{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

Forsikring - 18 årig {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg leder efter bil, i den sammehæng er forsikring meget relevant, da jeg er 18. Derfor søger jeg billige forsikrings selvskaber. Jeg er udemærket godt klar over at jeg kan beregne prisen nogle steder, men andre steder skal jeg oplyse tlf. nummer, hvorefter jeg vil blive kontaktet. Dog har jeg ikke i sinde at blive kontaktet af 5 eller flere sælgere før jeg er mere sikker på hvad jeg vil forsikre.

Jeg håber i kan sende mig i den rigtige retning.

Biler jeg overvejer at købe, hvis forsikringsprisen tillader(Er forberedt på en HØJ pris, desværre.):

Audi A4 B7
Vw GVw Golf V
Vw Passat, omkring årgang 2005-ish (kan ikke huske modellen på stående fod).
Audi A3 tilsvarende årgang.

Alle bilerne bør ligge på 1.6 eller 1.8 liters motor, 1.6 gør ikke noget. Udstyr behøver jeg heller ikke meget af.

Det er allesammen biler til omkring 100k. Kender i nogle selvskaber jeg skal opsøge eller i ved tager godt imod unge med forholdsvis fornuftige priser?

Ps. Min orignale plan var en Skoda CitiGo, men har lige fået afvide idag at leveringstiden kan bliver op til 5-6 måneder. Så tålmodig er jeg alligevel ikke smiley

På forhånd tak smiley

Mvh. Casper L

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring - 18 årig
  • #1   29. aug 2012 Havde været lette biler i vægtklassen, kunne jeg anbefale Aros i Århus. Men ellers har jeg selv været meget godt tilfreds med GF, og vil gerne anbefale dem ! smiley
    og kommer igen an på .. Hvor høj selvrisiko du vil have ved f.eks. GF .. der jo højere selvrisiko .. jo mindre i præmie!

• #2   29. aug 2012 jeg ska gi 14.500 for Golf 3 1.6, men det er så os fordi den er delt op i 4, og har ingen selvrisiko, det var faktisk det billigste jeg fandt og det var ved alm.brand

• #3   29. aug 2012 GF forsikring

• #4   29. aug 2012 Hold ved din plan med en Citigo leveringstiden var i weekenden omkring jul for Up!/Citigo! Men de er virkelig ventetiden værd, og der vil være færre omkostninger til vedligehold, grøn ejerafgift, forsikring mv. i forhold til de andre biler du nævner.

Men spørg gennem fagforening mv. for at få tilbud på forsikring, hvis du alligevel vælger en af de biler. Skoda har dog også tradition for at have gode tilbud, selv på brugte biler.

• Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

Biler: 3 Svar: 347
    #5   29. aug 2012 Jeg kan også varmt anbefale GF forsikring. Der startede jeg også min første bil og har været fuldt ud tilfreds. De har dog et loft på biler med mere end 210hk desværre.

• #6   29. aug 2012 Ja vent på den Citigo, det er ventetiden værd at få nøglerne til en sprit ny vogn, bare duften og følelsen vil være det hele værd, så har du også noget at glæde dig til, plus at du kan glæde dig over de langt færre udgifter du vil have, i form af min vedligeholdelse, billigere forsikring osv. osv. Fuldstændig som Brian D så rigtigt siger!

• #7   29. aug 2012 Jeg kan så tilføje at GF netop har hævet priserne, selvfølgelig som jeg skulle til at skaffe forsikring til min nye bil. Deres gamle pris gjalt så heller ikke for mig, selvom jeg var blevet kunde før de nye priser, på forsikringen til den nye. Den steg fra 11 af de lange slanter, til 21.000 med den nye pris. Jeg er 19 år, og har ikke råd til det, så jeg takkede pænt nej tak. Så ringede jeg lidt rundt, og fik et tilbud på en forsikring hos Gjensidig. Herren i telefonen var mægtig flink, og jeg fik den til 8.000 om året, for en spand med 90 HK. Få´dem til at ringe dig op, så du får de gode sælgere. De hopper nogle gange over hvor gæret er lavest, for at gøre det lidt billigere og score dig som kunde. Det er godt at have tilbud fra andre selskaber, som man kan sammenligne med, og eventuelt presse dem lidt. Det kræver lidt arbejde, men regner man på hvad man kan spare er det er god timeløn! Held og lykke smiley

PS: Ved køb af nye biler kan man ofte hente en forsikring i forbindelse med køb, og det kan oftest godt svare sig. Dvs Skoda, fx, har et samarbejde med et forsikringsfirma, som tilbyder dig en god pris.

