{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Audi A3 eller TT med 2,0 TFSI {{forumTopicSubject}}

Hej..

Håber i kan hjælpe mig eller give et par gode råd.
Jeg kigger på en ny brugt bil.
Har fundet ud af, at valget står mellem en A3 eller en TT
De vil være fra 2007-2008
Jeg importere den fra tyskland, da der ikke er nogle til salg med det jeg vil have i og til den pris på ca 250.000

Men hvilken skal jeg vælge:
Jeg har hørt, at TT skulle hurtig komme til at rasle, kan dette passe??
Så har jeg hørt, man skal holde sig fra DSG gear før 2008, er dette rigtigt??

Håber folk kan hjælpe mig..
Hvis der er andre problemer med bilerne, må i meget gerne sige dette..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi A3 eller TT med 2,0 TFSI
  • #1   11. sep 2012 jeg kan støtte dig i at
    en 2,0 TFSI er en fantastisk motor. Med den er du godt på vej til en lækker bil :-))

• #2   11. sep 2012 DSG fungere aldeles godt på alle TFSI'ere

• #3   11. sep 2012 Dsg gear får dig virkelig til at komme i bukserne fuck det er lækkert at køre med! Og det virker bare! smiley

• #4   11. sep 2012 Jeg ville personligt holde mig fra DSG. Både pga. "rygterne" omkring holdbarhed og fordi jeg ikke bryder mig om at køre med det.

• #5   11. sep 2012 Hvis DSG bliver vedligeholdt rigtigt holder det mindst ligeså godt som alle andre gearkasser.

Men en TT og en A3 i samme årgang koster vel ikke det samme?
    Og hvis de alligevel gør, hvad så med afgiften?

Jeg kunne ikke forestille mig at kvaliteten på en TT var ringere end en A3, dem jeg har set har i hvert tilfælde været i orden.

• #6   11. sep 2012 Det du har "hørt" skal du lade være med at lytte til. Det er sludder og sladder.

• #7   11. sep 2012 Prøv lige og tænk på hvor mange vag biler med DSG der er solgt, kan godt ske der har været mange problemer, men det er i det store hele ikke mange promille af de samlede gearkasser.

Men ja, tager du en nyere årgang er børnesygdomme selfølgelig væk, og endnu vigtigere jo mindre KM, jo større chance for lidt slid, og overholdt service.

DSG er bare SÅ lækkert at køre med, bryder man sig ikke om DSG er det fordi man har noget imod automatgear generelt.

Fede biler!

• #8   11. sep 2012 dsg er jo som at køre scooter igen.. de havde nogle børne sygdomme og bliver de opgraderede ikke serviceret ordenligt så kan de også gå i stykker. syntes ikke der er nogle tvivl. klart en TT du skla havde. A3 er jo alt for almeneligt.

havde nok kigget efter en Toyota MR2 opel speedster. eller noget mercedes SLK eller BMW Z serie istedet. men det bare mig

• #9   11. sep 2012 rasmus. jeg elsker automatgear. men må indrømme jeg er blevet forvendt til mercedes gearkasserne og syntes der er lækkert med et lille ryk mellem skiftende.. .

• #10   11. sep 2012 ketil l s >> Der er vi jo så forskellige, men personligt syntes jeg det er belastende at du kan mærke hvert et skifte, med et kraftigt ryk. Det er jo ligesom om bilen bremser lidt og så trækker igen med de gammeldags automatgearkasser. De biler jeg har kørt i USA har det også alle sammen, og du får bare ikke den samme kraftudvikling som med en dobbeltkoblingsgearkasse (DSG), Mercedes er også begyndt at lave dobbeltkoblingsgearkasser, så der forsvinder de såkaldte ryk forhåbentlig også.
    Ok, du får ikke den samme fornemmelse af hvor hurtigt det går, fordi du ikke kan mærke skiftene med DSG.

• #11   11. sep 2012 Jeg skrev "rygterne" i citationstegn, fordi der er meget stor fejlprocent på dem i forhold til almindelige gearkasser. Det kan godt være, at folk siger "tænk nu på, hvor mange af dem, der er solgt" - ja ja, men der er solgt <i>langt</i> flere manuelle gearkasser, som ikke går i stykker.

Mine forældre havde DSG i den Touran, de havde for et par år siden. Den nåede i hvert fald at smide gearkassen. Sådan en operation koster 50.000 kr. på autoriseret værksted.

