{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gaffeltruck
  • #1   8. sep 2012 tryk på allesammen på en gang

• #2   8. sep 2012 mens du holder dig for næsen og står på et ben

• #3   8. sep 2012 Træd på pedalerne og drej på rattet. Hvis du har erhvervet et kørekort til personbil, kan du nok finde ud af en eltruck.. smiley
    Prøv at træd på pedalen til venstre. Husk at kig bagud..

• #4   8. sep 2012 tryk på bremsen, drej nøglen (start den), sæt gearen i bak, slip bremsen, og tryk på gas, husk dog løfte gaflerne og sætte dem ned igen efter brug.

• #5   8. sep 2012 De to til venstre er bremser. Den til højre er speeder. Sådan plejer det at være (:

• #6   8. sep 2012 2 til bremser??

• #7   8. sep 2012 Nicklossi : Du da helt væk, 2 bremser ? smiley

Anders du gør følgende :
    Tryk på Bremsen (den store i midten som regel)
    drej nøglen så starter den,
    derefter tager du din venstre fod ud af døren eller hvad man siger,
    så meget nemmere at styre med 1 fod smiley
    også træder du ellers på den til venstre når du sidder i den,
    (det er bakgear eller hvad man siger)
    så det hedder altså set indefra :

Bakgear - Bremsen - Fremad

håber du forstod min forklaring smiley

Niklas M//

• #8   8. sep 2012 Dem vi har på mit arbejde er også el og har også 3 pedaler.

Venstre = Bak
    Midten = Brems
    Højre = Frem

Tror også at det er sådan på den du snakker om, for 2 bremsepedaler har jeg aldrig hørt om på en gaffeltruck.

Men husk nu, den må ikke køres uden truckcertifikat.

TB

• #9   8. sep 2012 Dragos t

Manden skriver jo at det er en EL truck, så får det da lidt svært ved at være Diesel/gas truck også hehe.

• #10   8. sep 2012 havde lige overset det hehe

• #11   8. sep 2012 Torben : På privat egendom må den gerne køres uden truck kort såvidt jeg ved?
    men nu er det jo heller ikke fandens svært at køre truck, jeg har da ikke kort til den endnu, og jeg køre da tit smiley

• #12   8. sep 2012 med B kørekort må du køre og løfte op til 1 meter i en truck.. smiley

så jo han må gerne køre den.. smiley

• #13   8. sep 2012 Min fejl. Det jeg snakker om er gas-truck, der er som regel to pedaler til brems (:

Du må gerne køre truck uden certifikat, bare du har bil kørekort. Du må dog ikke løfte over en meter (der skal være stop på), samt du ikke må løfte mere end xxx antal kilo (kan ikke lige huske hvor meget det er).

• #14   8. sep 2012 Super god forklaring er helt med nu tak.

Nej det må man ikke. Men tror jeg overlever når det er i en hal og skal flyttes max 5 meter.

• #15   8. sep 2012 Niklas M

Det tør jeg så ikke sige om man må hehe.

TB

• #16   8. sep 2012 Jeg kender godt reglerne jeg skal ikke løfte noget bare rykke den.

Er det meget forskelligt hvilken en der styre gaflerne (op og ned)

• #17   8. sep 2012 Madsen #

Er i helt sikre på det ?

Vi fik en bøde for nogle år siden, fordi en af løsarbejderne, som havde kørekort B, havde sat sig i en truck og kørte den ud til en kollega der manglede den ude foran.

Grunden er indhegnet og det hele.

• #18   8. sep 2012 Anders K

hvor mange håndtak/ knapper er der ?

Ved os er det første håndtag = Op og ned og tip frem og tilbage
    Næste er = Side til side

• #19   8. sep 2012 hehe stavefejl er gratis

• #20   8. sep 2012 Niklas og Torben T : Der er vist noget i to skal have lært lidt mere om.
    Jeg har selv gaffeltruckcertifikat og derfor ved hvordan det hænger sammen .. det niclossi siger er fuldstændig korrekt.
    De to pedaler til venstre er bremser.
    Nu forklare jeg det på brugerniveau Pedal venstre bremser BRAT op og den midterste virker som en normal pedal på en bil men begge er bremser og det er et faktum.
    Til mandens spørgsmål : Kommer an på om det er en der køre med brænstof eller el.
    Men i princibet er næsten alle ens på den måde at du drejer nøglen og sørg for at ''gearet'' som ligger samme sted som blinklyskontakt på en bil ( kan være forskelligt om det er i højre side eller venstre men normalt venstre ) den skal være placeret midt på da det betyder Neutral og op betyder fremad og ned betyder bak ... men sørg for den står på neutral og så hold på bremsen og start den. derefter skal du løfter gaflerne 15-20 cm over jorden afhængig hvor ujævn den vej du køre på er og så skal du også ''læne'' gaflerne tilbage og derefter ligge i gear og køre alt andet er strengt forbudt og kan være meget farligt..

