{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Atv på plader, i dk?
  • #1   31. aug 2012 Jeg kan ikke svare på lige den der model. Men der er en del ATVér på MCG, med danske plader.

  • #2   31. aug 2012 Sweet, det var da noget man skulle overveje, man behøver nemlig ikke mc kort til dem, vel?

  • #3   31. aug 2012 Nej, men du skal betale registreringsafgift som var det en bil

  • #4   31. aug 2012 kan man ikke registrer dem som en traktor?

  • #5   31. aug 2012 Og så køre 30 km/t på vejen på den?

  • #6   31. aug 2012 ja når panserne kigger smiley

  • #7   31. aug 2012 De store atv´er bliver typisk registreret som biler og skal afgiftsberigtiges på lige vilkår som alm. biler. Man skal derfor kun have alm B kort til den, ligesom den så må køres uden hjelm - hvis man altså tør!

  • #8   31. aug 2012 Den skal indregistreres om bil hvis du vil have plader på den.



  • #9   31. aug 2012 Ja det er jeg klar over smiley

  • #10   31. aug 2012 Dennis, der kommer begrænser og alt muligt sjovt på den når den er indregget som traktor. Så den kan kun kører 30km/t. Og er den indregistreret som bil, så kommer den total til at koste på den anden side af 200 af de store sedler. Så kan man få langt mere bil for pengene... smiley

  • #11   31. aug 2012 Fordi afgiftreglerne er det samme som på en bil. Lad os sige ATV'en i nypris koster hvad, en 80-100.000.-? Så kan du selv lave resten af regnestykket. smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #12   31. aug 2012 Du kan få en subaru 520 ccm atv til ca 60.000 på plader, og den rykker rimeligt godt... der er stadig langt til 200.000?

  • #13   31. aug 2012 Så er afgiftprocenterne rykket ned siden jeg kiggede sidst, hvor de lå på nogen af 180%. Men det er jo også nypris forskel på om man køber en Yamaha eller en kinamaskine.

    Men okay, en ny koster 70.000.- http://oleknudsen.dk/yamaha-raptor-700-dk.html
    Totalprisen bliver da stadig så høj, at man vil kunne få utroligt meget Audi eller BMW hvis man er til sådan noget. smiley Og nu er den Raptor jo en jubilæumsmodel, så et sted 80 og 90.000 i nypris er vel ikke tosset.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #14   31. aug 2012 Det er KUN bønder som kan reg traktorer.. smiley

    En Atv kan ikke registreres blot fordi man har monteret lygter osv, den ska have en tuv ( eller hvad det nu hedder) godkendelse.

    Desuden så vil jeg råde dig til at prøve en inden du køber...

    De er FORFÆRDELIGE at køre på landevej med. Ligger af H-til på vejen og har en alt for lav topfart (80-100) men lyder til gengæld som om de køre 250 når de passerer 80 smiley


    Virkelig fed på marken og i skoven. Men på asfalt...... Nej tak smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #15   31. aug 2012 Men det er stadig ikke 200.000 kr, hvornår kiggede du sidst? For så har afgiften været hævet og sænket igen siden jeg kiggede til at starte med for en del år siden...

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #16   31. aug 2012 De skal også CE godkendes...

  • #17   31. aug 2012 Sidst jeg kiggede er vel nogle år siden efterhånden, da en af mine kammerater netop købte en ATV på plader, godt nok ikke en Yamaha, men en Can Am af de store modeller. smiley



  • #18   31. aug 2012 Du læser ikke hvad jeg skriver? En Can Am koster over 75.000.-, og det har den Raptor Jubilæums model med garanti også eftersom en ny std. koster 70.000 ... smiley

  • #19   31. aug 2012 Ja, de skal godkendes og bla.bla.bla. Men når en STANDART koster 70.000.- i nypris, tror du så virkelig selv på at det er billigere at finde en der er godkendt, og endda en 50års jubilæumsmodel!?