• #12   11. sep 2012 Søger du biler udenafgift eller hvad?

For en TT fra den årgang får du ikke for under 300.000 kr.

• #13   11. sep 2012 Har en kollega der har haft 2 touraner med dsg. Begge med fejl!
    Og km tallet var ikke over 180000 tusind.

• #14   11. sep 2012 Cato >>

Og hvad så? Jeg har haft fire biler med DSG uden problemer, og jeg køre normalt og overholder alle service.
    Det eneste man kan bruge til noget er statistikker fra de aut. værksteder og ikke fra forbrugerne selv.

• #15   11. sep 2012 Der er også mange der holder hånden over de tyske biler smiley

• #16   11. sep 2012 Hvem fanden skjuler at ens bil går i stykker?

Det er vist kun noget som modstandere af tyske biler påstår smiley

• #17   11. sep 2012 Neej, Vi har firmabiler i VW. Du skulle ikke vide hvad de fejler smiley
    Så er der vel bare det man hører og selv oplever. smiley

• #18   11. sep 2012 Og de bliver sikkert behandlet rigtig godt hele tiden og aldrig kørt hårdt før de er varme og bare i det hele taget passet rigtig godt på ikke? Haha

• #19   11. sep 2012 Jo da smiley

• #20   11. sep 2012 Ja helt sikkert.

• #21   11. sep 2012 martin E folk der prøver at sælge en VAG bil ønsker ikke dårlig omtale om dem. eller folk der har en og senere vil sælge. så ødelægger de jo deres chancer for at få solgt netop deres bil. ved min kami´s touran ikke var et hit. 170hk og dsg. 9måneder på værksted på 2 år. ende med at sælge bilen til mercedes for at få en vito (som kørte fejlfri de 80000km han havde den) han turde ikke stole på den kunne køre ud til kunder eller bare kunne starte.
    en anden kamis far har en passat som hyrevogn i hans firma. (kun erfarende og ansvarlige chefføre som få bonus nå de behandler bilerne ordenligt og giver et godt renome for hans firma) den har kostet det samme som hans 3 W211´er og 4 sprintere til sammen at holde kørende.
    og min venindes passat har ikke engang rundet 120.000km har den er været lavet for over 67000kr på 2 år.
    en bekendts kone´s superb har kostet 135.000kr på 4 år i reprationer.
    alle er godt nok dieseler og kun passaten med manuel gearkasse men generelt har de ikke været så heldige. det nok til jeg ikke ville købe en. og ville da gå efter en senere ud gave med DSG uanset hvad. jeg behandler mit matriel som mange andre. og en ny bil skal sku holde til at blive kørt normalt. ikke ud til begrænseren med klampen ibund nå man lige har startet den efter minus 20grader men den skal ikke liste sig op på 50-80-130km/t de første 15-20minuter der jo ikke meningen for sådan køre ingen smiley

ved ikke hvordan 2.0TSFI er men jeg turde ikke købe en VAG

• #22   11. sep 2012 Det er vidst ingen hemmelighed at de nuværende TDI PD modeller fra VAG koncernen er noget skrammel. Jeg er kun til VAG (med visse undtagelser), og jeg kunne ikke drømme om at købe en VAG med 2.0 TDI PD motor. Det duer simpelthen ikke. Dem der siger andet kører som regel selv i en. Der kan selvfølgelig være folk der ikke har døjet med dem, men det er stadig faktum at de overhovedet ikke lever op til de tidligere TDI 100,115 og 130 hk. De gamle modeller kører jo bare.

TFSI er noget HELT andet! Den benzinmotor er så sandelig en værdig afløser for den gamle 1.8T som også var fænomenal!. En af de bedste motorer lige nu, og med et kæmpe potentiale, og de kan sagtens holde til det. Jeg ved ikke hvorfor, men DSG'en er der slet ikke lige så mange problemer med som der er på TDI'en. Hvorfor skal jeg ikke kunne sige.

Men tilbage til dit spørgsmål, så bare KØB! Men pas på kørekortet smiley

• #23   11. sep 2012 Hvis du skal ha DSG skal det være en 7trins den holder beder end 6trins

• #24   11. sep 2012 I min familie har der været flest 1.9 TDI PD i diesel, min bror har dog en 1.4 TDI PD (3 cyl), og den kører også fint.
    Jeg har selv en 1.6 TDI CR 105 HK, og min Polo har totalt set kostet 4700 kr i service over 2½ år og 2x service (hhv. 2100 kr og 2600 kr), alt på autoriseret værksted.

