde jo stadig nemt bare kunne formatere den som jeg ellers altid har gjort før med andre computere.
Problemet er at når de forskellige harddiske er formateret kan jeg ikke trykke "næste" på nogen af dem, altså kan ikke komme videre!? jeg har snakket med asus supporten, de siger bare at jeg skal købe en ny recovery cd hos dem. men det er sq træls!
Kan nogen hjælpe? på forhånd 1000 tak!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Formatering af Asus bærbar
  • #1   28. aug 2012 Nu hvor du alligevel har formateret alle partitioner, så kan du lige så godt slette dem og dernæst oprette en stor partition (eller to, hvis det passer dig bedre)... Det er jo nok C og D-drev, systemdata, recovery og den sidste har jeg ikke lige et bud på smiley

    Ydermere burde Windows, eller hvad du prøver at installere jo komme med en fejlmelding, som kan lede dig lidt på vej mod en løsning...


  • #2   28. aug 2012 Hvad for en windows har du? Windows 7 Home? 32 el. 64bit. Fordi så kan man jo hente en bootable version og bruge den kode der står på din bærbar. Du har jo betalt for nøglen kan man sige.. Det burde virke

  • #3   28. aug 2012 Jeg tror nu nok at han har et medie med et operativ system på, ellers burde han jo ikke at kunne komme så langt, at han får en fejl med, at han ikke kan installere skidtet smiley

  • #4   28. aug 2012 Læs igen.. Den der recdisk han omtaler er et såkalt drev hvor selv rec disken er lagt på som boot able. Som gør at når man trykker F11 kommer den menu frem som det var hvis man satte en disk i. Derinde kan man så formattere det hele også selv det drev hvor disken ligger på.. Gør man det så er man fucked! Så er der ingen rec. på mere.. Og man derved skal have fat i de fysiske diske..

  • #5   28. aug 2012 Tak for svarene drengene :).
    Ja, det er windows 7 Ultimate. Kan selv vælge om det skal være home basic, premium, professional, eller ultimate. det er 64 bit, hvis det har nogen betydning.
    Det er en downloadet windows. jeg ved at cden virker, har formateret adskillige computere før denne smiley .
    Brian A: slette dem? kan man så nemt bare oprette "en ny harddisc"?


  • #6   28. aug 2012 væk med partitioner lav 2 nye en til windows og programmer og en til diverse. Så spiller det hele igen

  • #7   28. aug 2012 Michael j: Jeg har den fysiske disk.
    Kom ved et uheld til at formatere det drev hvor rec. var på.


  • #8   28. aug 2012 Oki tit og ofte så har man nemlig recdisk på et drev for sig selv.. sorry..
    Jamen sæt disken i, så burde den boote op og du laver bare nogle nye drev. ellers hvor er du fra så kan jeg evt hjælpe..


  • #9   28. aug 2012 Michael: jeg er fra videbæk. mellem herning og ringkøbing.
    Kan mangodt bare lave nye drev derinde, altså nye harddiske? som man så kan lægge styresystemet på, windows 7?


  • #10   28. aug 2012 Bærbaren er slukket..

    Når du tænder den så i med disken.

    Så burde den sige boot fra disk eller bare boote op når du ingen system har på.

    Derefter så får du nogle valg muligheder med disken. Der sletter du bare de partioner der er. Og opretter 2 nye, og vælger hvor store de skal være. Bare husk det første drev du vælger er c: og der skal systemet være på det.. Det næste er nok d: som, og så vælger du bare at installere på c: og burde gi sig selv resten af vejen..

    Er fra silkeborg af


  • #11   28. aug 2012 Tusinde tak michael!
    Det hele spiller nu! den er ved at formatere smiley .
    og med kun en harddisk, synes det er lidt forvirrende med 2 også. så det er jo bare godt.


  • #12   28. aug 2012 godt godt smiley

  • #13   28. aug 2012 Når den så spørger efter koden så står den sikkert på undersiden af bærbaren

  • #14   28. aug 2012 Vil nu anbefale at lave 2 drev, hvis nu windows kokser i det og evt. giver dig Blå skærm og crasher. Hvor du derefter ikke kan få gang i den igen.
    Og så smide alle dine filer osv. over på det andet drev (Drev D)
    Bare for at være på den sikre side :o)


  • #15   28. aug 2012 Husk at installere de rigtigt driver til den hvis den ikke finder dem automasik..
    Windows 7 finder dog selv rigtigt meget


  • #16   28. aug 2012 Er sikker på den selv finder de fleste hvert fald.
    Koden, til hvad? smiley


  • #17   28. aug 2012 Windows

  • #18   28. aug 2012 Nåe. Den vil ikke have en kode på denne cd.
    Men nu hvor windows er startet op og er mere eller mindre klar til at hente drivere og opdateringer er der ingen internet.
    Hverken trådløst internet eller med netstikkert er der noget.
    tror ikke netkort driveren er installeret .
    Hvordan kan den så findes uden internet?


  • #19   29. aug 2012 Brug en anden computer, gå ind på asus.com, slå din bærbar op, hent driverne til netkortene (evt. bare den ene af dem), overfør driverne på en usbkey og smid den i den nyformaterede asus maskine og installer skidtet smiley

Kommentér på:
Formatering af Asus bærbar

Annonce