• #21   8. sep 2012 for at du må køre trucken med b kort ska der være en nøgle begransning på 1 meter.. smiley det manglede der vel på trucken? smiley

• #22   8. sep 2012 Ja vi har kun stablere hvor der er 2 nøglere som begge skal drejes for at den kan løfte over 1 meter.

• #23   8. sep 2012 Forstå nu jeg er ligeglad med hvad man må eller ej SKAL BARE FLYTTE DEN IKKE LØFTE LÆS NU HELE INDLÆGGET. DET ER EN EL TRUCK

• #24   8. sep 2012 Hvis alt andet går galt, bind et tov i den og træk den væk.

• #25   8. sep 2012 X x Iran x X

Tror vist du skal ha lært noget så mester.

Dem vi har er Elektriske, og der er 3 pedaler.

Venstre = Trædes den ned bakker trucken
    Midten = Trædes den ned bremser den
    Højre = Trædes den ned kører trucken frem.

Har arbejdet ude på mit arbejde i 8 år nu, så tror nok jeg ved hvordan vores truck kører.

Og truckcertifikat har jeg skam os smiley

• #26   8. sep 2012 Anders K

Venstre = Bak
    Midt = Brems
    Højre = Frem

Hvis ikke der sidder nogen form for kontakt så du kan skifte mellem frem og bak.

Der er garanteret også pile på de pedaler der bakker og kører frem smiley

• #27   8. sep 2012 Torben T : Bemærk mit indlæg fortæller jeg også at der er afhængig af om den er elektronisk eller på brændstof.
    Btw har selv arbejdet med elektroniske hvor der har været ligesom de brændstofdrevene...
    Og btw det brændstofdrevene har også 3 pedaler... smiley hmm hvor har du fået dit certifikat? smiley

Til mandens spørgsmål : Så kan der være af begge modeller så prøv dig lidt frem med forsigtighed så du ikke er skyld i en ulykke eller selv kommer til skade smiley

• #28   8. sep 2012 X x Iran x X

Ja vi har 2 forskellige typer ude ved os, dog er begge Elektriske.

Den ene har 2 pedaler.

Venstre = Bremsen
    Højre = Speederen

Så sidder der en kontakt ved højre armlæn hvor man skifter mellem
    bak/ frigear /frem

Den anden har 3 pedaler.

Venstre = Bak
    Midten = Bremse
    Højre = Frem

Ved arm lænen sidder der så kun håndtag til løft/ sænk/ sideskyde/ osv.

Har aldrig kørt i en truck der havde 2 bremsepedaler.

De skal nok findes, men har aldrig set/ kørt i en.

Truck certifikat har jeg taget på Amu mener jeg, kan sq ik huske det mere.

TB

• #29   8. sep 2012 Nice.. den med 2 pedaler skal jeg ærligt indrømme at jeg aldrig har prøvet, men skal da helt sikkert prøves ... kan være jeg skal se om jeg kan få overtalt chefen til at købe sådan en fin lille satan smiley

• #30   8. sep 2012 X x Iran x X

Hehe så lærte vi sq begge lidt idag smiley

Men fortsat god aften/nat smiley

TB

• #31   8. sep 2012 Jepper. smiley det er da også skønt smiley
    Tror nærmest det nat smiley
    Men jo tak og ilm da smiley

• #32   8. sep 2012 altså de fleste truck´er har 3 pedaler, venstre bak, midten brems og højre frem, drej nøglen, løft gaflerne og kør, jeg har ikk truck certifikat, men har kørt mange truck´e og når du bare skal have flyttet den 5 meter tilbage så behøves du altså kun lige løfte gaflerne, og behøves ikk vippe dem bag over, du skal jo ikk køre med noget

• #33   8. sep 2012 Det kommer jo helt an på hvilket mærke der er tale om. Mit tidligere arbejde havde Manitou og Hangcha, begge på el, og der var kun bremse og speeder.