• #8   29. aug 2012 her i foråret fik jeg forsikret min A4 (b5) 1.6 til 8000(ca 26000km) ved gf min så forstår ikke lige Mads T's fortælling har godt nok også 4 andre forsikringer

men der kommer lige en pm med et lille fif

• #9   29. aug 2012 Kim j j. Det er fordi at de i foråret stadig kørte med de gamle priser. De nye priser er trådt i kraft inden for de sidste par måneder, og de er blevet væsentlig dyrer... Tror de mister rigtig mange af deres unge kunder som vil tegne bil forsikring. Eksisterende forsikringer laves der selvfølgelig ikk om på.
    Men jeg ringede også ind til dem for nogle uger siden, fordi jeg overvejede at fjerne min kasko, til fordel for ren ansvar, men med deres nye system ville den nye ansvars forsikring næsten blive dyrer end min nuværende kasko.
    Til grin...

• #10   29. aug 2012 ahh min fejl læste den steg fra 11 af de lange som den steg fra 2011.........

hvilken bil har du igrunden mit var uden kasko da jeg kun havde givet 26k for den, den står mig så i ca 55k idag (ny fælge, lygter og så lige 3nye kalbre 4*skiver og klodser og en lille sjat til værktøjs slid ) så over vejer lidt at sætte kasko på her til vinter om ikke andet

• #11   29. aug 2012 med dig ind i fdm og brug deres forsikring de er meget billige. større biler er ikk billige mere jeg skulle give 31kg for min 960er den billigest var 21kg hos gf.

men hos fdm kostede det 5kg + 700kr

• #12   29. aug 2012 Som mads siger så er GF ikke længere billige, de har fået nye forsikrings skemaer og har ikke længere nye belister i fokus.. jeg skiftede fra en golf 4 1,8 til en saxo 1,6 og gik fra 7k til 13k til trods for at motoren i saxoen var mindre..
    ETU forsikring er det billigste jeg kender til.

• #13   29. aug 2012 Det er også en voldsom pris i giver. jeg giver 8300 kr om året for min saab 2,3 turbo. den er forsikret hos FDM. min bmw 520 gav jeg 9000 kr for om året hos gjensidige.

• #14   29. aug 2012 Daniel I
    reglerne er lavet om inde for de sidste 3 månedere

• #15   29. aug 2012 Hvilke regler? jeg har skiftet forsikring på min saab for en månede siden ca.. Før gav jeg 9500 om året hos gjensidige. Tror bare at det er andre der er for dårlige til at forhandle priser og bare tager imod det forsikringen siger.

• #16   29. aug 2012 når i nu forhandler prisen ned, så ryger jeres selvrisiko jo op.
    Det er nu ikke meget forhandling i mine øjne

• #18   29. aug 2012 GF er sgu okay smiley

Jeg forsikrede min Volvo s40 1,8 til 11864 kr. smiley
    18 år..

• #19   29. aug 2012 Undersøg fagforeningen, jeg er selv medlem af IDA, og der forsikrede jeg min første bil uden kasko for 5.500 kr, som nybilist.
    Jeg giver i dag 5.000 kr med autohjælp, glasskade, friskade og hvad den ellers kan trække af services, og en selvrisiko på 1.789 kr.
    Jeg kunne få prisen ned på 3.8xx kr, med en selvrisiko på omkring 4.000 kr, men jeg har ikke gidet besværet for det.

Dette er vel at mærke uden bokse, kilometerbegrænsning eller andet, og jeg har i dag en Polo 6R 1.6 TDI Highline 105 HK

www.idaforsikring.dk

• #20   29. aug 2012 Codan har aftaler med de bilmærker du ønsker . gå ind på min profil hvis du vil vide mere

• #21   29. aug 2012 Tja, min selvrisiko røg da ikke op. den har hele tiden været på 3800 kr.

• Nanna K
    Nanna K Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 2
    #22   4. sep 2012 Jeg var 18 år da jeg skulle have forsikret min Saxo 1,1 ...

Lige over 13.000 kr. hos Tryg med en selvrisiko på den anden side af 12.000 kr.

GF ville ha små 1000 kr, mere... Og der var et par steder der ville have over 30.000 kr. om året.... Det er vanvittigt...

Flere steder ville de slet ikke lave mig en bilforsikring, fordi jeg kun var 18 år..

Men der er kæmpe forskel på priserne, så hør rundt omkring smiley

Kommentér på:
Forsikring - 18 årig

Annonce