  • #20   31. aug 2012 Du kan godt få det fleste ATV'er på plader, de skal bare ind og godkendes først. Ellers du kan købe et sæt hjem fra et forhandler, hvor det hele er gjort og den bliver leveret med plader, og ja, det koster også mere, da forhandleren så skal have en bid af kagen også.
    Og ja, en Yamaha Raptor som den i linket kan med garanti komme på plader, hvis man lægger tid og penge i det. Men den pointe, jeg efterhånden har prøvet at fremlægge. En std. koster 70.000.-, så koster en der allerede er godkendt og mangler plader, samt det er en 50års jubilæumsmodel ihvertfald over de 75.000.- (Nok nærmere omkring de 90-100) som afgiften svinger på. Og nej, de er ikke lige til at finde på nettet. Så skal man have fat i en Yamaha forhandler, og så meget tid gider jeg ærgligt ikke lægge i det.
    Min mening er at den med garanti kommer til at ligge på 180% afgiften, så ja, enten kommer den til at koste et par knapper under 200, eller over 200 i alt.
    Når det så er sagt, så kommer du ikke til at ændre min mening med mindre du finder et link, til en godkendt ny Raptor 700, der koster under det jeg har sagt. Så skal jeg nok bøje mig i støvet og sige noget gyldendt, men indtil da, så nej.


  • #21   31. aug 2012 Det vigtigste for at den kan komme på plader er ce godkendt, og så skal du have ecc og coc dokument. Og det tvivler jeg på der er på den model du linker til. For at indregistreret som traktor SKAL den have 4x4 og du må ikke bruge den unødigt på vejen. Så allerede der smuldre dine planer. Kig efter en 450cc dinli eller hyuosung de kører fint. Eller 520 cc smc. Det med de ligger dårligt på landevejen synes jeg er løgn, når man har kørt på atv i 7 år. Så det nok en vanesag.

  • #22   31. aug 2012 Du kan få dem fra cirka 50.000 og op. De Dinli er fine og ligger på omkring 60.000

  • #23   31. aug 2012 Lasse. Jeg snakker om en Yamaha Raptor jubilæums model her, og en Can Am i et enkelt indlæg som også er en dyr satan. Har aldrig snakket om hvad en eller anden andet mærke ATV og model koster og få på plader. Så nej, jeg har ikke sagt at en Fait Punto Sport koster 25 millioner bare fordi en Bugatti gør det,. Hvordan du hiver det ud af mine ord, må være op til dig.

    Men gutten der har lavet indlægget har altså valgt en Yamaha Raptor, og ikke en Suzuki, eller Honda eller lign!.


  • Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 58
    #24   31. aug 2012 Du får ikke en ordentlig raptor på plader til under 100000 af ny det er helt sikkert.

  • #25   31. aug 2012 DEN for helved! Læs, der står DEN! Der står IKKE DE! Dvs. jeg omtaler en Raptor!. Er den snart kommet op på lystavlen hos dig? smiley

  • #26   31. aug 2012 yamaha raptor 660, årgang 2004 = 45.000,-

  • #27   31. aug 2012 Med plader, så 5200£ skal kun være fordi du vil have dn der jubi model.

  • #28   31. aug 2012 Godt så Lasse...:) Så er vi på samme side, beklager min tone... smiley
    En Raptor 660 og en 700 koster vel heller ikke det samme? Jub. model eller ej? smiley


  • #29   31. aug 2012 Nej, men nu var mit indlæg også mere til trådstarter og ikke til jeres sølle priskrig.
    Det kunne jo være at Jan gerne ville spare lidt penge i fht. at give 5200£ + afgift.


  • #30   4. sep 2012 Betal afgift og du skal selvfølgelig bruge kørekort.
    Hjelm er dog ikke et lov krav på dem.


Kommentér på:
Atv på plader, i dk?

Annonce