Men anyway, 2.0TFSI skal nok køre, og DSG skal også nok køre, hvis det bliver vedligeholdt og serviceret korrekt.

• #25   11. sep 2012 brian D lyder flot med 4700kr over 2½år men så har den jo ikke kørt meget mere end 30.000km. det sku for sølle hvis en helt ny bil klare det godt bae den klare 30.000km

• #26   11. sep 2012 Den har godt nok kørt 47.000 km, jeg valgte selv at få lavet det første service tidligere, så den fik service i sidste uge. Alt andet lige, så havde det ikke været dyrere om den så havde kørt 60.000 km, da det er et tilsvarende service jeg fik lavet.

Årsagen til at jeg valgte at få lavet service tidligere var at bilen var at jeg selv valgte at få det lavet, samtidig med at de skiftede styreenheden.
    Og inden i sabler den ned, så var årsagen til at styreenheden skulle skiftes, at de havde fundet en fejl der gjorde at bilen ville have svært ved at starte hvis temperaturen kom under 35 graders frost, så bilen var indkaldt på baggrund af dette, og det foregik selvfølgelig uden omkostninger for mig.

Og jeg har IKKE oplevet nogen fejl på bilen, overhovedet.

• #27   11. sep 2012 Det var derfor et 30.000 km service der blevet lavet første gang, i forbindelse med indkaldelsen.

• #28   11. sep 2012 Takker for de mange gode indslag..
    Det vil blive med 6 trins DSG, da jeg ikke har set nogle med syv i denne årgang/pris klasse..
    Jo en TT kan jeg godt få til under 300.000 med afgift...
    De koster ca det samme, dog får jeg lidt mere ekstra udstyr i A3 men ikke meget, da jeg ikke vil gå på kompromis med det.
    Dog er jeg ikke blevet meget klogere på hvilken jeg skal vælge...

• #29   11. sep 2012 Ketil.. Jeg vil ikke have en åben bil.. Er nu heller ikke så meget til BMW i z serien, men SLKén er flot. Men der var kun 1 i min prisklasse... Men tak for forslagene..

• #30   11. sep 2012 Jeg tror nu heller ikke, du skal regne med at finde en TT fra 2007 og frem til under 300.000 - og da slet ikke 250.000 - med mindre den har kørt 200-300.000 km. Og det er der godt nok ikke mange TT'er, der har, hvis de er fra den årgang smiley

• #31   11. sep 2012 Jeg håber virkelig du sorterer kraftigt i indlæggene for der er godt nok nogle der ikke aner hvad de snakker om.

Du kan roligt købe en TFSI med DSG. Det er en fantastisk kombination.

• #32   11. sep 2012 Takker Krisian.

Bay den er fundet, hvis det skulle blive den, det bliver ialt 279.000. Kørt 73.000 km fra 2007... Det er med afgift..
    Men jeg tror nu det bliver en A3 med DSG. Den er dog ikke helt fundet, da der er flere ting jeg vil have i den før jeg køber den...

• #33   11. sep 2012 Det vil sige du slippe med en afgift på 150-170.000 kr, hvis du finder den billigt i Tyskland? Og du er sikker på dem du har fundet er med moms?

Den billigste 2.0 TFSI fra 2006 i Rød på bilbasen ligger omkring 300.000 kr, det vil sige en afgift på 180.000 kr, hvis man går ud fra at afgiften er cirka 60% af prisen. Og når du vil have s-tronic (DSG), så snakker vi nærmere 400.000 kr, da der ikke er så mange til salg, og tilsvarende mere i afgift (240.000 kr), det var dog en 2008'er jeg fandt til 400.000 kr...

Eller har du en kontakt til Skat, så du som en af de eneste kan få forhåndsvurderet biler?

Det lyder billigt for en TT 2,0 TFSI S-Tronic

• #34   11. sep 2012 279.000 kr, så er det også uden DSG eller hvad?

• #35   12. sep 2012 DSG er på A3éren. Det er der ikke i TT.. afgiften er på 205000. Det er den pris som jeg har fået af skat efter de har set den.. En TT er ikke så dyr i Tyskland, jeg blev selv meget overrasket..

Kommentér på:
Audi A3 eller TT med 2,0 TFSI

Annonce