• #34   8. sep 2012 skriver også de fleste, har på intet tidspunkt skrevet alle !!!

• #35   8. sep 2012 #1 kommer an på hvilken type truck det er smiley eltrucks kan du bar starte som regel, eneste sikkerhedsanordning der som regel er på dem er at håndbremsen skal være nede. som regel har de osse et gearskifte ( frem eller bak ) ved rattet.

hvis det er en diesel truck har de som regel 3 pedaler som nogle herinde siger, MEN åbenbart ikke mange herinde som faktisk ved hvad den 3 er til smiley ( fra venstre ) krybepedalen ( virker lidt som en bremse ) bremsepedalen og derefter speederen til højre. gearskifte sidder som regel igen ved rettet, for at løfte gaflerne en smule i begge trucks tager du bare første håndtag på højre hånd og tilter bagud

som nogle herinde åbenbart heller ikke ved, MÅ du gerne køre truck med alm. kørekort kat. B dvs personbil, dog må du ikke købte gafler over 1 meter over jorden.

( husk derudover ved nogle eltrucks sidder bag gear og fremad gear PÅ speeder pedalen men er markeret med pile frem og tilbage )

har truck certificat selv og tøffet lidt rundt på dem i omkring 6 år og arbejder i et firma der renoverer trucks så har lidt erfaring indenfor det smiley

• #36   8. sep 2012 Jesper J
    Krybepedal, betyder det bare at du kan køre den langsomt? Lidt ligesom en kobling måske? smiley

• #37   8. sep 2012 Jesper J.
    Inden du påstår for meget så hop lige på en toyota fra 98-99 ca. den har 3 pedaler
    Venstre =bak
    Midt = Bremse
    Højre = frem

det havde den jeg kørte ihvertfald og var en el-truck

Har også kørt en gas-truck/løfter som var med samme system ikke noget krybesystem.
    Mit bedste råd må være at hoppe ombord og prøv dig frem forsigtigt.

• #38   9. sep 2012 kristian, det samme med linde truck, både el, diesel og gas

• #39   9. sep 2012 Hvordan gik det så? smiley

• #40   9. sep 2012 Kristian J -> kan ikke husk hvilket produktionsår de 2-3 stk toyota gaffeltrucks jeg har kørt lige var fra ( men sandsynligvis fra omkring 90'erne hvis ikke ældre )

dog var disse diesel og gas truck, men mindes dog heller ikke jeg nogensinde har set en truck med en pedal til bakgear ( end ikke da jeg tog certificatet ) men påstår dog heller ikke de ikke findes, men det der er set mest nu om dage er 1 bremse pedal og en speeder pedal, men igen der findes mange forskellige producenter af gaffeltrucks og de laver det jo stort set som de selv vil have det så vi vil aldrig kunne sige noget sikkert medmindre vi fik lov at se den smiley

Nicklossi -> ikke som en kobling nej smiley nærmere som en bremse der aldrig kan bremse trucken ned på 0 smiley dog er det indbygget i mange trucks jeg ser idag hvis du lader være med at speede eller bremse smiley og ja betyder den kører langsommere, kan være en fordel ved hjørner eller når du skal samle gods op der ikke må blive beskadiget smiley

• #41   29. okt 2013 Det er simpelt

en eltruck har 3 pedaler og de fleste er udstyret følgende

Venstre pedal = bakke pedal
    Midterpedal = Bremsen
    Højre pedal = Fremadgånde pedal

så gør følgende

sæt dig ind og drej nøglen når du tænder den vil du se en masse lys tænde og når strøm indikatoeren er det eneste der lyser sammen med håndbremsen er den klar.

til venstre i førehuset er et lille panel med 4-5 muligheder
    håndtag/knap 1 = gaflernes højdejustering den skal hæves til 15-20 cm over jorden
    Håndtag/knap 2 = tårnets hældning den skal trækkes lidt tilbage

Derefter slipper du håndbremsen som sidder længst til venstre ved forruden den skal skubbes helt op og derefter trykker du blidt på venstre eller højre pedal for at komme i den retning du nu skal smiley

held og lykke

• #42   29. okt 2013 Jeg tror han har fået flyttet den nu..

Kommentér på:
Gaffeltruck

Annonce